Martha Stewart Skrevet 5. mars 2005 #1 Skrevet 5. mars 2005 I følge Kirken.no kan det velges mellom flere foreslåtte bibeltekster, eller fritt fra andre bibeltekster som passer. De kan leses av medlemmer av bryllupsfølget, eller presten kan lese. Hvilke bibeltekster har dere valgt og hvem skal lese de?
Ms Lilja Skrevet 5. mars 2005 #2 Skrevet 5. mars 2005 Vi har bestemt oss for Salmenes bok 23 og 1. korinterbrev 13. Vakre tekster syns vi
Gjest Betty Boop Skrevet 5. mars 2005 #3 Skrevet 5. mars 2005 Kanskje dette?: Mark 10:6-9 But from the beginning of the creation God made them male and female. For this cause shall a man leave his father and mother, and cleave to his wife; And they twain shall be one flesh: so then they are no more twain, but one flesh. What therefore God hath joined together, let not man put asunder. Svigerfar har sagt ja til å lese i kirken
anyvold Skrevet 5. mars 2005 #4 Skrevet 5. mars 2005 Finnes det et sted hvor de vanligste tekstene står skrevet på nett? Jeg har ikke tid til å sette meg ned å lese bibelen akkurat nå.... :oops:
Gjest gjest1 Skrevet 5. mars 2005 #5 Skrevet 5. mars 2005 Sjekk ut siden til Orkdalsmenighetene. Her er det sinnsykt mye bra info om vielse, både ang tekster, salmer, musikkstykker etc.
Gjest Madam Felle Skrevet 5. mars 2005 #6 Skrevet 5. mars 2005 Finnes det et sted hvor de vanligste tekstene står skrevet på nett? Jeg har ikke tid til å sette meg ned å lese bibelen akkurat nå.... :oops: har du ikke, skitt au, da får du ikke bibeltekster nei da, skal finnes mange på nettet. Søk på google.com på bibeltekster til bryllup
majan Skrevet 5. mars 2005 #7 Skrevet 5. mars 2005 Sjekk ut siden til Orkdalsmenighetene. Her er det sinnsykt mye bra info om vielse, både ang tekster, salmer, musikkstykker etc. eller www.kirken.no
linky Skrevet 5. mars 2005 #9 Skrevet 5. mars 2005 bestemmer vi hvilke bibektekster vi vil ha når vi har møte med presten eller? er vel ikke no vi må ha bestemt på forhånd?
Edie Skrevet 5. mars 2005 #10 Skrevet 5. mars 2005 Hvor mange bibeltekster må man ha? Vet i alle fall at en av mine forlovere skal lese 1. korinterbrev, kap. 13.
Bokalven Skrevet 6. mars 2005 #11 Skrevet 6. mars 2005 Hvilke bibeltekster har dere valgt og hvem skal lese de? Vi skal ikke ha...
maki Skrevet 6. mars 2005 #12 Skrevet 6. mars 2005 Høys 2,8-14.16-17 + 8,6-7a Leses av våre forlovere og 1 Joh 4,7-12 Leses av hans forlover
Martha Stewart Skrevet 6. mars 2005 Forfatter #13 Skrevet 6. mars 2005 I følge Kirken.no skal man visst ha med 2-4 passende skriftlesninger, minst én fra hvert av de to testamentene. bestemmer vi hvilke bibektekster vi vil ha når vi har møte med presten eller? er vel ikke no vi må ha bestemt på forhånd? Nei, man trenger sikkert ikke ha dette klart før møtet med presten. Men jeg har lyst å bli ferdig med mest mulig av forberedelsene i god tid, ikke minst kirkeprogrammene.
Smiling Skrevet 7. mars 2005 #14 Skrevet 7. mars 2005 Finnes det et sted hvor de vanligste tekstene står skrevet på nett? De vanligste tekstene finner du her: http://www.kirken.no/Materiell/Vigsel_skri...esninger_bm.doc Vi vår vielse leste min bror, en kusine og en venninde utdrag fra 1.kor 13, Fil 4 vers 4+8 og Kol 3 vers 12b-14, i tillegg til de obligatoriske tekstene presten leste. Egentlig skulle vi hatt en gammeltestamentlig tekst også (det kreves egentlig at man velger en tekst fra hvert av testamentene, se reglene for vigsel på kirken.no), men presten vår synes det var greit at vi heller valgte flere tekster fra det nye testamentet.
carina81 Skrevet 7. mars 2005 #15 Skrevet 7. mars 2005 Vi skal ha fra det gamle test. Høys 8,6-7a Og fra det nye test. denne delen fra 1kor 13: Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. Kjærligheten faller aldri bort.
Gjest Madam Felle Skrevet 7. mars 2005 #16 Skrevet 7. mars 2005 Eller kanskje www.bibelen.no ????? Yep
Miori Skrevet 7. mars 2005 #17 Skrevet 7. mars 2005 Vi skal ha fra det gamle test. Høys 8,6-7a Og fra det nye test. denne delen fra 1kor 13: Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. Kjærligheten faller aldri bort. Enig med du :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå