Gå til innhold

Hvor hyppig håndvask er vanlig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor hyppig er det vanlig å vaske hendene? Hvor lang tid mellom hver vask, antall i løpet av dagen?

Jeg er litt for glad i å vaske hendene og føler så fort behov for å vaske dem igjen. Jeg vasker ikke nødvendigvis unormalt mange ganger i løpet av en dag, men mange av dem blir så tett på hverandre. Jeg har så stygg hud på hendene selv om jeg er ung og lurer på om det kan være hyppigheten som har noe å si

Hva er deres vaskevaner?

Anonymkode: ee390...749

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker hendene etter toalettbesøk og før jeg håndterer mat... Ikke utenom dette (med mindre jeg tar i jord eller blir svært skitten av en eller annen grunn)

Vasker du hendene «uten grunn» flere ganger? Bruker du håndkrem? 

Anonymkode: 37a59...b86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker hendene etter toalettbesøk og før jeg håndterer mat... Ikke utenom dette (med mindre jeg tar i jord eller blir svært skitten av en eller annen grunn)

Vasker du hendene «uten grunn» flere ganger? Bruker du håndkrem? 

Anonymkode: 37a59...b86

Jeg føler vel fort at jeg har grunn :P og ja jeg bruker håndkrem, men det gjør ikke nok likevel

Anonymkode: ee390...749

AnonymBruker
Skrevet

Etter toalettbesøk, med såpe. Og før jeg skal lage mat. Ellers hender det jeg skyller de raskt, for eksempel nå når jeg nettopp har ryddet litt i huset og hengt ut klesvask. Spiser alltid med kniv og gaffel når jeg spiser på jobb eller ute, så da trenger jeg ikke styre med å vaske hendene hver gang jeg spiser. 

Bruker alltid lunkent til kaldt vann, og forsøker å unngå såpe oppå handen, for å hindre uttørking. 

Anonymkode: 21b17...e83

Skrevet

Det varierer veldig hva jeg driver med.... Alltid etter dobesøk og før matlaging og spising, hvis jeg har vært ute på kjøpesenter feks og kommer hjem så vasker jeg.... Når jeg har plukket hundebæsj eller drevet i hagen eller fikset spylevæske på bilen osv.... Men jeg har vel aldri telt, så jeg aner ikke hvor mange ganger det blir i løpet av en dag... Noen dager mer enn andre, garantert! Føler at jeg har ok hygiene selv ;)

AnonymBruker
Skrevet

Etter dobesøk og før håndtering av mat. Ellers hvis jeg er møkkete (hvis jeg har holdt på ute i hagen eller noe). Orker ikke være hysterisk, de fleste mennesker har bare godt av litt bakterier, vi blir bare sykere om alt skal være sterilt hele tiden.

Anonymkode: 5b3f8...230

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker de mye. Selvfølgelig etter toalettbesøk, før matlaging og mye underveis. Alltid om jeg har kjørt bil, vært i butikken etc. Veldig mye på jobb. Ja, man får arbeidshender.

AnonymBruker
Skrevet

Kun når jeg har vært på do, overdreven håndvask gjør deg syk, jeg er aldri syk.

Anonymkode: f9fb4...9a0

Skrevet

Etter dobesøk, før mat, etter å ha håndtert skittentøy, når jeg kommer hjem, etter røyk (røyker litt akkurat nå, tung periode), før jeg tar av/på linser og hvis de ser/føles skitne. 

Vasker de veldig ofte på jobb da jeg håndterer kontanter og pakker (i posten) og føler meg ofte skitten pga det. 

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg har vært på do, før jeg lager mat og etter jeg har vært i butikken. Om jeg er synlig møkkete på hendene eller har holdt på med ting som jord eller tatt opp hund/katte avføring selvfølgelig. 

Anonymkode: e64fb...0f1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...