Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du bør uansett unngå å sitte en time på do å trykke, kan få hemorider av det.

Som flere skriver så bør du starte opp med lactulose, helt ufarlig i svangerskap. Begynn med en forholdsvis høy dose morgen og kveld, deretter står du fast på en lavere vedlikeholdsdose. Dette står godt forklart i pakningsvedlegg. 

Du bør også drikke mye vann. Hvis du spiser mye fiber uten å drikke mye vann så vil fiber gi motsatt effekt enn ønskelig effekt og det blir som murstein i tarmen.

Aktivitet er også viktig for å unngå forstoppelse. 

Anonymkode: cd247...9c9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig at du ikke holder deg når du må på do, så her må du bare få en form for tilrettelegging med jobb. Full sykemelding er ikke nødvendig og det vil jeg ikke tro legen skriver ut heller. 

Anonymkode: 20027...adb

Jeg vet at det gjør problemet verre. Utfordringen er at jeg jobber med mennesker med atferdsproblemer, som enten er fysisk mot personal, selvskading eller stikker av. Så det gjør det vanskelig når man enten er 1:1 eller 2:1, og ofte er jeg alene ute med de, eller på andre aktiviteter. 

Går daglig på Dupholac og har andre sterkere avførende, som brukes til sjeldenhet, men da må jeg også ha et par dager nær toa. Og i ferieavviklinga nå så jobber jeg 7-8 dager på rappen. Får bare prøve å holde ut til ferien. 🙄

Anonymkode: cc1b8...f6d

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det gjør problemet verre. Utfordringen er at jeg jobber med mennesker med atferdsproblemer, som enten er fysisk mot personal, selvskading eller stikker av. Så det gjør det vanskelig når man enten er 1:1 eller 2:1, og ofte er jeg alene ute med de, eller på andre aktiviteter. 

Går daglig på Dupholac og har andre sterkere avførende, som brukes til sjeldenhet, men da må jeg også ha et par dager nær toa. Og i ferieavviklinga nå så jobber jeg 7-8 dager på rappen. Får bare prøve å holde ut til ferien. 🙄

Anonymkode: cc1b8...f6d

Har du ikke egentlig krav på svangerskapspenger om du jobber med mennesker som er utagerende? Hvis ikke tilrettelegging er mulig. 

Anonymkode: 20027...adb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...