Gå til innhold

Hva fikk dere i gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) 

jeg lurer på hva dere fikk i gaver i deres brullup og hva pengesummen ble på (dersom dere fikk penger)?  Kanskje litt uhøffelig og spørre, men tenker de som ikke vil svare de svarer vell heller ikke ;) 

PS: nei jeg spør ikke fordi jeg mener penger er viktigst. Min mening er at det viktigste er st venner og familie er samlet og feirer at to familien blir til en..  Men jeg er bare rett å slett nysjerrig :) 

Anonymkode: bfcda...b70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde satt opp en ønskeliste på nett, i tillegg ønsket vi oss pengegaver til bryllupsreise og oppussing og laget en egen konto til det. Vi fikk nesten alt på ønskelisten (telt, liggeunderlag, kjøkkenmaskin, vinglass, vannkoker, kniver, kaffekopper, lagringsvin...) + noen ting som ikke sto på ønskelisten som vi mest sannsynlig kommer til å bytte/selge.
På bryllupskontoen fikk vi ca 130 000 kroner.

Anonymkode: 563cd...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en ønskeliste med både dyre og billige ting til hus og hjem, og fikk det meste av det pluss en hel del andre ting. merkelig hvor mange som ønsket å gi en glassbolle av et eller annet slag ;).  Penger ønsket vi oss ikke, og fikk heller ikke.

Anonymkode: cd49f...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi laget en ønskeliste hos tilbords og kitchn. Fikk alt på den og mere til. Av min mormor fikk vi ett hjemmeheklet sengeteppe, dette var den absolutt fineste gaven. Vi ønsket oss også penger til oppussing og nye møbler. Fikk ca 70.000 kroner på konto. 

Anonymkode: 11e45...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ingenting. Vi ønsket fokus på fest, glede og samhold i stedet for gavehysteri og ba om at ingen ga gaver.

Anonymkode: f5009...63c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk fullstendig servise fra villeroy og Bosch, samt bestikk fra Hardanger bestikk. Hadde bevisst ikke ønsket oss slikt tidligere så vi hadde noe å ønske oss i bryllupet. Ingen penger.

Anonymkode: 87a2e...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en del ting, selv om vi oppfordret til å gi til veldedighet. Den største gaven var at vi fikk hele bryllupsfesten sponset.

Anonymkode: 53e78...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ønskeliste flere steder og ønsket oss i tillegg bidrag til bryllupsreise. Vi fikk noen av tingene på ønskelisten, noen ting som var nesten det samme som det vi ønsket oss... og en hel MASSE vaser, boller og lysestaker fra Glasmagasinet, som da hadde salg. Kusinene min pakket opp gaver for oss, og de fortalte at de hadde ledd godt da de pakket opp enda en vase som var nesten lik som den forrige :ler:  Ikke noe problem, egentlig, utenom at det ble mye som måtte byttes, og jeg da oppdaget hvor kjipe (ja, kjipe!) enkelte kan være. Litt utenfor, men jeg syns det er kjipt når et par med millioninntekt kjøper en vase til 198 kr i bryllupsgave. Men, men, meg om det 😉 Vi fikk mye fint og ca 30 000 i penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nesten alt på ønskelisten på glassmagasinet. Litt andre ting pluss kanskje 30 000 i kontanter. 

Anonymkode: dc997...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting siden jeg ville ha et gavefritt bryllup. Har vi råd til å gifte oss så trenger vi verken penger eller gaver😊

Anonymkode: cd0da...aef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Apple- skrev:

Vi hadde ønskeliste flere steder og ønsket oss i tillegg bidrag til bryllupsreise. Vi fikk noen av tingene på ønskelisten, noen ting som var nesten det samme som det vi ønsket oss... og en hel MASSE vaser, boller og lysestaker fra Glasmagasinet, som da hadde salg. Kusinene min pakket opp gaver for oss, og de fortalte at de hadde ledd godt da de pakket opp enda en vase som var nesten lik som den forrige :ler:  Ikke noe problem, egentlig, utenom at det ble mye som måtte byttes, og jeg da oppdaget hvor kjipe (ja, kjipe!) enkelte kan være. Litt utenfor, men jeg syns det er kjipt når et par med millioninntekt kjøper en vase til 198 kr i bryllupsgave. Men, men, meg om det 😉 Vi fikk mye fint og ca 30 000 i penger.

Inntekten betyr da ikke så mye for prisen på gaver. Man kjøper dyrere gaver til dem man er nærmest og mest glad i. 

En snillere forklaring kan jo være at den vasen var det fineste de fant, og de tenkte den var midt i blinken for dere.

Ellers er vel ikke millioninntekt noen garanti for god råd. Sett Luksusfellen?

Anonymkode: 94b4a...e29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Egen konto?! 🙄

Anonymkode: e8d81...464

Hva er galt med det? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår familie gir vi aldri pengegaver til annet enn ren veldedighet.  Vi gir gave til bursdager, brylluper o.l. Velger det som vi tror mottaker(ne) blir glade for eller trenger (sørger for byttelapp).  

Jeg ville syntes det var et trist bryllup om det bare lå gavekort og penger på gavebordet.  Likeså i barnebursdag...  Tenk så trist å se bare konvolutter med penger. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2018 den 22.02, Zienna skrev:

I vår familie gir vi aldri pengegaver til annet enn ren veldedighet.  Vi gir gave til bursdager, brylluper o.l. Velger det som vi tror mottaker(ne) blir glade for eller trenger (sørger for byttelapp).  

Jeg ville syntes det var et trist bryllup om det bare lå gavekort og penger på gavebordet.  Likeså i barnebursdag...  Tenk så trist å se bare konvolutter med penger. 
 

....og enda tristere (og ikke minst slitsomt!) er det å måtte gå og bytte alle disse gavene i 30 forskjellige butikker fordi folk insisterer på å MÅ gi en glassbolle eller lysestake istedenfor penger (som brudeparet tross alt ønsket seg!).

Anonymkode: 563cd...959

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eksen og jeg fikk 110 000 kr i kontanter.

Nå hadde vi lite eller ingenting, og trengte det meste, så ingenting var uønsket (ikke at det er det uansett). Det gikk en del i pyntegjenstander, vaser, servise, Rosendahl, malerier og annen kunst osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...