AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Babyen vår på 9mnd har barnemark. Jeg så selv flere da jeg skiftet bleie. Problemet er at både mitt legekontor og mannen min sitt er sommerstengt. Vi har fått "vikarkontor", men disse er full to uker frem i tid. Jeg ringte legevakten , og de sier at vi bare kan starte behandling ettersom jeg har sett marken. På apoteket ville de likevel ikke selge meg miksturen da dose skal regnes ut av lege når barnet er under to år Hva ville dere gjort? Møtt opp på legevakt likevel, eller gått til annet apotek? (Miksturen er reseptfri) Erfaringer? Anonymkode: c38d0...613
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 Jeg ville prøvd et annet apotek, og forklart situasjonen. Lykke til! Anonymkode: 1fa6b...fcf
Duff Skrevet 3. juli 2018 #3 Skrevet 3. juli 2018 Skal ikke apoteket kunne regne ut doseringen for deg? 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 18 minutter siden, Duff skrev: Skal ikke apoteket kunne regne ut doseringen for deg? For meg virket det som at de ikke ville. Hun leste høyt fra felleskatalogen(?) at man må påvise mark hos barn under to år før man starter behandling, og at dette gjøres med tape og analyseres hos lege. Da jeg sa at jeg hadde SETT marken, leste hun videre at "ikke alle under ett år trenger behandling". Jeg mener at det er en selvføle at barnet behandles når det er så sterkt angrepet at jeg ser flere mark i bleien. Det var hun jeg snakket med på legevakten enig i (men jeg vet ikke om hun var lege). Anonymkode: c38d0...613
Kattugla Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 Ring legevakt/vikarkontor og forklar situasjonen og be om resept med riktig dosering for spedbarn. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 Tapeprøven gjøres for å finne egg, og er ikke nødvendig dersom man faktisk ser marken. Hele familien må forresten behandles. Anonymkode: 13071...e14
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #8 Skrevet 3. juli 2018 Gå tilbake til apoteket, og kryss fingrene for at du få en annen ansatt å prate med. Jeg har opplevd selv at enkelte ansatte er firkantede/kunnskapsløse, og det har da lst seg dersom jeg kommer tilbake litt senere og prater med noen andre. Anonymkode: 13071...e14 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #9 Skrevet 3. juli 2018 Jeg gikk på et annet apotek, og fikk medisinen med én gang. 👍🏽😊 Hun skjønte ikke hvorfor de hadde sagt at en lege måtte regne ut dosering, for samme dosering gjaldt uansert alder og vekt Anonymkode: c38d0...613 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #10 Skrevet 3. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på et annet apotek, og fikk medisinen med én gang. 👍🏽😊 Hun skjønte ikke hvorfor de hadde sagt at en lege måtte regne ut dosering, for samme dosering gjaldt uansert alder og vekt Anonymkode: c38d0...613 I felleskatalogen står det at medisinen bare bør gis til barn under ett år dersom orminfeksjonen interferer med barnets ernæringstilstand og fysisk utvikling. Sikker på at du ikke bør snakke med lege først, eller var det lege du snakket med på legevakten? Anonymkode: b1a06...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #11 Skrevet 3. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I felleskatalogen står det at medisinen bare bør gis til barn under ett år dersom orminfeksjonen interferer med barnets ernæringstilstand og fysisk utvikling. Sikker på at du ikke bør snakke med lege først, eller var det lege du snakket med på legevakten? Anonymkode: b1a06...eeb Medisinen er gitt. Jeg vet ikke hvem jeg snakket med på legevakten, men går ut i fra de ikke gir råd de ikke kan stå inne for. Anonymkode: c38d0...613
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #12 Skrevet 3. juli 2018 Her fikk ikke mini medisin da hun var under 1 år men vi voksne og de andre to eldre barna ble behandlet. Hun ble faktisk kvitt det uten medisin. Var hos lege som mente at barn under 1 år ikke skulle ukritisk få medisinen. Anonymkode: 32ee0...839 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #13 Skrevet 3. juli 2018 Hvordan har spedbarnet fått dette i seg, det må smittes gjennom munnen. Har dere andre små barn som kan ha smittet henne? Anonymkode: 2a14f...b4e
Biloba Skrevet 3. juli 2018 #14 Skrevet 3. juli 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har spedbarnet fått dette i seg, det må smittes gjennom munnen. Har dere andre små barn som kan ha smittet henne? Anonymkode: 2a14f...b4e En unge på 9 måneder leker jo ute, smaker på vann i pytter og gjenstander med jord på osv., de kan få i seg eggene. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #15 Skrevet 3. juli 2018 Husk at hele familien må behandles! Anonymkode: ee5b9...77c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #16 Skrevet 3. juli 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at hele familien må behandles! Anonymkode: ee5b9...77c Resten av familien startet behandling for tre dager siden. Det var jeg som oppdaget det på meg selv først. Jobber med småbarn. Babyen fikk ikke medisin da jeg ikke ville gi før det var påvist. I dag var det mange mark i bleien. Anonymkode: c38d0...613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå