Gå til innhold

Hvordan komme meg til Aker brygge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg erfaring en liten bygd men skal begi meg ut i storbyen i morra. Jeg tar toget inn til Oslo s og skal videre til Aker brygge. Hvordan kommer jeg meg lettest dit? Trikk, tog, tebanen eller beina? Og Evt hvilket trikk, tog el. Tebane skal jeg ta? 

Jeg vil også innom lush siden nabojenta spurte pent om jeg kunne kjøpe noe for henne der. Hvilken lush ligger nærmest Oslo s?

Anonymkode: 3eab2...a6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å ta toget til National. Da kan du bare "gå mot vannet", 5 min. 

Anonymkode: dc0b0...512

• Liker 3
Skrevet

Lush finner du ved Byporten Shopping, Jernbanetorget! 

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet

Det er bare å gå så får du en fin tur opp karl johan i samme slengen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke Google og se på et kart hvor du skal?

Anonymkode: c0106...6d5

• Liker 4
Skrevet

Ta trikken til nationaltheatret og gå til venstre mot vannet der:) Lush er inne på byporten.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lettere å ta toget til National. Da kan du bare "gå mot vannet", 5 min. 

Anonymkode: dc0b0...512

Det er ikke alle tog som går til National :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp vert bonde i storbyen selv og synes det var en fin gåtur fra Oslo s til Aker brygge. Brukte karttjeneste til Google maps for å finne frem. Her kan du søke etter butikker også for å finne de som er nærmest. 

Anonymkode: db9f5...7de

Skrevet

du kan ta buss til rådhuset. Da er du på Aker brygge. Eller t bane til Nationaltheatret og gå 3 min derfra. Spør noen om retningen. Evt trikk til Nationaltheatret. 

Jeg synes t bane er raskest, men buss er kanskje enklest så du slipper å finne Aker brygge selv? 

Du kan feks gå ut av togstasjonen via byporten kjøpesenter. Der finner du Lush. Gå ut på forsiden etter du har handlet kryss veien til du er på samme side som apoteket bak bussholdeplassen. Der kan du ta alle busser. De går til rådhuset alle sammen (er jeh 99% sikker på)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar trikk til akerbrygge

Anonymkode: 33a1b...596

AnonymBruker
Skrevet

Trikk 12 mot majorstuen fra Jernbanetorget (utenfor Oslo S) stopper på Vestbaneplassen (som er rett ved Aker Brygge). 

Hvis toget ditt stopper på Nationaltheatret også, så kan man egentlig bare gå derfra. Tar 5 min :) 

Anonymkode: bc75a...cc5

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg erfaring en liten bygd men skal begi meg ut i storbyen i morra. Jeg tar toget inn til Oslo s og skal videre til Aker brygge. Hvordan kommer jeg meg lettest dit? Trikk, tog, tebanen eller beina? Og Evt hvilket trikk, tog el. Tebane skal jeg ta? 

Jeg vil også innom lush siden nabojenta spurte pent om jeg kunne kjøpe noe for henne der. Hvilken lush ligger nærmest Oslo s?

Det heter t-bane, forkortelse for tunnelbane. Det har ingenting med tebusker å gjøre.

Anonymkode: ba8ad...4cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du sparer 35 kroner på å gå (enkeltbillett, voksen).

Anonymkode: 3e5c4...3f3

Skrevet

Om du ta en eller annen form for offentlig transport i Oslo kan du faktisk kjøpe billetten i NSB-appen, så den er grei å ha både for togbillett og Ruter-billetter. Det er mye dyrere å kjøpe billett hos sjåføren og de liker ikke når noen gjør det. Har du billetten i appen, kan du gå på bussen/trikken/t-banene uten å vise billetten til noen (utenom om det kommer kontroll).

AnonymBruker
Skrevet

Takk for hjelpa! 

Hvor lang tid bruker men på å gå fra Oslo S- Aker brygge? 

Vet jeg kan ta toget videre, men jeg skal innom polet på Oslo s som åpner 9😅

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for hjelpa! 

Hvor lang tid bruker men på å gå fra Oslo S- Aker brygge? 

Vet jeg kan ta toget videre, men jeg skal innom polet på Oslo s som åpner 9😅

Ca 20 min

Anonymkode: 5beba...1b0

AnonymBruker
Skrevet

Det er pol på Aker Brygge også står det på Google maps.

Anonymkode: 42e49...fd5

AnonymBruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...