Gjest skindeep Skrevet 5. mars 2005 #1 Skrevet 5. mars 2005 Tenkte å lage en spørreundersøkelse... bare på gøy liksom! Hvis du fikk 5000,- kroner av meg, hva ville du brukt de på.. om du måtte velge mellom disse alternativene: 1. Din bestemor er syk, og trenger penger til medisin. 2. Din mor fyller 50 år og må ha ny vaskemaskin. 3. Ditt barn skal på klassetur til London og trenger lommepenger. 4. Du skulle så gjerne pusset opp kjøkkenet litt.
aline Skrevet 5. mars 2005 #5 Skrevet 5. mars 2005 har ikke barn, men uansett så hadde det helt klart blitt nr 1. syk bestemor! syke familiemedlemmer går forran fornøyelse om det er noe jeg kan hjelpe med.
Thomasine Skrevet 5. mars 2005 #9 Skrevet 5. mars 2005 Vil bli overrasket om noen ikke ville valgt alternativ 1... :o Selvom noen mot formodning ikke har et godt forhold til bestemora si, eller kanskje ikke kjenner henne - et liv må vel telle mere enn fornøyelse og moro... :klø: Hvis jeg hadde visst at jeg kunne redde livet til bestemora mi ved å selge huset mitt ville jeg gjort det!!
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2005 #11 Skrevet 6. mars 2005 Jeg hadde nok delt mellom mitt barn og bestemor. Jeg kan ikke se for meg at bestemor hadde dødd uten mine fem tusen kroner, og du får masse piller for 2500. Så jeg hadde delt.
Gjest Embla s Skrevet 6. mars 2005 #12 Skrevet 6. mars 2005 Syns det høres helt merkelig ut at bestemoren skulle være avhengig av 5000,- fra barnebarnet sitt for å kjøpe medisiner.. Og hvis det å hjelpe bestemor betydde at barnet mitt ikke kunne dra på klassetur, vel.. da hadde jeg kanskje forhørt meg litt i familien om vi ikke kunne spleise på medisinene. Men så klart - hvis det sto om liv og helse og mine 5000 var det eneste alternativet hadde jeg selvfølgelig gitt de til henne!
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #13 Skrevet 6. mars 2005 Vil bli overrasket om noen ikke ville valgt alternativ 1... :o Selvom noen mot formodning ikke har et godt forhold til bestemora si, eller kanskje ikke kjenner henne - et liv må vel telle mere enn fornøyelse og moro... :klø: Hvis jeg hadde visst at jeg kunne redde livet til bestemora mi ved å selge huset mitt ville jeg gjort det!! Det ville ikke jeg. Bestemor har hatt et langt liv og skal likevel dø om ikke så mange år. Aldri i verden om jeg hadde solgt huset for å hjelpe bestemor til å kanskje leve et år lenger.
Gjest Embla s Skrevet 6. mars 2005 #14 Skrevet 6. mars 2005 Det ville ikke jeg. Bestemor har hatt et langt liv og skal likevel dø om ikke så mange år. Aldri i verden om jeg hadde solgt huset for å hjelpe bestemor til å kanskje leve et år lenger. Min bestemor ville aldri i verden gått med på at noen av hennes barn eller barnebarn solgte huset for å skaffe hennes medisiner. Da hadde hun nok heller tatt opp et lån selv eller solgt noen av sine egne eiendeler..
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #15 Skrevet 6. mars 2005 1500 til bestemor (resten får hun på frikort) 2500 til skoletur. 1000 til mor, så fikk mine søsken spleise på resten.
Thomasine Skrevet 6. mars 2005 #16 Skrevet 6. mars 2005 Syns det høres helt merkelig ut at bestemoren skulle være avhengig av 5000,- fra barnebarnet sitt for å kjøpe medisiner.. Og hvis det å hjelpe bestemor betydde at barnet mitt ikke kunne dra på klassetur, vel.. da hadde jeg kanskje forhørt meg litt i familien om vi ikke kunne spleise på medisinene. Men så klart - hvis det sto om liv og helse og mine 5000 var det eneste alternativet hadde jeg selvfølgelig gitt de til henne! ..hmm... Står da ikke at bestemor skal få penger av barnebarnet sitt... :klø: men av trådstarter! Dessuten er det vel ingen som går på medisiner om det ikke gjelder liv og helse...??!! :-)
Gjest Embla s Skrevet 6. mars 2005 #17 Skrevet 6. mars 2005 ..hmm... Står da ikke at bestemor skal få penger av barnebarnet sitt... :klø: men av trådstarter! Dessuten er det vel ingen som går på medisiner om det ikke gjelder liv og helse...??!! :-) Vel, det er snakk om at trådstarter GIR MEG 5000,- Da er det mine penger og hun lurer på hva jeg ville prioritert. Det blir jo litt som å vinne 5000,- på lotto, eller få 5000,- i bonus på lønnen. Ergo var det mine penger! Syns alternativet med å forsake klassetur til fordel for medisiner til en bestemor blir altfor hypotetisk rett og slett.
LilleBille Skrevet 6. mars 2005 #18 Skrevet 6. mars 2005 1500 til bestemor (resten får hun på frikort) 2500 til skoletur. 1000 til mor, så fikk mine søsken spleise på resten. Dette hørtes ut som en god løsning.
Gjest skindeep Skrevet 6. mars 2005 #20 Skrevet 6. mars 2005 He he, ble litt av en diskusjon dette ja Morsomt! Men jeg må si at dere er flinke da og tenker veldig fornuftig! Selv om denne "spørreundersøkelsen" ble laget i all kjedsomhet så jeg håper dere ikke tror at dette er min situasjon i virkeligheten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå