AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #21 Skrevet 5. juli 2018 Vi hadde samme problemet med ene sønnen vår, og dette løste vi enkelt med å forklare situasjonen, og spør om han ville bruke bleie den perioden. Du vil bli overasket over hvor reflekterte de ofte kan være over problemet. Skal sies at vår var stort sett tørr (uhell 3-5 netter i måneden), så trengte ikke bleie normalt sett. Men på destinasjoner der uhell er ekstra uheldig og reise der toalett ikke er lett tilgjengelig får han muligheten. Anonymkode: 3b6b5...e02
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #22 Skrevet 6. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Eg ville snakket med barnet og latt hun bestemme, eventuelt gi henne valget om og bruke enten bleier eller slike kladder. Og fortelle henne masse at dette er ikke hennes feil. At det fortsatt er mange på hennes alder som har dette "problemet" . Eventuelt vist det er arvet fra enten deg eller bf fortell henne det. For meg hjalp det og ta smeltetabelettene en stund før leggetid. Eg var selv av og på minirin i ca 14 år. Nå endelig er eg blitt kvitt det ( enn så lenge) . Har vært innom allslags metoder som : alarmer, matter, klistremerker, akupunktur og ikke minst bli vekket om natten. Var også igjennom full utredning på sykehuset uten at det hjalp. Selv vet eg at det ikke er min feil men at eg har fått det i arv fra min far. Det er fortsatt trist og tenke på alt eg gikk glipp av når eg var yngre. Kunne ikke gå på overnatting så falt litt ut av gjengen. Når man ble litt eldre så man gjerne på filmer der sengevæting blir tatt opp som en humoristisk ting, alle rundt deg begynner og le, du ler med for og ikke få noe mistanker. Håp er virkelig din datter blir kvitt det før det får ut over selvfølelsen hennes. Anonymkode: 1d644...72d Hvor gammel er du, og sliter du fortsatt i voksen alder? Anonymkode: 55000...b82
Factum Factaria Skrevet 6. juli 2018 #23 Skrevet 6. juli 2018 (endret) På 5.7.2018 den 10.26, AnonymBruker skrev: Vi sluttet med bleien da både lege og helsesøster mente vi burde gjøre det når hun hadde vært tør på dagen så lenge (2 år) for at det fort kunne bli en hvilepute med bleie om natten og at det da ikke var så motiverene å slutte... Anonymkode: ed29d...eb7 Når det fremdeles er et problem etter ett år, er det vel åpenbart at det ikke er motivasjonen og at bleien var en hvilepute som er problemet. Det må være mye bedre å slippe å tisse ut sengen hele tiden. Endret 6. juli 2018 av Factum Factaria 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå