AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #1 Skrevet 5. juli 2018 Vi planlegger bryllup, og for litt siden kom det fram at faren min ikke har noe lyst til å holde tale. Tror det er en kombinasjon av at han er usikker på hva han skal si og at han er sjenert. Foreldrene mine er lite sosiale og ikke så vant med store selskaper. Moren min vil heller ikke holde tale. Må si jeg ble ganske lei meg over dette. Synes ikke det er noe hyggelig at han gjør det kun fordi han føler seg forpliktet, samtidig tror jeg alle gjestene vil synes det er rart om ikke noen av dem sier noe. Andre som har opplevd liknende? Bør jeg si at han ikke trenger å gjøre det? Anonymkode: d7c37...98f 1
Silverferret Skrevet 5. juli 2018 #2 Skrevet 5. juli 2018 Han synes sikkert det er en vanskelig situasjon også. Om man ikke er så sosial og vant med store selskaper, så vil man føle en slik situasjon veldig ubehangelig å stå og snakke foran masse mennesker. Hva om du foreslår at han kan gjøre det på en annen måte? Få laget en sang feks som alle er med å synge? Eller en lysbildefremvisning med tekst og bilder? 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #3 Skrevet 5. juli 2018 Jeg tenker at foreldrene dine da ikke skal holde tale! Bryllup er jo en gledens dag, må faren din holde tale kommer han nok til å grue seg. De viktigste er jo å kose seg sammen! Anonymkode: 1ba28...6c7 16
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #4 Skrevet 5. juli 2018 Ja, det var et godt forslag. Har tenkt på å foreslå at han kan vise noen bilder så det ikke bare blir å stå og snakke. Da vil folk ha fokus på noe annet enn han også. Takk for tips! ts Anonymkode: d7c37...98f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #5 Skrevet 5. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at foreldrene dine da ikke skal holde tale! Bryllup er jo en gledens dag, må faren din holde tale kommer han nok til å grue seg. De viktigste er jo å kose seg sammen! Anonymkode: 1ba28...6c7 Jeg er forsåvidt enig. Samtidig tror jeg også at han vil føle det litt kjipt å ikke si noe. Svigerfaren min kommer helt sikkert til å prate en del, så det blir veldig synlig om ikke min far gjør det. Anonymkode: d7c37...98f 1
Nuwanda2 Skrevet 5. juli 2018 #6 Skrevet 5. juli 2018 Kan han si 4 ord om deg, mannen din og dagen deres og deretter lese et dikt? Så har han sagt mye, uten at det krever så mye av han 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #7 Skrevet 5. juli 2018 Bildefremvisning eller å lage en sang som alle må være med på er en mulighet. Anonymkode: 5ce9a...fb7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #8 Skrevet 5. juli 2018 Har bare en mamma, som har sosial angst og kommer ikle til å holde tale i vårt (lille) bryllup. Jada, det er leit, men sånn er det. Her har jeg laget en bildefremvisning med bilder fra vi var små, og når vi traff hverandre og frem til idag. Mamma kan ikle lage noe sånt, så jeg tok å gjorde det. Hadde det vært noe? Anonymkode: 1515a...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #9 Skrevet 5. juli 2018 Mamma og pappa er skilt, men kombinerte talen ved at mamma pratet, og han viste bildeshow av oppveksten min. Ble veldig fint, og en sjenert pappa slapp å prate Anonymkode: faf36...d4b
Måbarefåsiat... Skrevet 5. juli 2018 #10 Skrevet 5. juli 2018 Mannen min sin forlover holdt ikke tale, men skrev en sang. Min forlover holdt en fantastisk tale som folk fortsatt prater om. Det kan godt hende at folk la merke til forskjellen men på den måten hadde alle en hyggelig kveld.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #11 Skrevet 6. juli 2018 Har vært i en del brylluper, men husker ikke at foreldre har holdt taler, selv om de sikkert har gjort det. De fleste taler er for lange, pinlige, kjedelige og uinteressante for de fleste gjestene. Det aller verste er når folk er nervøse, stive eller rett og slett ikke kan snakke i forsamlinger. Tror alle blir glade for ikke å lide seg gjennom tale fra en sjenert fyr som ikke har lyst til å stå der. Men gode tips om å lese dikt eller vise bilder. Anonymkode: b5ca5...f7c 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #12 Skrevet 6. juli 2018 På 5.7.2018 den 14.02, AnonymBruker skrev: Vi planlegger bryllup, og for litt siden kom det fram at faren min ikke har noe lyst til å holde tale. Tror det er en kombinasjon av at han er usikker på hva han skal si og at han er sjenert. Foreldrene mine er lite sosiale og ikke så vant med store selskaper. Moren min vil heller ikke holde tale. Må si jeg ble ganske lei meg over dette. Synes ikke det er noe hyggelig at han gjør det kun fordi han føler seg forpliktet, samtidig tror jeg alle gjestene vil synes det er rart om ikke noen av dem sier noe. Andre som har opplevd liknende? Bør jeg si at han ikke trenger å gjøre det? Anonymkode: d7c37...98f Vel, mine foreldre gadd ikke en gang å komme i mitt bryllup, så folk er forskjellige. Anonymkode: 94ca4...100
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #13 Skrevet 6. juli 2018 På 5.7.2018 den 14.14, Nuwanda2 skrev: Kan han si 4 ord om deg, mannen din og dagen deres og deretter lese et dikt? Så har han sagt mye, uten at det krever så mye av han Kan han ikke heller si det direkte til bruden? For å være ærlig så skjønner jeg ikke dette styret med taler. Det er fullstendig uinteressant for alle andre enn brudeparet. Måtte lide meg gjennom et bryllup nylig med 10 (!) taler. Holdt på å sovne. Skjønner ikke hvorfor gjester må høre på det, har jo ingenting med gjestene å gjøre.. Å tvinge voksne folk til å gjøre noe så ubehagelig syns jeg ikke noe om. Anonymkode: 52dcd...9e5 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #14 Skrevet 7. juli 2018 I vårt bryllup var det ingen som ble bedt om å holde tale. De var glade for at de slapp Anonymkode: 5f0d7...4ca 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #15 Skrevet 7. juli 2018 Det blir ingen taler i vårt bryllup heller. Vi er ikke en familie som holder taler 😅 og det passer meg fint, jeg synes ofte taler bare blir tomt snakk og ganske flaut.. Jeg regner meg jeg får noen hyggelige, personlige og rørende samtaler med de aller nærmeste den dagen uansett og det betyr mer enn en halvdårlig tale som ingen egentlig ønsker å holde. Men forslagene om bildefremvisning, en innspilt sang e.l var veldig dine dersom ser er viktig å uttrykke noe, offentlig, til dere den dagen! Anonymkode: ece0b...691 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå