Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg skal skrive en fordypningsoppgave som del av det siste semesteret på sosionom studiet.

For å si det sånn så er jeg ganske rådløs...

Hva skal jeg skrive om. Det må være noe jeg kan klare å finne ut av gjennom undersøkelser evt intervju med andre mennesker. Det må også være en del stoff rundt emnet.

+ at det må være noe jeg interesserer meg for.

HJEEEELP. JEg kommer ikke på noe.

VÆr så snill å kom med forslag..alt av interesse

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, hva i studie har du funnet interessant da? Jeg skal skrive fordypningsoppgave i barnevern nå om fosterhjem.

Hva men å se på hvorfor så mange er langtidsklienter innen sosialtjenesten?

Sosial Arv?

Fordeler og ulemper ved kommunale boliger?

(et eks fra min praksis; en mor bor i kommunal leilighet, ho betaler ikke husleien, og bestemmer seg for å male litt, ho kjøper et spann med en sterk farge og maler litt på en vegg i stua.. Uten å spørre.. Søler maling her og der.. Og så søker hun etter større leilighet og får dette.. Hva har ho lært da? Jo en trenger ikke betale leie (Ho ligger over 100 tusen etterda), og ødelegger ho leiligheten så er det bare å søke om ny og større for det får ho jo..!)

Hva kan en gjøre for å få klienter til å komme i arbeid?

Psykiatri? Barn/ungdom/voksne? Arvelighet?

Taushetsplikt og media

Hva med nettverk?

Bare noe å spinne videre på...

Gjest gjest1
Skrevet

Noe om barnevernet?

Eller prestenes rolle i samfunnet?

Skrevet

hvor er det du studerer?

jeg er sosionom - utdannet i 1998, og jeg har enda min oppgave liggende på pc`en.

Den er om..la meg se...arbeidsløshet, hjelpeapparatets hjelpekåthet som til tider kan føre til feilslag. den drøfter betydningen av arbeid - individ og samfunn.....og videre tar den for seg sosionomens mulige rolle i det hele, langs hele "hjelpekontiniumet

den er litt tilårskommen, men enda fullt brukbar, og den bestod på bra vis..jeg tilhører dog kull som ikke fikk karakter, men bestått eller ikke bestått...

jeg sier ikke at du skal kopiere den, men dersom du ser ting i oppbygning, tema, kildemateriale osv......

uansett.......hvis du er interessert i å få den tilsendt, registrer deg, og legg din email-adresse inn i en privatmelding til meg

Skrevet

og ikke send noe til den email-adressen som jeg har her.jeg bruker den ikke og har glemt passordet........send meg privatmelding, ok? :-)

så skal jeg sende den over på din mail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...