Simmis Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Vi har grillet så å si hver helg siden April engang, begynner egentlig å bli lei grillmat, men jeg er visst den eneste i huset som er det 😛 som tilbehør har vi alltid det samme, salat, potetsalat, fetaost, dressing og foccatcha Så har noen gode tips til godt tilbehør til grillmaten?
Gjest Kritt Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Ikke veldig avansert, men jeg har blitt veldig glad i grillede grønnsaker, bl.a. paprika, squash, aubergine, asparges, fenikkel med mer. Skjærer grønnsakene i store biter og pensler med olje som jeg har hatt urter, salt og pepper i. Griller kort på høy varme før de legges på aluminiumsfolie på grillen mens kjøttet/fisken steker. Ellers er jo poteter i aluminiumsfolie en gammel slager, dvs. poteter og løk i skiver med smør, salt og pepper, som altså pakkes i folie. Men ofte er det vel så greit å steke denne eller andre typer poteter i ovnen, det blir gjerne fullt på grillen.
Simmis Skrevet 6. juli 2018 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2018 1 minutt siden, Kritt skrev: Ikke veldig avansert, men jeg har blitt veldig glad i grillede grønnsaker, bl.a. paprika, squash, aubergine, asparges, fenikkel med mer. Skjærer grønnsakene i store biter og pensler med olje som jeg har hatt urter, salt og pepper i. Griller kort på høy varme før de legges på aluminiumsfolie på grillen mens kjøttet/fisken steker. Ellers er jo poteter i aluminiumsfolie en gammel slager, dvs. poteter og løk i skiver med smør, salt og pepper, som altså pakkes i folie. Men ofte er det vel så greit å steke denne eller andre typer poteter i ovnen, det blir gjerne fullt på grillen. Tusen takk for svar grillet Asparges blir det etterpå ja 👍
Munchlax Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Grillspyd med en halv tomat, tykk skive med mozarellaost og siste halvdelen med tomaten oppå. Grilles til osten smelter.
Gjest Stella Rose Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 Middelhavs inspirert potetsalat amandine poteter (eller annen små nypotet) rødløk fetaost (1 glass apetina) tomater – cherry røde druer basilikum grønn oliven en god porsjon olivenolje maldonsalt og litt sort pepper Kok potetene møre. Hell av vannet og la potetene dampe av i kjelen. Avkjøl potetene. Kutt rødløk i skiver og tomater og druer i to. Ha alle ingrediensene i en stor bolle og vend sammen. Vent med basilikumen til rett før servering. Dryss over salt, pepper og olivenolje.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 Tabbouleh. Tzatziki. Salsa verde. Anonymkode: 6cfd8...59b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 Hjemmelaget mangosalsa er utrolig godt og gir en skikkelig piff til grillmaten. Kan godt lages dagen i forveien, så får smakene satt seg skikkelig. Saltbakte poteter er en slager, eller poteter som er kokt og deretter grillet i alufolie på grillen. Stekt asparges og grillspyd med grønnsaker (maiskolbe, paprika, aubergine, løk). Hele maiskolber med smør og litt salt eller grillkrydder på. Anonymkode: 01018...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #8 Skrevet 6. juli 2018 Denne er utrolig god. Selv sønnen min som ikke liker løk liker denne https://www.etkjokken.com/2016/07/loksalat-med-sumak/ Anonymkode: 5aaa0...e2f
Gjest studentmammaen Skrevet 6. juli 2018 #9 Skrevet 6. juli 2018 Nå har jeg ikke lest svarene så beklager om du har fått forslaget før , men jeg er veldig glad i grønnsaks-pakker. Grønnsaker med aluminiumsfolie rundt. Tilsett gjerne kryddersmør eller bare olje. Bruker Cocosa, bruker pakkene til babymat-lagingen og..
Duff Skrevet 7. juli 2018 #11 Skrevet 7. juli 2018 Jeg er glad i pastasalater men har ingen gode oppskrifter å vise til, spiser bare grådig hvis andre serverer 😛
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #12 Skrevet 7. juli 2018 Kalde tinte reker, jordbær i salaten, rømme, majones, sitron - alt handler jo om hvor langt man vil gå. Det meste passer bra. Ikke glem maiskolber og smør, pepper og salt. Anonymkode: 86748...17a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå