Gå til innhold

Repatrierer tusenvis av ulovlige innvandrere


Opplyst

Anbefalte innlegg

Mer enn 20 000 ulovlige innvandrere har den siste tiden forlatt Israel. De fleste har reist tilbake til sine hjemland, der de opprinnelig påstod at de ble forfulgte. Men lokket av et tilskudd på 3500 dollar forsvant frykten.

Kanskje noe for Norge? Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norge har da hatt tilsvarende tilbud. 

Men ville du reist og flyttet til Syria, Afghanistan eller Irak for 50 000 kr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, stan said:

Norge har da hatt tilsvarende tilbud. 

Men ville du reist og flyttet til Syria, Afghanistan eller Irak for 50 000 kr? 

Kommer jo litt an på hvilket alternativ som var her. Om alternativet var er liv i fattigdom, kriminalitet og prostitusjon fordi jeg ikke fikk lovlig opphold, opp mot å delta i samfunnsbygging og frigjøring med en god slump penger i lomma? Ja, da ville jeg sagt kanskje det? 

Jeg vet ikke, men selvsagt ville jeg ikke byttet det Mot mitt liv her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, stan skrev:

Norge har da hatt tilsvarende tilbud. 

Men ville du reist og flyttet til Syria, Afghanistan eller Irak for 50 000 kr? 

Tja, nå er situasjonen i Syria såpass stabilisert, at Assad inviterer syrerne tilbake, så de burde reist uten 50.000 NOK også. De aller fleste flykter fra fattigdom og dette gir ikke grunn til asyl eller økonomisk støtte fra tredjeland. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Drizzt skrev:

Tja, nå er situasjonen i Syria såpass stabilisert, at Assad inviterer syrerne tilbake, så de burde reist uten 50.000 NOK også. De aller fleste flykter fra fattigdom og dette gir ikke grunn til asyl eller økonomisk støtte fra tredjeland. 

Jeg er ikke uenig i at syrierene nå bør reise hjem og bidra til å bygge opp landet. Men om det var meg ville jeg likevel prøvd å bli i Norge. 

Individets beste kontra kollektivets beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 000 nå, eller satse på at man klarer å bite seg fast lenge nok til å bli med i neste "engangsunntak", og få 200 000 i året resten av livet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, Opplyst said:

Mer enn 20 000 ulovlige innvandrere har den siste tiden forlatt Israel. De fleste har reist tilbake til sine hjemland, der de opprinnelig påstod at de ble forfulgte. Men lokket av et tilskudd på 3500 dollar forsvant frykten.

Kanskje noe for Norge? Hva synes du?

Norge er et velferdsland, hvor de som klarer å komme seg hit er sikret et ganske godt liv uten å arbeide. Selvsagt blir de ikke rike, men får mye mer velstand enn i landene de kom fra.

Et slikt tilskudd vil bare virke sammen med en beskjed om at "Du vil ikke få statsborgerskap her, og reiser du ikke tilbake frivillig med disse pengene, så tvinger vi deg når UDI sier det er trygt. Da får du ingen ting".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 40% av Syria asylantene som er i Norge kommer ifra Afrika, skal vi sende dem til Syria eller til Afrika? Ganske sikker om de kommer til Syria så blir kastet ut ifra landet.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange fargerike ideer på nettet om hva som bør gjøres med innvandringen. Det mest realistiske er at Norge fortsetter å bli mer flerkulturelt, på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, StovnerJune said:

Det er mange fargerike ideer på nettet om hva som bør gjøres med innvandringen. Det mest realistiske er at Norge fortsetter å bli mer flerkulturelt, på godt og vondt.

Det er den la-det-skure-holdningen som gjør at Sverigedemokraterna nå er Sveriges nest største parti, og ikke ser ut til slutte å vokse. Jeg håper ikke det ender som på 30-tallet før resten av politikerene tar til vett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2018 den 15.34, ops2 skrev:

Norge er et velferdsland, hvor de som klarer å komme seg hit er sikret et ganske godt liv uten å arbeide. Selvsagt blir de ikke rike, men får mye mer velstand enn i landene de kom fra.

Et slikt tilskudd vil bare virke sammen med en beskjed om at "Du vil ikke få statsborgerskap her, og reiser du ikke tilbake frivillig med disse pengene, så tvinger vi deg når UDI sier det er trygt. Da får du ingen ting".

Israel fikk det jo til, så hvorfor skulle ikke vi? Kanskje vi må legge til mer pisk på grunn av velferdsstaten, med det forbehold at jeg ikke aner hvor mye velferdsstat Israel faktisk har, men Israels tanke og suksess er jo uansett interessant for Norge og oss nordmenn, er det ikke?

For øvrig er Norge en velferdsstat, ikke et velferdsland/velferdssamfunn - hvilket er et meningsløst begrep da det er staten som er knyttet til velferdsytelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...