Gå til innhold

Å vente på baby!?


Maggie74

Anbefalte innlegg

Legger inn det jeg hadde skrevet i det gamle forumet til å begynne med, jeg:

Hei!

Tar sjansen på å begynne å skrive litt her inne jeg også. Nå har jeg og min aller kjæreste startet for alvor å prøve å bli gravid. Er nok langt unna å bli gravid ennå, da jeg sluttet på pillen for litt over en uke siden. Pleier å ha EL rett etter mens, så det er lov å håpe!?

Jeg har ei jente på 7 år fra før, og han har ingen. Vi gifter oss 23. juni og håper å kunne annonsere nye barnebarn til våre respektive i bryllupet. Er vi rare? Kanskje, men.. Vi vil begge to og vi har planene for framtiden (samt kriseplanene) i boks. Håper bare vi klarer å få baby i 'boks' også! Blir spennende.

Maggie

12.02. 21:34

RE: Trosser all fornuft

Av: Hestehoven

Profil

Hei Maggie

Så koselig da. Vi giftet oss 23.06.01 - flott dato!! Jeg har termin 20.07. Du skal se ting går litt fortere enn du planlegger. Jeg ble gravid i løpet av første måned uten p-piller, og det er visst ikke så helt uvanlig.

Lykke til i alle fall!!

Hilsen Hestehoven 17+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner å mislike å vente. Jeg skulle hatt mens i går. Hvis det ikke kommer før helgen skal vi ta en test sammen, meg og min kjære. Han vil være med på gleden hvis det er noe å glede seg over, og det kan jeg godt forstå. Er litt kjedelig at vi driver med sånn ukependling når vi prøver å lage baby. Nå har vi hatt 3 uker sammen, og snart kommer jo påsken og da blir det en drøy uke til. Men vi får ta det som det kommer. Jeg mistenker at mens uteblir fordi jeg venter på den intenst og håper at den ikke kommer.

Begynt å kjenne det i puppa hver gang jeg ser en baby, og jeg blir helt matt i knærne når jeg ser babytøy i minste størrelse. Men.. man blir ikke gravid av lysten.. må handling til! icon_smile.gif

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vente vente vente* Hvis ikke noe skjer veldig snart nå ser det ut til å bli en ny gravi-test til helgen. *håpe at noe ikke skjer* Er det noe som er verre enn å vente sånn?

Maggie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kom tante Rød. Jaja.. det var vel for godt å håpe at vi skulle treffe blink på første måneden! icon_smile.gif

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg icon_smile.gif

Det var leit at tanta kom likevel... icon_frown.gif

Men fatt mot, det er mange her som må bruke litt tid før det løsner!

Hvordan er syklusen din da? Er den endret seg mye siden du slutta med p-pillene?

Greier du å kjenne når du har eggløsning, eller tar du slike tester?

Jeg selv skal snart bli prøver, skal ta ut spiralen den 20.mars....er så spent på om syklusen min forandrer seg mye. Etter dagens syklus så skal jeg ha mens 3dager etterpå, så vi får se. Tenkte å vente til eggeløsning nr 2 etter at spiralen er ute, slik at vi får barn i jan istedenfor des. Men man vet jo aldri da...min datter på snart 5 år ble født nesten 3 uker før termin, så jeg er forberedt på at det kan skje igjen.

Lykke til videre kjære deg, det blir spennende å følge med deg icon_wink.gif

Klem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har egentlig ikke begynt å prøve sånn alt for hardt. Jeg har bare sluttet på pillen. Jeg blir (som resten av slekta mi) normalt sett veldig fort gravid, men det virker som det har forandret seg. Siden vi skal gifte oss i juni, så er det jo ikke tragedie hvis jeg ikke blir gravid før det. Eneste dumme er at nå fremover så blir det vanskelig å prøve for vi ukependler, så da er det vanskelig å treffe akkurat på tiden, siden jeg ikke har satt meg veldig inn i min egen syklus. Forrige måned prøvde vi hele tiden, for da var vi sammen i 3 uker.

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

*sukk* Ikke denne måneden heller!

Maggie!

- husker ikke at mensen pleide å gjøre så vondt -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..så trist at det ikke klaffet denne gangen heller da, Maggie!!...Som du nevnte i tidligere innlegg, så er det en veldig frustrerende tid i lutealfasen, og til man går og venter på mensen, som gjerne kommer noen dager senere enn vanlig BARE for å gi oss et håp.....ja-ja, ikke så mye vi kan gjøre dessverre, får bare smøre oss med MASSE tålmodighet!

Jeg har også veldig vondt under mensen, pluss at jeg blør mer, etter pilleslutt...

*det er synd på oss*...

Lykke til videre i jakten på de to blå!!

klemz12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Angel!

Takk for hilsen og oppmuntring. Trenger det. Føler at alt går i mot meg for tiden, og så får jeg ikke vært hos min kjære heller. Jeg gleder meg så til jeg flytter oppover til han i juni. Dette kommer til å bli en lykkelig sommer! Da kan vi prøve HELE tiden! icon_biggrin.gif

Ønsker deg lykke til i jakten også!

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hmm.. nok en stund siden jeg har skrevet her inne. Fremdeles ikke gravid. Begynner å bli ganske utålmodig egentlig, selvom jeg prøver å overbevise meg om at det ikke gjør noe. Nå har jeg søkt på jobb og greier, bryllupet er om 30 dager og det står flytting for døren om 27 dager. Men allikevel... nå er min svigerinne blitt gravid, med nr. 3. Det blir kun 3,5 år mellom 1. og 3. for dem. Det er så urettferdig. Også virker min bror så snørrhoven når han sier: "Jeg skjønner ikke at folk sliter, jeg. Vi blir gravide på første forsøk hver gang!" *sukk* Han vet at vi prøver, så det gjør det ekstra sårt, liksom.

Men midt oppi det hele.. min kjære er veldig overbevist om at jeg er gravid nå, da. Sånn ca. 5 dager på vei, eller noe. Jeg er ikke like overbevist selv. Vi får se om tante kommer på besøk om noen uker. Krysser fingrene for at han har rett!

Jaja.. får tasse tilbake til min kjære og nyte all alenetid jeg har med han. Barn kommer når man minst venter det! icon_smile.gif

Maggie!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å bli sprø. Jeg mener det.. jeg er såå nært ved å tippe helt over. Skulle hatt mens i går. Fyker på do hele tiden. Ingen tegn til mens, ingen tegn/symptomer på baby i magen. Jeg har funnet ut at jeg rett og slett mentalt stresser vekk mensen. Hvordan klarer jeg å la være med det? Jeg holder ikke ut en måned til med sånt, altså!!

Maggie!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maggie!

Kjenner meg igjen i det du skriver, og det gjør nok resten av prøverne her inne også!..en venter og venter, og ingenting skjer!..selv gikk jeg hele 10 dager over tiden, og det var nedtur!..men men, skulle jo liksom oppmuntre deg litt da!..hehe.. icon_smile.gif

Jeg håper og ønsker at du har klart det denne gangen!....lykke til12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Tante er ennå ikke kommet på besøk. På søndags morgen var testen negativ. Tror jeg venter til jeg er sammen med min kjære med å teste igjen hvis ikke tante kommer. (dvs. fredag om halvannen uke)

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tante har kommet! Med venner og familie! Har ikke vært så sjuk på leeenge. Og selvfølgelig måtte hun komme når jeg satt og hadde 'eksamen'. *ARGH* Jeg vil ha baby.. NÅ! *snufs*

Egentlig ble jeg ikke veldig skuffet. Passer særdeles dårlig å være morgenkvalm på bryllupsdagen, for ikke å snakke om oppi all flytting.

Nå gleder jeg meg bare til flyttinga er over (og bryllupet!), og til vi kan begynne å prøve ordentlig. Skal kjøpe det programmet som fler på KG bruker.. *hmm* Hva het det igjen..TCOYF et eller annet.. har lastet ned en prøveversjon og det ser veldig bra ut.

Nå må jeg hive meg over eksamenslesing igjen!

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann icon_smile.gif

Som du sier var det nesten like greit at tante kom denne mnd. ..... ikke særlig bra å være kvalm hele dagen i sitt eget bryllup, vel!

Hadde jeg testet positivt rett før eksamen hadde jeg iallefall ikke kunne tenke på noe annet enn babyen... men nå tenker du vel mye på den babyen du ikke har enda... ikke lett icon_lol.gif

Ønsker deg iallefall lykke til med eksamen, så krysser jeg fingre og tær for at dere lykkes bedre etter bryllupet!

Lykke til med bryllup også, det er en fantastisk opplevelse (giftet med for nesten ett år siden).

Klemmer fra fletta

(gravid i 19.uke og aaaaaalt for varm i sommerværet!)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Lenge siden jeg har skrevet noe her inne nå. Lite har skjedd siden sist gang, egentlig. Tanta kom nok engang. Syklusene mine er skikkelig uregelmessige. Jeg holder på å bli ganske så sprø. Jeg har bestemt meg for å begynne skikkelig med TCOYF programmet nå og registrere temp. og slikt. Kroppen min er ikke som den en gang var. Jeg kan ikke huske at jeg hadde så vondt før mens før, men.. Også kan det jo hende at tukling med masse forskjellige typer prevansjon kan ha litt å si. Gi kroppen min tid til å komme seg tilbake til normalen.

Bruker alle slags idiotiske, men dog fornuftige forklaringer på hvorfor jeg reagerer slik som jeg gjør. Jeg får vel en baby etterhvert, får bare være enda mer tålmodig. *sukk*

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Oioioi.. glemt helt dagboka her, jeg. Uff.. Men det er ikke så rart. Det har skjedd så mye det siste året at jeg har hatt liten tid til å tenke på å skrive dagbok. Nå er det straks ett år siden vi giftet oss. Skal tilbake til hotellet vi tilbragte bryllupsnatten 23. juni. Akkurat rundt den tiden skal Pergo-kuren ha satt inn og jeg venter eggløsning. Hadde ikke vært dumt å bli gravid ett år etter at vi giftet oss, vel?

Mannen har lavt antall sædceller, men de som er det funker bra. Jeg har ikke hatt EL mer enn 3 ganger siden februar 2002. Begynner på Pergotime neste syklus og håper at en av de få som er hos mannen klarer å snike seg frem. Og jeg som pleide å være hyperfertil da jeg var 'yngre'. *sukk* Livet er ikke lett.

Men siden vi ikke ble gravide sist sommer anskaffet vi oss hund. Den har vi hatt masse kos med, dah. Er jo som å ha en baby som blir voksen kjempefort. Han er 10 mndr gammel, og en ordentlig rakker. Deilig å tenke på noe annet enn syklusen hele dagen. Har jobbet litt også, gjennom vikarbyrå, så tankene har ikke vært så bundet opp mot graviditeten. Vi har bestemt oss for å gå ned i vekt, og se om kanskje sjansene våre blir bedre av det. Time will show.

Maggie!

- på 16. prøvemåned -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har ikke sett dagboken din jeg!

Koselig at en prøver kommer tilbake til dagboken sin... :wink:

Du skal se det blir bedre, nå som dere vet hvor problemet ligger,

og får hjelp! :D

Lykke til!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...