AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #1 Skrevet 4. juli 2018 Søkte psykolog gjennom fastlegen i mai, har enda ikke hørt noe. Er det normalt å måtte vente så lenge? Anonymkode: fbf59...67c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #2 Skrevet 4. juli 2018 Helt normalt, men kommer nok også an på hvor du bor og graden av hvor syk du er. I brevet du har fått skal det vel stå ca hvor lenge du må vente. Anonymkode: c1d00...0cf
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #3 Skrevet 4. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt normalt, men kommer nok også an på hvor du bor og graden av hvor syk du er. I brevet du har fått skal det vel stå ca hvor lenge du må vente. Anonymkode: c1d00...0cf Har kun fått kopi av brevet som legen sendte til psykologen, stod ingenting om ventetid.. Anonymkode: fbf59...67c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #4 Skrevet 4. juli 2018 Sto det at du skulle få timeinnkallelse? Fikk du et ja på henvisningen? Anonymkode: f83a3...1c2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #5 Skrevet 4. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har kun fått kopi av brevet som legen sendte til psykologen, stod ingenting om ventetid.. Anonymkode: fbf59...67c Så du har ikke fått bekreftet at du har fått plass? Kan være jeg husker feil fra de gangene jeg har blitt henvist, men mener å huske at jeg fikk et brev hvor de bekreftet at jeg hadde fått plass, og ca estimert ventetid. Anonymkode: c1d00...0cf
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #6 Skrevet 4. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du har ikke fått bekreftet at du har fått plass? Kan være jeg husker feil fra de gangene jeg har blitt henvist, men mener å huske at jeg fikk et brev hvor de bekreftet at jeg hadde fått plass, og ca estimert ventetid. Anonymkode: c1d00...0cf Nei kun det brevet, som jeg sa.. Anonymkode: fbf59...67c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Skrevet 4. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sto det at du skulle få timeinnkallelse? Fikk du et ja på henvisningen? Anonymkode: f83a3...1c2 Nei, stod ingenting om det.. Anonymkode: fbf59...67c
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2018 #8 Skrevet 4. juli 2018 Du kan jo ringe og "mase" (ville i alle fall gjort det over sommeren), men det er normalt å måtte vente opptil 6 mnd når det ikke er akutt. Dersom noe er akutt bør du heller henvises til DPS.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #9 Skrevet 4. juli 2018 1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev: Du kan jo ringe og "mase" (ville i alle fall gjort det over sommeren), men det er normalt å måtte vente opptil 6 mnd når det ikke er akutt. Dersom noe er akutt bør du heller henvises til DPS. Hvem skal jeg mase på? Vet ikke hvem jeg får som psykolog.. Anonymkode: fbf59...67c
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2018 #10 Skrevet 4. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem skal jeg mase på? Vet ikke hvem jeg får som psykolog.. Anonymkode: fbf59...67c På fastlegen/legekontoret. Ring dit og spør hvordan henvisningen ligger an.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #11 Skrevet 4. juli 2018 Er det ikke DPS du er henvist til? Du kan jo eventuelt ringe og høre om de faktisk har mottatt henvisningen. Anonymkode: c1d00...0cf
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #12 Skrevet 4. juli 2018 Det er nok sikkert DPS du er henvist til. Ring dit og spør om hvordan der ligger an, og prøv å vær litt frampå både hos dem og få legen til å mase, det er eneste måten å komme seg fortere inn. Det har jeg gjort. Første gang jeg ble henvist dit var det veldig akutt, og da ventet jeg nesten to mnd. Neste gang var det vanlig hastegrad, og det tok tre mnd. Tredje gang tok det ikke mindre enn fem mnd, og da var det også viktig, men dem hadde for lang venteliste... Det kommer da altså an på den DPS-en du er henvist til hvor lang tid det går. Men prøv å mas! Anonymkode: 1caa4...35f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #13 Skrevet 5. juli 2018 Hvis du ikke engang har fått bekreftelse med innkalling ville jeg sjekket om henvisningen i det hele tatt har blitt sendt/mottatt, for dette hørtes rart ut. Du kan forøvrig sjekke ventetid for offentlig behandling hos på HelseNorge under "Velg behandlingssted". Anonymkode: 3143f...83f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå