AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #21 Skrevet 3. juli 2018 Her er hunden alene maks 4 timer daglig, Mannen og jeg jobber helt forskjellige skift, så vi overlapper hverandre. Så hunden er alene ca 2 timer etter jeg drar på jobb og til mannen kommer hjem. Så er den alene om jeg og mannen drar ut å handler, som ikke er hver dag. Til familie og venner er hunden velkommen og fritidsaktivitetene våre er forenelig med hund. Min søster derimot jobber 9 timers skift, med nesten en times kjøring til og fra, hun er singel, så hun drar mye ut i helgene, ut å trene og slikt, hun har en jack russel. Hunden er spinnvill for den får hverken trening eller oppmerksomhet. Får vondt av den. Hadde vi vært i samme by skulle jeg gjerne vært hundepasser. Anonymkode: a8d9e...e4b 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #22 Skrevet 4. juli 2018 På 2.7.2018 den 14.13, AnonymBruker skrev: Hva er din definisjon på tid da? Skal ikke vanlige mennesker kunne ha hund? Jeg og samboer bruker mye tid på hunden på fritiden, men vi kan jo ikke gjøre noe med jobbtidene våre. Jeg er lærer, så hunden er aldri alene 8 timer av gangen, men 6-7 timer blir det jo. Den har tilgang til nesten hele huset når vi er borte. Forøvrig valgte vi med vilje en bedagelig rase, slik at den skulle passe inn i vår hverdag. Vi har hund fordi vi er dyreelskere, og særlig hundeelskere. Hunden er både et familiemedlem og en hobby for oss. Anonymkode: 46e36...037 Hvis du leser hva jeg har skrevet, så er tråden myntet på de som later til å aldri ha tid. At de ikke prioriterer hunden når de kommer hjem fra jobb, og ellers har fri. Anonymkode: f4f97...daa
Gjest Senil Skrevet 4. juli 2018 #23 Skrevet 4. juli 2018 Fordi andre skaffer seg hund de ikke klarer å ta vare på. Hunder fortjener også en ny sjanse.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #24 Skrevet 4. juli 2018 På 2.7.2018 den 12.34, AnonymBruker skrev: Du får nok ikke svar fra de som har den typen hundehold du skisserer her. Det er en gruppe som er svært lite mottakelig for kritikk eller spørsmål rundt hundeholdet. Vi har en hund som SELVSAGT aldri er i bur. Både jeg og mannen min jobber fulltid, men på grunn av ulike arbeidstider er han kun alene 4 timer. 2 av 5 arbeidsdager er han hjemme hos mine svigerforeldre istedenfor å være hjemme. Vi bruker mye tid på å aktivisere og hygge oss med hunden vår fordi han er en viktig del av vår familie. Anonymkode: a356e...6c3 Du har nok dessverre rett. Det verste er dette med å ikke kunne ta til seg kritikken, og gjøre noe med det. På 2.7.2018 den 14.27, AnonymBruker skrev: Kanskje et sidespor her, men det snakkes om bur. Jeg har hørt at en hund som har et helt hus til rådighet når den er hjemme alene blir mer stresset enn om den blir stengt inne i et bur. Grunnen skal være at hunder har en trang til å ville kontrollere og passe på reviret sitt. Et helt hus er uoversiktlig, mens et bur er veldig oversiktlig og gir dermed en langt roligere hund. Jeg har ikke hund selv og tenker jo at det må være bedre for bikkja å ha litt plass til å bevege seg på, men kanskje jeg tar feil? Anonymkode: 29284...f04 Noen hunder kan nok bli stresset av å ha for mye å passe på, men da er det jo bedre å avgrense et område. Hunden må få kunne flytte på seg, strekke på seg og velge hvilket underlag den vil ligge på. Anonymkode: f4f97...daa 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #25 Skrevet 4. juli 2018 Nå er det kanskje en del som føler seg truffet av denne tråden, uten at de egentlig trenger det. Jeg mener ikke at man ikke skal jobbe, og at man aldri skal gjøre ting uten hund, MEN en hund krever at man har tid og at man prioriterer den. De må få lov til å være en del av familien, og ikke stues vekk i bur og luftegårder fordi det er det mest praktiske. Anonymkode: f4f97...daa 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #26 Skrevet 4. juli 2018 På 2.7.2018 den 14.29, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke denne tråden treffer så mange, for de fleste mennesker er normale i hodet, og har ikke hunden liggende i bur store deler av dagen. Da må du henvende deg til Dyremishandlerguiden, ikke Kvinneguiden. Anonymkode: dbb60...4b8 Det er nok dessverre flere enn man skulle ønske og tro. Å sette en hund 24/7 i en luftegård mutters alene er like ille, og de er det flere av. Melde til MT hjelper dessverre lite, da de sjelden gjør noe med det, men man må selvfølgelig fortsatt melde i fra. Anonymkode: f4f97...daa
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #27 Skrevet 11. juli 2018 På 2.7.2018 den 14.27, AnonymBruker skrev: Kanskje et sidespor her, men det snakkes om bur. Jeg har hørt at en hund som har et helt hus til rådighet når den er hjemme alene blir mer stresset enn om den blir stengt inne i et bur. Grunnen skal være at hunder har en trang til å ville kontrollere og passe på reviret sitt. Et helt hus er uoversiktlig, mens et bur er veldig oversiktlig og gir dermed en langt roligere hund. Jeg har ikke hund selv og tenker jo at det må være bedre for bikkja å ha litt plass til å bevege seg på, men kanskje jeg tar feil? Anonymkode: 29284...f04 Jeg skjønner meg ikke på den logikken. Dersom et lite området er bra for hunden, hvorfor ikke la den være kun på ett rom da, feks soverommet? Vår hund hadde før hele leiligheten men når vi flyttet til ny bestemte vi oss for å ha han på soverommet når han er alene, og han er mye mer rolig nå. Kunne aldri falt meg inn å sette han i ett bur i så mange timer og skjønner ikke hva folk tenker med. Dersom hunden blir roligere når den er på et lite område, ja så gi den et lite rom da, ikke sett den i et bur 😩 Anonymkode: 2b98e...dbc 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #28 Skrevet 11. juli 2018 På 2.7.2018 den 14.31, AnonymBruker skrev: Det er bare tull. Ser man at hunden blir stresset av å ha et helt hus til rådighet, kan man begrense området dens til f.eks stua. Anonymkode: dbb60...4b8 Forrige hunden vår trivdes bedre i bur. Vi hadde henne løs og hun hadde revet i filler sko og tepper og diverse, og blandt annet kastet opp en leke hun hadde fått tak i og spist. En annen gang hadde vi henne på badet og hun hadde klort seg til blods (etter to timer alene). Dyrelegen foreslo et bur med tette vegger som ble som en hule. Hun gikk frivillig inn dit, og tok til og med med seg koseteppet sitt selv. Hunden foreldrene mine har nå bruker buret som lekekasse, og går gladelig fritt rundt i huset alene. Hunder er forskjellige. Anonymkode: 1c0b8...8bd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #29 Skrevet 11. juli 2018 Jeg har valgt det bort mange ganger i livet nettopp pga tid. Mye letter og forsåvid mer givende med hest. Anonymkode: 99edc...d9d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #30 Skrevet 11. juli 2018 Absolutt en relevant og betimelig tråd, men mange av de samme spørsmålene kan også stilles om barn. Anonymkode: 7c4f5...d21
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #31 Skrevet 11. juli 2018 Jeg har hund, men kjenner meg overhodet ikke igjen i HI. Hunden er en prioritet, jeg legger opp arbeidsdagen etter den og har den med meg ellers. Den er sjelden alene. Anonymkode: 09afb...b9a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå