Gå til innhold

Korsangere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har masse plater med korsang som de hører på?

Ikke det nei?

Pussig.

For det er ikke veldig spennende, ikke sant?

Allikevel så er faen meg halve Norge i kor og "synger." Jeg skriver det i anførselstegn, fordi jeg hører ikke mange som er i kor, som er flinke til å synge.

Land og strand, så legges det opptak ut på nettet av kor som synger, som er så surt, så surt at selv kystklimaet nordpå ispedd sitroner ikke kan måle seg mot det.

De skal ha penger av staten for å holde på.

De skal opptre, og mobber familie og venner til å betale mer enn det koster å høre på ordentlige musikere på mindre venues.

Vi har en annen tråd her på forumet om hvor patetisk det er å game. Altså, gamere presser ikke familie til å komme for å se på, gjør de vel? Ikke plager de noen med ulyd heller, selv om det kanskje kommer litt maskingevær-serenader ut i stua, og noen fortvilte bannerop rett før middag.

Jeg syns det faktisk er litt rart at vi tillater korsang i offentligheten, mens vi ikke tillater bønnerop fra minareter. Altså, tenorer som roper fra minareter har jo faktisk litt stemme, folk som er med i kor er nesten garantert å ikke ha det.

Og om de ikke har det når de synger i kor, så kan du banne på at de ikke har det når de synger hjemme. Dvs. "synger." :ler:

Eksen min holdt på med noe på telefonen som het smule eller noe sånt. En karaoke-app. Se for deg en hel gjeng som ikke kan synge rent alene, satt sammen til et ensemble som skal underholde sammen. Mange smuler, altså.

Og forlange flere hundrelapper for det!!!!!!!!!

Det er vel forskjellen på jobb og hobby, det da. Jobb = det du er god nok på, eller later som om du er god nok på, til at du kan tjene penger på det. Hobby = det som koster deg og andre penger.

God helg folkens.

Anonymkode: bcb02...846

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjembygden min (har heldigvis flyttet ut for maaaange år siden) har et kor, som består av folk som prøver å overdøve hverandre. Det er grusomt å høre på.

Takker meg til operakorene og de andre "profesjonelle" korene, som Sølvguttene og liknende kor.

En annen ting som er like ille som bygdekor, er den pokkers korpsmusikken. Er det en høytidelighet, skal korpsmusikk dominere. Uansett. Alle musikkorps høres like ille ut

Anonymkode: d4162...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere cder (nå spotifylister/album) med korsang, alt fra georiansk, til klassisk, til mannskor, studentkort og pikekor. Veldig mye bra arrangement og pene musikkuttrykk. Jeg synger i kor og har alltid gjort det, hvis du ikke vil høre på er du hjertelig velkommen til å gjøre noe annet. 

Anonymkode: 25b6c...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere cder (nå spotifylister/album) med korsang, alt fra georiansk, til klassisk, til mannskor, studentkort og pikekor. Veldig mye bra arrangement og pene musikkuttrykk. Jeg synger i kor og har alltid gjort det, hvis du ikke vil høre på er du hjertelig velkommen til å gjøre noe annet. 

Anonymkode: 25b6c...2c6

Gregoriansk og klassisk går an, hvis de er profesjonelle. Alt det andre rælet kan de ha for oss

Anonymkode: d4162...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er korsanger og hører mye på ulike kor-innspillinger. Vi reiser også på forskjellige kor-konserter i nærområdet. Selv er jeg korpsmusiker og hører på masse forskjellig og avansert korpsmusikk, reiser på konserter med andre korps enn mitt eget, spiller konkurranser og driver på. Både han og jeg hører mye på musikken vår når vi jobber med å innstudere nye ting. 

Jeg er for et mangfold, og da hører det også med aktiviteter som jeg ikke er så begeistret for selv. Folk må da elske fotball og håndball så mye de orker og gidder for min del selv om jeg synes det er dørgende stusselig og lavkulturelt. Man kan ikke forby noe bare fordi man ikke liker det. :eeeh: 

Anonymkode: 1d08a...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, har en korsanger drept bikkja di, TS?

Anonymkode: ad2e3...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.7.2018 den 17.41, AnonymBruker skrev:

Mannen er korsanger og hører mye på ulike kor-innspillinger. Vi reiser også på forskjellige kor-konserter i nærområdet. Selv er jeg korpsmusiker og hører på masse forskjellig og avansert korpsmusikk, reiser på konserter med andre korps enn mitt eget, spiller konkurranser og driver på. Både han og jeg hører mye på musikken vår når vi jobber med å innstudere nye ting. 

Jeg er for et mangfold, og da hører det også med aktiviteter som jeg ikke er så begeistret for selv. Folk må da elske fotball og håndball så mye de orker og gidder for min del selv om jeg synes det er dørgende stusselig og lavkulturelt. Man kan ikke forby noe bare fordi man ikke liker det. :eeeh: 

Anonymkode: 1d08a...413

Hater fotball og håndball også jeg. 

Anonymkode: d4162...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...