Gå til innhold

Pakke fra Kina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går lå en pakke fra Kina i postkassen, merket med mitt navn og adresse og avsenders navn og adresse på utsiden. Oppi pakken lå en fleecejakke str. XL. Problemet er bare at jeg aldri har bestilt noe slikt fra Kina, ei heller noe annet fra Kina, så vidt jeg kan huske. Har ikke bestilt noen fleece eller lignende fra noe som helst sted, og ville dessuten aldri bestilt noe i herre XL.

 

Frykter jo at det skal være noen slags svindel, at jeg vil få et krav fra Kina e.l.

 

Noen som har erfaring med lignende?

Anonymkode: e0932...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg vil tro noen har bestilt ril deg fra f.eks. ebay. Jeg har selv bestilt småting (fargeblyanter, hårbørste, tøffe minnepenner e.l) til andre. En liten overraskelse i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frostrose skrev:

Ja, jeg vil tro noen har bestilt ril deg fra f.eks. ebay. Jeg har selv bestilt småting (fargeblyanter, hårbørste, tøffe minnepenner e.l) til andre. En liten overraskelse i hverdagen. 

Takk for svar, men jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor noen skulle bestille en gigantisk fleecejakke til meg av tilsynelatende dårlig kvalitet.

Anonymkode: e0932...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, men jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor noen skulle bestille en gigantisk fleecejakke til meg av tilsynelatende dårlig kvalitet.

Anonymkode: e0932...6dc

En jakke i strl XL fra Kina er ikke gigantisk. Asiatiske størrelser er minst to-tre størrelser mindre enn norske. Har du i det hele tatt sett på jakken?

Anonymkode: dfdfc...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jakke i strl XL fra Kina er ikke gigantisk. Asiatiske størrelser er minst to-tre størrelser mindre enn norske. Har du i det hele tatt sett på jakken?

Anonymkode: dfdfc...fe1

Det har jeg. Den er av et kjent vestlig merke (mulig falsk) og tilsynelatende vestlig størrelse.

Anonymkode: e0932...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står sporings nr på pakken. Sjekk det på pakke sporing hos posten eller andre.

Anonymkode: 66331...7eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står sporings nr på pakken. Sjekk det på pakke sporing hos posten eller andre.

Anonymkode: 66331...7eb

Hva skal jeg med sporings nr.?

 

Jeg har navn og adresse på den som har sendt det til meg (tilsynelatende en kineser).

Anonymkode: e0932...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg med sporings nr.?

 

Jeg har navn og adresse på den som har sendt det til meg (tilsynelatende en kineser).

Anonymkode: e0932...6dc

Litt merkelig, tenker du aldri får noe krav, ialldfall ingen gyldig krav. Det vanligste er å betale først, Foreksempel via Aliexpres betaer en først så får en pakken, så får selgeren pengene. Kansje sporings nummeret avs, mottaker, addresse, er forvekslet  og om det står noe der som kan forklare hvorfor du fikk den. Signerte du den ut i posten? Det blir ganske dyrt for selgeren om du returner den. så ville kontaktet dem først vis det går. Kansje vil de at du skal beholde den og at de heller sender en ny til rett person.

Anonymkode: 66331...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et navn eller adresse som på noen måte kan misforstås? Eller skrives feil? 

Jeg bestiller mye fra Kina og får mange rare navn og adresser. Selv om de har det hele digitalt. 

Det ville vel blitt litt feil om vi skulle skrive navn og adresse på korrekt kinesisk og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får et krav, får du da kontakte dem å si du aldri har bestilt, og at du kan returnere mot at de betaler returen. Protesterer de, så krev å få se bevis på at du har bestilt den. Si at du bare kaster den om de ikke betaler retur, da du aldri har bestilt den, og ikke hverken passer den eller ønsker den. 

Anonymkode: 23151...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...