Gå til innhold

Viss du fikk 5000,-

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Forutsetter at det snakk om blå resept på det hun trenger da...

Videoannonse
Annonse
Gjest Aurélie
Skrevet

Alt går nok i potten til bestemor. ALtså, pengepotten! :ler:

Kjøkken, vaskemaskin og lommepenger er underordnet helse.

Skrevet

du får jo det meste dekket av frikort i dag så den dlen er jo greit. De fleste mødre i dag har vel andre ting å ønske seg til bursdag enn vaskemaskin (det sto i hvertfall ikke høyt på min mors ønskelist til 50 årsdag), så tror kanskje pengene hadde gått til barnas klassetur (- de som eventuelt hadde gått til bestemor, selvom jeg ikke har hatt det siden jeg var 8)

Gjest happyending
Skrevet

Om det var ingen annen utvei for bestemor enn at hun fikk 5000 kr av meg for å overleve, så hadde ikke valget vært vanskelig.. Og hadde mine 5000 vært en del av et spleiselag, så hadde jeg uten tvil brukt dem på henne..

Men om det var medisiner hun kunne få på frikort, så hadde jeg brukt 1500 på det.. Og så hadde jeg satt i gang spleiselag til mors bursdag, mellom 500 og 1000kr..

Og så hadde jeg sendt barnet mitt på skoletur med ca 1500 kr i lommepenger (2500 er da aaaltfor mye) og for de siste pengene hadde jeg kjøpt litt sandpapir, maling (evt samla sammen malingsrester hos kjente), noen malekoster, et par potteplanter og litt gardinstoff som jeg hadde gitt meg selv nytt kjøkken av..

Gjest lilletroll
Skrevet
Tenkte å lage en spørreundersøkelse... bare på gøy liksom!  

Hvis du fikk 5000,- kroner av meg, hva ville du brukt de på.. om du måtte velge mellom disse alternativene:

1. Din bestemor er syk, og trenger penger til medisin.  

2. Din mor fyller 50 år og må ha ny vaskemaskin.  

3. Ditt barn skal på klassetur til London og trenger    lommepenger.  

4. Du skulle så gjerne pusset opp kjøkkenet litt.

1500 til min syke bestemor.

1500 til lommepenger (litt avhengig av lengden på turen)

1000 til bursdagspresang til mamma.

1000 kroner til et malingsstrøk på kjøkkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...