Gå til innhold

Foreldre som ikke vil dra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Er en sjenert person. Har flyttet inn med kjæresten og for to dager siden fikk vi besøk sv far og stemor. De ga aldri en dato for når de skulle dra, men sa de pakket for 1 - 2 dager. De ønsker ikke å dra, og jeg vet ikke hvordan jeg sksl få dme til å dra. Vil er allerede så sliten å lei. Hjelp. Hvordan kan jeg få dem til å dra uten å være frekk eller virke som at jeg vil ha dem avgårde? 

Anonymkode: 46be4...cb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det rett ut, nå ønsker vi ikke mer besøk på tide å dra. hjem eller på hotell.

• Liker 5
Skrevet

Jeg kommer aldri til å forstå meg på sånne foreldre.

Dra en løgn og si at noen venner av dere har invitert dere med på en hytte/festival etc. På VELDIG kort varsel.

• Liker 4
Skrevet

Du er heldig med at det nå er helg i morgen! God anledning til at noe har dukket opp. Dere er invitert bort på hyttetur, feks, og du takket ja siden du trodde de maks skulle bli et par dager!

Skjønner ikke folk som blir når de forstår at folk ønsker de skal dra 😛 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Venta nesten på at du skulle få høre at du var utakknemlig fordi de vil bare tilbringe tid med deg/dere...

"Har du et nært forhold med noen egentlig? Kanskje mannen din heller ikke står deg så helt nær? 

Du høres ut som du er kald som et lik. Blåkald.

Jeg håper for din del at du har en nær kontakt med mann/barn eller slekt, til tross for at du er så fattig på følelser."

Anonymkode: 35a28...e72

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, visp skrev:

Jeg kommer aldri til å forstå meg på sånne foreldre.

Dra en løgn og si at noen venner av dere har invitert dere med på en hytte/festival etc. På VELDIG kort varsel.

Denne.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Ulrikke skrev:

Du er heldig med at det nå er helg i morgen! God anledning til at noe har dukket opp. Dere er invitert bort på hyttetur, feks, og du takket ja siden du trodde de maks skulle bli et par dager!

Skjønner ikke folk som blir når de forstår at folk ønsker de skal dra 😛 

Denne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, CubaLibre skrev:

Si det rett ut, nå ønsker vi ikke mer besøk på tide å dra. hjem eller på hotell.

Vurder.

• Liker 3
Skrevet

Er det dine foreldre må du ta praten, er det hans må han til pers.. Men si fra, det må dere.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Carrot skrev:

Er det dine foreldre må du ta praten, er det hans må han til pers.. Men si fra, det må dere.

Enig, det står det er ts foreldre... Faren hennes og stemoren hennes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes du overdriver litt, de har akkurat kommet. Det er klart de synes det er kjekt å besøke deg i det nye hjemmet ditt, og hvis du ikke har sagt noe annet, tror de vel at du også synes det er hyggelig med besøk. Det er sånn det er med foreldre. De blir sikkert ikke veldig lenge, men det er faktisk ikke unormalt å ha slektninger  på besøk noen dager på sommeren. Hvis de kommer hver måned eller blir virkelig lenge, da kan du si fra. Slik som det du beskriver nå, hadde jeg bare bitt tennene sammen og prøvd å gjøre det koselig. Og neste gang kan du jo prøve å fastsette et tidsrom på forhånd. 

Noe sier meg at du er ganske ung, men du hadde vel ikke syntes det var så hyggelig dersom foreldrene dine hadde prøvd å bli kvitt deg med en gang hvis du hadde dratt på hjemmebesøk.

Anonymkode: 43951...3a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du overdriver litt, de har akkurat kommet. Det er klart de synes det er kjekt å besøke deg i det nye hjemmet ditt, og hvis du ikke har sagt noe annet, tror de vel at du også synes det er hyggelig med besøk. Det er sånn det er med foreldre. De blir sikkert ikke veldig lenge, men det er faktisk ikke unormalt å ha slektninger  på besøk noen dager på sommeren. Hvis de kommer hver måned eller blir virkelig lenge, da kan du si fra. Slik som det du beskriver nå, hadde jeg bare bitt tennene sammen og prøvd å gjøre det koselig. Og neste gang kan du jo prøve å fastsette et tidsrom på forhånd. 

Noe sier meg at du er ganske ung, men du hadde vel ikke syntes det var så hyggelig dersom foreldrene dine hadde prøvd å bli kvitt deg med en gang hvis du hadde dratt på hjemmebesøk.

Der kom den!

Ts du må være ung!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

alltid hyggelig med besøk men med 52 kvadratt meter en stue et soverommet. holder det med med helgebesøk,

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der kom den!

Ts du må være ung!

Du tror hun er  i 50-årene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

alltid hyggelig med besøk men med 52 kvadratt meter en stue et soverommet. holder det med med helgebesøk,

Da hinter du om det neste gang de pakker kofferten :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tror hun er  i 50-årene?

Hva er ung i dine øyne?

Jeg er 37, og føler det samme når vi har overnattingbesøk, om det svigers, mine foreldre, familiemedlemmer eller venner..

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hinter du om det neste gang de pakker kofferten :) 

Ikke sant :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er ung i dine øyne?

Jeg er 37, og føler det samme når vi har overnattingbesøk, om det svigers, mine foreldre, familiemedlemmer eller venner..

"er

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er ung i dine øyne?

Jeg sier ikke at jeg aldri har følt det på den måten, men det er noe man som oftest må bite i seg. Jeg synes det er hyggelig med besøk, det er deilig når de drar igjen, men likevel er jeg glad for at de har vært på besøk og kommer til å ta imot folk flere ganger. Det samme gjelder sikkert deg?  Det har med å opprettholde relasjoner å gjøre, og det er ikke uvanlig at foreldre vil besøke barna sine, spesielt når de er ganske unge. 

Og jeg vet ikke hvor gammel hun er, men det hørtes ut som hun var rundt +/ - 20 og som hun ikke hadde bodd for seg selv så lenge. Ikke noe feil med det. Jeg kunne ha funnet på å tenke noe lignende da jeg var på den alderen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at jeg aldri har følt det på den måten, men det er noe man som oftest må bite i seg. Jeg synes det er hyggelig med besøk, det er deilig når de drar igjen, men likevel er jeg glad for at de har vært på besøk og kommer til å ta imot folk flere ganger. Det samme gjelder sikkert deg?  Det har med å opprettholde relasjoner å gjøre, og det er ikke uvanlig at foreldre vil besøke barna sine, spesielt når de er ganske unge. 

Og jeg vet ikke hvor gammel hun er, men det hørtes ut som hun var rundt +/ - 20 og som hun ikke hadde bodd for seg selv så lenge. Ikke noe feil med det. Jeg kunne ha funnet på å tenke noe lignende da jeg var på den alderen.

Det er også lov å sette grenser for seg selv,

Og den andre parten burde heller ikke utnytte andre, det er ikke hotell-det er hjemmet til noen.

Googl flere tråder, og artikler, både på norsk engelsk, anbefaling av overnattingbesøk uansett hvor lite eller stort man bor er 3 dager, og 2 overnattinger.,

det er utrolig slitsomt å oppi folk og ikke kunne trekke seg tilbake og ha alene tid, du trenger kanskje ikke det, men respekter at andre gjør det.

Uten å ta det som at de ikke vil ha besøk, selvom de setter begrensinger hvor lenge og hvor ofte, vær takknemlig at du i det hele tatt for komme på overnattingbesøk!

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...