AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #21 Skrevet 7. juli 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Mulig, men jeg er kvinne. Men som jeg skrev tidligere, så er hun flott, men likevel... Anonymkode: 1dbe2...515 Hva? Det er et problem for deg at du ser svigerbarn av samme kjønn nakent? Antar du ikke er redd for at hun eller du plutselig skal oppdage at dere er lesbiske. Hva er problemet? Selv blant vanlige folk var det vanlig tidligere at man så hele bygda av samme kjønn nakne i garderobe, dusj, badstu og svømmebasseng. Var du gutt møtte du både lensmann, doktor og prest der uten at det var noe problem. Anonymkode: 88272...989
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #22 Skrevet 7. juli 2018 For å forsøke å spore tilbake.. Det jeg har gjort for min svigermor for å være en god svigerdatter er å inkludere henne som om hun var min mor. Hun har vært med på ultralyd til de kommende barnebarna, fikk komme på besøk på sykehuset, blir invitert til jul på lik linje med mine og vi reiser like mye på tur og ferie med henne som min mor. Jeg har også flere ganger i hver permisjon pakket baby og barn i bilen og kjørt til svigermor for å være noen dager og rømme hverdagen mens mannen jobber lange dager. Selv om det jeg helst vil er til mamma, så tenker jeg at svigermor lengter like mye etter barnebarna som kin mor, og farmor ER like viktig for dem som mormor. Tror jeg gjorde mye mer viktig og riktig etter vi fikk barn enn før. Anonymkode: 99617...783 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #23 Skrevet 7. juli 2018 15 hours ago, Tiurleik said: Tråden er vel i så fall ødelagt fordi du, blant andre, insisterer på å avspore den? Greit at TS skrev feil i overskriften, og at man kan humre litt av det (det gjorde jeg også), men såfremt man er passert den verste puberteten så klarer man vel å la det bli med dét. Nei, i den grad tråden er ødelagt så er det fordi TS gjennom slurv gav den en helt annen vinkling enn hun ønsket. Hadde avsporingen skjedd et annet sted enn tittel og åpningsinnlegg skulle jeg hatt sympati. På KG er det er et stort problem med dårlige titler og dårlig korrekturlesning av titler. Da får trådstarter selv ta ansvaret for en misvisende tittel. Forøvrig er ikke swingerdøtre eller svigerdøtre som er swingere et uinteressant tema. TS har ikke noe annet valg enn å enten akseptere at de to temaene lever sammen eller å starte en ny tråd med representativ tittel. Anonymkode: 88272...989 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #24 Skrevet 7. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, i den grad tråden er ødelagt så er det fordi TS gjennom slurv gav den en helt annen vinkling enn hun ønsket. Hadde avsporingen skjedd et annet sted enn tittel og åpningsinnlegg skulle jeg hatt sympati. På KG er det er et stort problem med dårlige titler og dårlig korrekturlesning av titler. Da får trådstarter selv ta ansvaret for en misvisende tittel. Forøvrig er ikke swingerdøtre eller svigerdøtre som er swingere et uinteressant tema. TS har ikke noe annet valg enn å enten akseptere at de to temaene lever sammen eller å starte en ny tråd med representativ tittel. Anonymkode: 88272...989 Det er jo bare å be moderator korrigere overskriften isteden for å krangle i tråden slik noen gjør. Anonymkode: 2e8ea...e91 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #25 Skrevet 7. juli 2018 20 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo bare å be moderator korrigere overskriften isteden for å krangle i tråden slik noen gjør. Anonymkode: 2e8ea...e91 TS la opp til to temaer og da får den fortsette med. Anonymkode: 88272...989
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #26 Skrevet 7. juli 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å være en bedre svigerdatter. Hva setter dere pris på? Jeg vet godt jeg ikke er feilfri og svigers er verdens beste. Min samboer er også fantastisk. Han har 3 barn. Jeg har 1. Ingen felles. Anonymkode: 2fa60...933 Jeg har to sønner, og to svigerdøtre. Kan skrive litt om hun jeg kommer best over ens med. Hun er sammen med min 23 år gamle sønn, tror hun er 22. Hun sender meg en SMS i ny og ne, f.eks hvis jeg skal på tur eller noe spesielt skjer. Det syntes jeg er hyggelig, og viser at hun tenker på meg. Det hender også hun stikker innom på kaffe uten sønnen min. I blant kjøper hun med en liten gave til meg hvis de har vært ute og reist. Når de er på besøk (f.eks om sommeren) lager hun middag til hele familien i blant. Veldig på tilbudssiden, og hjelper til hvis det er noe. Men det jeg kanskje setter "mest" pris på er når hun sender sønnen til meg alene, slik at vi kan ha litt tid sammen. Min andre sønns kone skal alltid være med uansett. Det er hyggelig det altså, men tror ikke hun forstår at noen ganger vil man bare være sammen med sine egne barn. Anonymkode: a0b30...18c 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #27 Skrevet 7. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har to sønner, og to svigerdøtre. Kan skrive litt om hun jeg kommer best over ens med. Hun er sammen med min 23 år gamle sønn, tror hun er 22. Hun sender meg en SMS i ny og ne, f.eks hvis jeg skal på tur eller noe spesielt skjer. Det syntes jeg er hyggelig, og viser at hun tenker på meg. Det hender også hun stikker innom på kaffe uten sønnen min. I blant kjøper hun med en liten gave til meg hvis de har vært ute og reist. Når de er på besøk (f.eks om sommeren) lager hun middag til hele familien i blant. Veldig på tilbudssiden, og hjelper til hvis det er noe. Men det jeg kanskje setter "mest" pris på er når hun sender sønnen til meg alene, slik at vi kan ha litt tid sammen. Min andre sønns kone skal alltid være med uansett. Det er hyggelig det altså, men tror ikke hun forstår at noen ganger vil man bare være sammen med sine egne barn. Anonymkode: a0b30...18c I tillegg kan vi gjerne sitte å ta et par glass vin på terrassen mens vi prater om sommeren. Om morgenen når de er på besøk står hun opp tidlig og drikker kaffe med meg. Hun er veldig familieorientert, og det syntes jeg er hyggelig. Hun er nok pådriveren i deres forhold for å være med på familieselskaper o.l. Anonymkode: a0b30...18c
Gent82 Skrevet 7. juli 2018 #28 Skrevet 7. juli 2018 (endret) Når hun lar deg se seg naken, er det et hint kanskje? At det er sjanser for å get in on the action,? Endret 7. juli 2018 av Gent82
Hulderen Skrevet 7. juli 2018 #29 Skrevet 7. juli 2018 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det jeg kanskje setter "mest" pris på er når hun sender sønnen til meg alene, slik at vi kan ha litt tid sammen. Min andre sønns kone skal alltid være med uansett. Det er hyggelig det altså, men tror ikke hun forstår at noen ganger vil man bare være sammen med sine egne barn. Er du sikker på at det er svigerdatteren din som bestemmer om de skal komme sammen eller bare han? Da jeg var ny i svigerfamilien, kom jeg ikke så godt overens med svigermor. Så jeg foreslo stadig for mannen min at han kunne dra til dem alene. Men han insisterte alltid på at jeg måtte være med. Han innbilte seg at det ville få meg og svigermor til å bli venninner. Et annet eksempel er fra min bestemor. Hun klagde alltid over at min ingiftede tante hindret min onkel i å besøke seg. Når jeg ble voksen, oppdaget jeg at min onkel aldri ville besøke sine gamle foreldre, mens min tante en sjelden gang fikk trumfet igjennom at de dro dit. Så vær sikker på at du ikke klandrer din andre svigerdatter uten grunn. Endret 7. juli 2018 av Hulderen 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #30 Skrevet 7. juli 2018 38 minutter siden, Hulderen skrev: Er du sikker på at det er svigerdatteren din som bestemmer om de skal komme sammen eller bare han? Da jeg var ny i svigerfamilien, kom jeg ikke så godt overens med svigermor. Så jeg foreslo stadig for mannen min at han kunne dra til dem alene. Men han insisterte alltid på at jeg måtte være med. Han innbilte seg at det ville få meg og svigermor til å bli venninner. Et annet eksempel er fra min bestemor. Hun klagde alltid over at min ingiftede tante hindret min onkel i å besøke seg. Når jeg ble voksen, oppdaget jeg at min onkel aldri ville besøke sine gamle foreldre, mens min tante en sjelden gang fikk trumfet igjennom at de dro dit. Så vær sikker på at du ikke klandrer din andre svigerdatter uten grunn. Ja Sønnen min er litt av typen som alltid vil ha med seg henne. Hun og jeg har pratet litt om det, ettersom min andre sønn alltid tar med seg sin kone. Under samtalen sa jeg noe ala, "Ja, jeg tror det er flere år siden jeg var med sønn1 og sønn2 alene!", hvorav hun ble litt sjokkert og sa at det syntes hun var rart, for hun besøkte stadig sin mor alene. Fordi hun ville dra alene, ikke fordi sønnen min ikke ville være med. Etter det begynte min sønn å komme på besøk alene i blant, og det setter jeg pris på Jeg og min yngste svigerdatter kommer godt over ens, altså. De bor et stykke unna, men er ofte på besøk på sommeren, vi drar på hytteturer sammen osv. Og det er for det meste på hennes initiativ, vet at min sønn er litt latere på den fronten. Anonymkode: a0b30...18c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #31 Skrevet 7. juli 2018 44 minutter siden, Hulderen skrev: Er du sikker på at det er svigerdatteren din som bestemmer om de skal komme sammen eller bare han? Da jeg var ny i svigerfamilien, kom jeg ikke så godt overens med svigermor. Så jeg foreslo stadig for mannen min at han kunne dra til dem alene. Men han insisterte alltid på at jeg måtte være med. Han innbilte seg at det ville få meg og svigermor til å bli venninner. Et annet eksempel er fra min bestemor. Hun klagde alltid over at min ingiftede tante hindret min onkel i å besøke seg. Når jeg ble voksen, oppdaget jeg at min onkel aldri ville besøke sine gamle foreldre, mens min tante en sjelden gang fikk trumfet igjennom at de dro dit. Så vær sikker på at du ikke klandrer din andre svigerdatter uten grunn. Jeg synes også dette er litt typisk, at man liksom gir svigerdøtre skylden for at sønnen ikke er nok sammen med sine foreldre. Det er jo ikke svigerdatters ansvar å "sende" en voksen mann alene til mora si, det bør være hans eget ansvar å pleie kontakten. Jeg som dame lar jo ikke kjæresten min påvirke hvor mye alenetid mamma og jeg har. Jeg sier bare "neste helg skal jeg besøke mamma for litt mor-og-datter-tid", og så gjør jeg det uten noe problem. Det virker som det er litt forskjellige forventninger til kjønnene her - menn kan være passive, mens det er inngifte damers ansvar å holde familien samlet, invitere til ting, eller å gjøre alle til lags. Anonymkode: 5e38a...c49 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #32 Skrevet 7. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også dette er litt typisk, at man liksom gir svigerdøtre skylden for at sønnen ikke er nok sammen med sine foreldre. Det er jo ikke svigerdatters ansvar å "sende" en voksen mann alene til mora si, det bør være hans eget ansvar å pleie kontakten. Jeg som dame lar jo ikke kjæresten min påvirke hvor mye alenetid mamma og jeg har. Jeg sier bare "neste helg skal jeg besøke mamma for litt mor-og-datter-tid", og så gjør jeg det uten noe problem. Det virker som det er litt forskjellige forventninger til kjønnene her - menn kan være passive, mens det er inngifte damers ansvar å holde familien samlet, invitere til ting, eller å gjøre alle til lags. Anonymkode: 5e38a...c49 Jeg gir absolutt ikke svigerdatter skylden for at sønnen min tidvis er dårlig til å besøke meg, men vil gi henne skryt for at han besøker meg oftere enn han gjorde før. Jeg anser det så klart ikke som hennes ansvar å sende han til meg, men jeg setter pris på at hun minner han på det. Jeg tror rett og slett ikke han tenker noe særlig på det, som 23 år gammel "mann". Det kan jo hende han blir flinkere til det når han blir eldre. I tillegg tror jeg i mange tilfeller at et mor/datter-forhold er veldig annerledes enn et mor/sønn-forhold. I allefall setter jeg veldig pris på at min ene svigerdatter er veldig familieorientert. Det hadde vært trist hvis begge mine sønner var litt "distre" og bare følger vinden, mens mine svigerdøtres familier fikk alt besøket. Jeg har vært alenemor med to sønner, så det hadde jo vært trist om jeg ble sittende helt alene. Min andre svigerdatter pleier bare forhold med sin egen familie, og er i tillegg litt restriktiv med å pleie relasjonen med hans side av familien. Det er vanskelig. Anonymkode: a0b30...18c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #33 Skrevet 7. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir absolutt ikke svigerdatter skylden for at sønnen min tidvis er dårlig til å besøke meg, men vil gi henne skryt for at han besøker meg oftere enn han gjorde før. Jeg anser det så klart ikke som hennes ansvar å sende han til meg, men jeg setter pris på at hun minner han på det. Jeg tror rett og slett ikke han tenker noe særlig på det, som 23 år gammel "mann". Det kan jo hende han blir flinkere til det når han blir eldre. I tillegg tror jeg i mange tilfeller at et mor/datter-forhold er veldig annerledes enn et mor/sønn-forhold. I allefall setter jeg veldig pris på at min ene svigerdatter er veldig familieorientert. Det hadde vært trist hvis begge mine sønner var litt "distre" og bare følger vinden, mens mine svigerdøtres familier fikk alt besøket. Jeg har vært alenemor med to sønner, så det hadde jo vært trist om jeg ble sittende helt alene. Min andre svigerdatter pleier bare forhold med sin egen familie, og er i tillegg litt restriktiv med å pleie relasjonen med hans side av familien. Det er vanskelig. Anonymkode: a0b30...18c Joda, jeg ser den. Likevel så mener jeg at folk har et ansvar for å oppdra sønner til å bli like oppmerksomme og knyttet til slekten sin som jenter blir. Det starter i barndommen. Jeg husker at det bestandig var jeg som husket på bestemors bursdag eller var pliktoppfyllende og hjalp mor med oppgaver hjemme, mens brødrene mine slapp lettere unna. Da ble de heller ikke vant til å måtte ta aktivt ansvar for å pleie nære bånd, og i dag som vi er voksne er det typisk samboerne deres som baker kaker og inviterer til familieselskap. Jeg har aldri opplevd at en av brødrene mine selv har stått i bresjen for noe slikt, f.eks. selv smelt sammen en vaffelrøre og bedt meg om å komme innom på kaffe. Selv julegaver til meg er det svigerinner som besørger på vegne av dem. Ganske symptomatisk. Det går jo an å ta det opp med sin sønn direkte også, etterlyse mer kontakt, uten å legge fokus på svigerdatter. Det er utvilsomt vanskelig for en del svigerdøtre å bygge et nært forhold til svigermor hvis ikke mannen selv faktisk leder an og tar initiativ til fellesskap. Spesielt om man er av den mer tilbakeholdne eller sjenerte typen. Det er han som er bindeleddet. Anonymkode: 5e38a...c49 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #34 Skrevet 7. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva? Det er et problem for deg at du ser svigerbarn av samme kjønn nakent? Antar du ikke er redd for at hun eller du plutselig skal oppdage at dere er lesbiske. Hva er problemet? Selv blant vanlige folk var det vanlig tidligere at man så hele bygda av samme kjønn nakne i garderobe, dusj, badstu og svømmebasseng. Var du gutt møtte du både lensmann, doktor og prest der uten at det var noe problem. Anonymkode: 88272...989 Det er en vesentlig forskjell på å dusje i svømmehallen og å gå naken hjemme hos svigerforeldrene eller andre steder hvor det ikke er naturlig å gå naken. Jeg husker at svogeren min gikk naken fra bad til soverom da vi var på besøk og kunne se ham på hele ferden. Det er ikke normalt og jeg hadde ingen ønsker om å se en naken mann der jeg satt og drakk te og spiste kaker. Anonymkode: 550b0...b8f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #35 Skrevet 7. juli 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er en vesentlig forskjell på å dusje i svømmehallen og å gå naken hjemme hos svigerforeldrene eller andre steder hvor det ikke er naturlig å gå naken. Jeg husker at svogeren min gikk naken fra bad til soverom da vi var på besøk og kunne se ham på hele ferden. Det er ikke normalt og jeg hadde ingen ønsker om å se en naken mann der jeg satt og drakk te og spiste kaker. Anonymkode: 550b0...b8f Når er det naturlig å være naken og hva er det som bestemmer det? Hva mener du med normalt/unormalt? Betyr unormalt bare sjeldent eller er det også uakseptabelt? (Er homofili unormalt?) Er det spesielt ekkelt å se nakne menn når man sitter og drikker te og spiser kaker? Hadde det vært bedre hvis dere drakk øl og spiste hamburgere? Anonymkode: 88272...989
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå