Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har grillet så å si hver helg siden April engang, begynner egentlig å bli lei grillmat, men jeg er visst den eneste i huset som er det 😛 som tilbehør har vi alltid det samme, salat, potetsalat, fetaost, dressing og foccatcha

Så har noen gode tips til godt tilbehør til grillmaten? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Kritt
Skrevet

Ikke veldig avansert, men jeg har blitt veldig glad i grillede grønnsaker, bl.a.  paprika, squash, aubergine, asparges, fenikkel med mer. Skjærer grønnsakene i store biter og pensler med olje som jeg har hatt urter, salt og pepper i. Griller kort på høy varme før de legges på aluminiumsfolie på grillen mens kjøttet/fisken steker.

Ellers er jo poteter i aluminiumsfolie en gammel slager, dvs. poteter og løk i skiver med smør, salt og pepper, som altså pakkes i folie. Men ofte er det vel så greit å steke denne eller andre typer poteter i ovnen, det blir gjerne fullt på grillen.

Skrevet
1 minutt siden, Kritt skrev:

Ikke veldig avansert, men jeg har blitt veldig glad i grillede grønnsaker, bl.a.  paprika, squash, aubergine, asparges, fenikkel med mer. Skjærer grønnsakene i store biter og pensler med olje som jeg har hatt urter, salt og pepper i. Griller kort på høy varme før de legges på aluminiumsfolie på grillen mens kjøttet/fisken steker.

Ellers er jo poteter i aluminiumsfolie en gammel slager, dvs. poteter og løk i skiver med smør, salt og pepper, som altså pakkes i folie. Men ofte er det vel så greit å steke denne eller andre typer poteter i ovnen, det blir gjerne fullt på grillen.

Tusen takk for svar :) 

grillet Asparges  blir det etterpå ja 👍

Skrevet

Grillspyd med en halv tomat, tykk skive med mozarellaost og siste halvdelen med tomaten oppå. Grilles til osten smelter. 

Gjest Stella Rose
Skrevet

Middelhavs inspirert potetsalat

amandine poteter (eller annen små nypotet)

rødløk

fetaost (1 glass apetina)

tomater – cherry

røde druer

basilikum  grønn oliven

en god porsjon olivenolje

maldonsalt og litt sort pepper

Kok potetene møre. Hell av vannet og la potetene dampe av i kjelen. Avkjøl potetene.

Kutt rødløk i skiver og tomater og druer i to. Ha alle ingrediensene i en stor bolle og vend sammen. Vent med basilikumen til rett før servering. Dryss over salt, pepper og olivenolje.

AnonymBruker
Skrevet

Tabbouleh.

Tzatziki.

Salsa verde.

Anonymkode: 6cfd8...59b

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelaget mangosalsa er utrolig godt og gir en skikkelig piff til grillmaten. Kan godt lages dagen i forveien, så får smakene satt seg skikkelig. Saltbakte poteter er en slager, eller poteter som er kokt og deretter grillet i alufolie på grillen. Stekt asparges og grillspyd med grønnsaker (maiskolbe, paprika, aubergine, løk). Hele maiskolber med smør og litt salt eller grillkrydder på. 

Anonymkode: 01018...ab0

• Liker 1
Gjest studentmammaen
Skrevet

Nå har jeg ikke lest svarene så beklager om du har fått forslaget før , men jeg er veldig glad i grønnsaks-pakker. Grønnsaker med aluminiumsfolie rundt. Tilsett gjerne kryddersmør eller bare olje. Bruker Cocosa, bruker pakkene til babymat-lagingen og..

Skrevet

Gresk salat og coleslaw.

Skrevet

Jeg er glad i pastasalater men har ingen gode oppskrifter å vise til, spiser bare grådig hvis andre serverer 😛 

AnonymBruker
Skrevet

Kalde tinte reker, jordbær i salaten, rømme, majones, sitron - alt handler jo om hvor langt man vil gå. Det meste passer bra. Ikke glem maiskolber og smør, pepper og salt. 

Anonymkode: 86748...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...