AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Hei! Jeg trenger litt råd. Jeg sliter med sosial angst og har vært i behandling for dette (har tatt pause for tiden). Heldigvis har jeg jobbet iherdig hardt med dette og fungerer ganske greit i samfunnet (har jobb, studerer, har kjæreste), men jeg mangler et sosialt liv. Problemet er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal relatere meg til nye folk, spesielt kvinner. Jeg tror at jeg kanskje kan være for hyggelig, og dette er noe som folk ser på som desperat? Uansett, tankene jeg får når jeg er med nye folk at ingen vil like meg uansett og at jeg ikke har en sjans for å bli kjent med dem. Jeg syntes også det er vanskelig å være i store folkemengder og blir ukomfortabel bare ved å være på en restaurant. På toppen av dette, er jeg også en stille person i begynnelsen... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få venner. Jeg har prøvd på dette forumet, men har ikke funnet noen jeg har klikket med. Jeg har noen studievenninner men de henger jeg kun med på lesesalen osv. , men ellers har jeg ingen. Jeg merker at jeg er ensom og gleden av sommerværet og helger er ikke særlig stort mtp. at jeg ikke har noen å være sammen med. Det er ikke gøy å bade alene, å sitte i parken alene, å gå på kafe alene, eller å gå ut på byen... Så det jeg lurer på, for folk i en lignende situasjon; hvordan bryter man denne onde sirkelen? Hva gjør man når man er ensom, men selv om man prøver å skaffe seg venner, ikke finner noen som liker deg/vil bruke tid sammen med deg? Anonymkode: 318d4...51e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 Vennskap tar tid, og mennesker som skaper langvarige vennskaper tar det litt med ro. Jeg har merket meg at noen mennesker som sliter med å skaffe seg venner forventer at ting skal skje veldig fort, de skal klikke med en gang, eller noe skal skje veldig raskt..Men de som blir gamle venner er roligere typer, med lavere forventninger og bekymringer, man er i stand til å bare henge med hverandre uten stort fokus på hvem den andre er eller om man liker dem eller blir likt. Altså ikke ta med deg masse stress i møte med nye mennesker, så går det seg kanskje til litt bedre? Anonymkode: 7169d...e15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå