Gå til innhold

Brud sminke seg selv eller ikke?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Jeg har et par venninner som var fornøyde med sminken sin og et par som var veldig misfornøyd med brudesminken. Så nå lurer jeg på hva folk flest gjør? Ble du sminket av en proff? Ble du fornøyd? Sminket du deg selv og er glad for det valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis noen andre skulle fått lov å sminke meg på en sånn dag, eller hvilken som helst annen viktig dag, så hadde jeg forlangt å få en prøvesminkings-dag god tid i forveien. For å se hvordan det blir, bli enige og se om jeg liker resultatet.

Aldri i livet om jeg hadde satt meg ned fremfor et fremmed menneske på bryllupsdagen min og latt vedkommende klatte løs på meg for første gang, helt uten videre. Selv om det hadde vært en make-up artist eller hva. Ikke sikkert jeg hadde kledd eller likt hennes sminkestil i det hele tatt!

PS! Jeg sminket meg selv og ordnet mitt eget hår, men det var ikke så voldsomt styr rundt min bryllupsdag, da. På en ambassade, altså borgerlig, og ikke i full bryllupsmundur i kirke etc.

Endret av Million
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sminket av proff. Rett og slett fordi jeg ikke bruker sminke selv, men trengte litt ekstra pga bilder osv denne dagen. Jeg var veldig klar på at jeg ville se mest mulig naturlig ut. Ble veldig fornøyd. 

Anonymkode: 833ab...dd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

Hvis noen andre skulle fått lov å sminke meg på en sånn dag, eller hvilken som helst annen viktig dag, så hadde jeg forlangt å få en prøvesminkings-dag god tid i forveien. For å se hvordan det blir, bli enige og se om jeg liker resultatet.

Aldri i livet om jeg hadde satt meg ned fremfor et fremmed menneske på bryllupsdagen min og latt vedkommende klatte løs på meg for første gang, helt uten videre. Selv om det hadde vært en make-up artist eller hva. Ikke sikkert jeg hadde kledd eller likt hennes sminkestil i det hele tatt!

Er vanlig å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sminket. Det ble nok bra, men jeg hadde ikke tenkt på at jeg hater at folk plukker meg i ansiktet, så det var en lidelse å få det gjort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde alt selv, hår og sminke.

Spanderte på meg noen lekre produkter og «øvde» noen ganger før dagen kom. Jeg er ikke så sminket til hverdags men fokuserte på strålende hud, litt mer farge på leppene og mer definerte vipper☺️

Anonymkode: d90d8...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LiMaSK

Jeg er ikke gift men tenker at jeg kommer til å gjøre det selv. I hvert fall sminke meg, men en venninne av meg er veldig flink med hårfrisyrer så det legger jeg nok i hennes hender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var student og 23 år da jeg giftet meg.  Fikset både hår og make-up selv.  Det var ikke mer jobb enn om jeg skulle ut på byen.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sminket av frisøren som satte opp håret mitt, uten test av sminken på forhånd. Jeg er fornøyd med valget, synes det er litt styrete å sminke meg selv (men er vant med sminke, bruker hver dag). Hun la mer sminke enn jeg bruker til vanlig, men fremdeles slik at jeg følte jeg så ut som meg selv. Gode venninner kommenterte at jeg bare så ut som en forbedret versjon :) 

Jeg tror det er viktig å kunne si ifra underveis dersom man er ukomfortabel med resultatet. Jeg sa f.eks. i fra om at de falske øyevippene ble altfor voldsomme, og da klippet hun dem ned slik at de først og fremst ga fylde, ikke lengde. Jeg har ulike øyebryn som må sminkes likere, det måtte rettes opp i da hun ikke hadde tenkt over det. Jeg ønsket heller ikke sminke på leppene da det ikke er «meg», så valgte heller å kjøpe inn en leppomade med bittelitt farge.

De jeg kjenner som har sminket seg selv har stort sett underdrevet litt. Det er en lang dag, mange ser deg på avstand, og det gjør seg med litt ekstra sminke på bildene. 

Anonymkode: 90fdf...53d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sminket av frisøren som satte opp håret mitt, uten test av sminken på forhånd. Jeg er fornøyd med valget, synes det er litt styrete å sminke meg selv (men er vant med sminke, bruker hver dag). Hun la mer sminke enn jeg bruker til vanlig, men fremdeles slik at jeg følte jeg så ut som meg selv. Gode venninner kommenterte at jeg bare så ut som en forbedret versjon :) 

Jeg tror det er viktig å kunne si ifra underveis dersom man er ukomfortabel med resultatet. Jeg sa f.eks. i fra om at de falske øyevippene ble altfor voldsomme, og da klippet hun dem ned slik at de først og fremst ga fylde, ikke lengde. Jeg har ulike øyebryn som må sminkes likere, det måtte rettes opp i da hun ikke hadde tenkt over det. Jeg ønsket heller ikke sminke på leppene da det ikke er «meg», så valgte heller å kjøpe inn en leppomade med bittelitt farge.

De jeg kjenner som har sminket seg selv har stort sett underdrevet litt. Det er en lang dag, mange ser deg på avstand, og det gjør seg med litt ekstra sminke på bildene. 

Anonymkode: 90fdf...53d

Å være tydelig er alfa og omega. Den som sminker deg gjør et oppdrag man sannsynligvis har betalt en del penger for. Det er ikke slemt eller frekt å gi instruksjoner til frisøren, det er en del av jobben! Det viktigste er at du som kunde blir fornøyd. 

Jeg er ordentlig konfliktsky, og måtte virkelig manne meg opp før prøvetimen, og overtale meg selv til at det er ok å si fra. Det gjorde jeg, og kunne ikke blitt mer fornøyd!

Anonymkode: 833ab...dd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benyttet meg av proff både for hår og sminke. Håret ble krøllet og satt opp, noe jeg aldri hadde klart. Sminke skulle være naturlig, noe den ble men jeg var overrasket hvor bra den satt. Tror den må ha vært vannfast faktisk. Hadde valgt det igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sminket av venninne, vi hadde vel 2 tester så jeg ble fornøyd. Veldig glad for det. Eneste jeg angret på var kanskje å ikke ha et par løse vipper faktisk, ikke fullt sett, men en her og der for lengden. Vippene mine var ikke helt der de burde. 

Nå er jeg skilt, og om jeg skal gifte meg på nytt vet jeg ikke om jeg gjør det selv eller får venninne til å gjøre det igjen. Jeg vet hva jeg passer, så om jeg får noen til å gjøre det er det kanskje mest for roen - å kunne sitte og slappe helt av mens andre jobber, at jeg gjør det :)

Anonymkode: d8b16...4e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør en prøvesminking i alle fall. Har sett bruder man knapt kjenner igjen pga oversminking. Ikke kult når man lurer på hvem bruden er 😂

Anonymkode: 60e8b...04e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble sminket. Veldig fornøyd med resultatet. Jeg var ikke særlig flink med sminke på den tiden, så tviler på at mitt eget resultat ville blitt bra

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det selv og var fornøyd med resultatet. Brukte/bruker ikke veldig mye sminke, verken til hverdags, fest eller bryllup. Kjørte vanlig stil men hadde kjøpt inn litt nytt. Øyesminke, litt pudder, rouge og naturlig leppestift. 

(Var hos frisør for å sette opp håret)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sminket meg slev, ikke mer stress enn når man skal ut på byen. Lett hudsminke, vippeextensions og leppestift, gjort på 30 min. Håret krøllet jeg selv og hadde løst med lett oppsatt bak.

noe ala sånn;

 

Skjermbilde 2018-07-06 kl. 17.22.16.png

Anonymkode: 775fb...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det selv. Har blitt sminket av proffe tre ganger, og følte hver gang at jeg ble veldig ulik meg selv. Det så bra ut, det var bare ikke meg. Mye mer sminke enn jeg normalt bruker. På en så viktig dag som min bryllupsdag ville jeg se ut som MEG. 

Kikker med glede på bilder fra bryllupet, så det var nok det rette. På bilder fra min venninnes bryllup, der jeg var forlover og ble sminket, føler jeg at jeg ikke ser rett ut, selv om det ser pent ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sminket av frisøren. Men hun var ikke flink med leppene, så skulle ønske jeg fikk tatt på lebestiften selv. Leppene ble veldig store! Produktene hun hadde var også dårlig. Gråt ikke så mye i kirka en gang, men det rant skikkelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 18.03, Million skrev:

Hvis noen andre skulle fått lov å sminke meg på en sånn dag, eller hvilken som helst annen viktig dag, så hadde jeg forlangt å få en prøvesminkings-dag god tid i forveien. For å se hvordan det blir, bli enige og se om jeg liker resultatet.

 

Det er uansett få, om noen i det hele tatt, profesjonelle som sminker eller ordner hår på en brud sånn på sparket. Dey er helt normalt å kreve prøvetime på begge deler for å se hva som skal gjøres. 

Jeg jobbet i nesten 15 år som frisør og make-up artist i salong og ikke én gang hadde jeg en brus uten prøvetime! Ikke kun for hennes skyld, men også for min del. Jeg må jo vite hva jeg vil trenge av utstyr og produkter, hvordan huden reagerer på ulike ting etc. 

I dag er jeg freelancer og samme regel gjelder nå. Jeg skal ikke ha dårlig rykte på mitt arbeid fordi en brud er gjerrig og ikke tar prøvetime, og noe går galt. 

Anonymkode: 2b1cf...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...