Gå til innhold

Reaksjon mygg(insekter)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Har de siste dagene fått flere insektsbitt (mygg, knott, klegg...). De er spredt over hele kroppen, hode, hals, armer, bein...

Lurer på om jeg har fått en allergisk reaksjon? Er det farlig, blir det verre etterhvert?

Kløe, slapp, ekelt å svelge, frysninger, kaldsvette...

Endret av PurpleRain
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, PurpleRain skrev:

Hei

Har de siste dagene fått flere insektsbitt (mygg, knott, klegg...). De er spredt over hele kroppen, hode, hals, armer, bein...

Lurer på om jeg har fått en allergisk reaksjon? Er det farlig, blir det verre etterhvert?

Kløe, slapp, ekelt å svelge, frysninger...

Be om råd  på apotek. Kanskje du kan prøve allergitabletter. Om du blir verre, kontakt lege/ legevakt.

Anonymkode: a6638...123

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Be om råd  på apotek. Kanskje du kan prøve allergitabletter. Om du blir verre, kontakt lege/ legevakt.

Tar allergimedisin daglig. Befinner meg på hytta, en time unna nærmeste apotek.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, PurpleRain skrev:

Tar allergimedisin daglig. Befinner meg på hytta, en time unna nærmeste apotek.

Jeg ville nok tatt en telefon til legevakten bare for å spørre om de kan vurdere om du bør komme å få legehjelp, ettersom du også erfarer at det er ekkelt å svelge

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, PurpleRain skrev:

Hei

Kløe, slapp, ekelt å svelge, frysninger, kaldsvette...

Jeg får kun kløe ved insetsbitt. Så jeg ville absolutt kontaktet lege med de syptomene som du forteller om.

Skrevet

Jeg kan reagere på kleggbitt med å hovne kraftig opp ved bittet, det blir en glovarm, hard og vond kul. Jeg kan få feber hvis jeg har mange bitt. Hovner ikke opp i halsen. Tar ikke allergimedisin til vanlig, men tar ved slike insektsbitt og det hjelper. Hør med legevakt, mulig du kan øke dosen allergimedisin og få lindring ved det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...