Gå til innhold

Ekstrem spenningshodepine, tips?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har det siste året slitt med en helt ekstrem spenningshodepine som kommer i perioder og varer ca 1-2 uker i strekk, så kan det gå en måneds tid før det kommer igjen. Jeg tror den kommer fra nakken, da jeg har vond og stram nakke, men også noe smerter i rygg og skuldre. Kjenner jeg er stram i kjeven og i tinningpartiet i tillegg. Det er så forferdelig når det står på og varer så konstant. Problemet er at ingenting hjelper, jeg går til fysioterapeut, men kommer ingen vei med det der. Fastlegen vet også om problemet, får bare masse smertestillende, pleier å ta høyeste dose ibux og paracet sammen, dessverre hjelper det nesten ikke. Har også fått pinex forte og lignende, men smerten er der fremdeles. Jeg har kjøpt meg tempurpute, men det hjelper ikke. Går til thaimassasje, som hjelper en del på smertene i ryggen, men ikke hodepinen og nakken. I tillegg trener jeg 3-4 ganger i uken. Er så desperat og fortvilet, håper noen har tips her inne. Hva har hjulpet for dere som har lignende? 

Anonymkode: 1ab84...d8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trener du? Nedtrekk, knebøy, markløft osv? Hvis ikke bør du begynne med det. 

Anonymkode: 78db4...a8d

• Liker 2
Gjest Reputation
Skrevet

Jeg går til kiropraktor når jeg har hatt slike perioder. Det kan også være verdt å ta turen til tannlegen også og få en tilpasset tanngard, for det kan være smertene kommer fra at du gnisser tenner når du sover. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette og yoga. 

Anonymkode: c5411...9ad

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, som jeg nevner trener jeg 3-4 dager i uken, og alle øvelsene du nevner pluss en god del flere er inkludert. Begynte å trene ordentlig styrke før jul i fjor, så trener styrke tre dager i uken, og løper en dag. TS

41 minutter siden, Reputation skrev:

Jeg går til kiropraktor når jeg har hatt slike perioder. Det kan også være verdt å ta turen til tannlegen også og få en tilpasset tanngard, for det kan være smertene kommer fra at du gnisser tenner når du sover. 

Ja, gnisser faktisk tenner og har veldig nedslitt emalje, bør absolutt få fikset meg skinne veldig snart. Har tidligere prøvd kiropraktor, det hjelper kun noen timer etter jeg har vært der, så er smertene tilbake. Gikk tre dager i uken på det meste, men følte det ble litt bortkastet til slutt. TS

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette og yoga. 

Anonymkode: c5411...9ad

Trener som regel kun styrketrening og med gode baseøvelser, yoga derimot har jeg aldri prøvd, dog mediterer jeg hver kveld, og da tøyer jeg en del etter meditasjonen. Blir likevel kanskje ikke helt det samme som yoga? TS

Gjest Reputation
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, gnisser faktisk tenner og har veldig nedslitt emalje, bør absolutt få fikset meg skinne veldig snart. Har tidligere prøvd kiropraktor, det hjelper kun noen timer etter jeg har vært der, så er smertene tilbake. Gikk tre dager i uken på det meste, men følte det ble litt bortkastet til slutt. TS

Ja, alt kan ikke fungere for alle. Jeg har ikke en fordel av fysio. Men sjekk med tannlegen, det er det absolutt verdt.

Vet du hvilke situasjoner du får hodepinen i? Er det stress på jobb, mye tunge løft osv? Du kan søke på youtube, da finner du mange gode videoer hvordan du strekker og tøyer nakken. 

Skrevet

Jeg slet med det samme i mage år. Fikk meg en NIT biteskinne som tannlegen støpte, og vips så fikk jeg et nytt liv. Du sier du gnisser tenner, så bestill time allerede i morgen. 

Skrevet

Tråden er ryddet for medisintips

Minner om retningslinjer for Kropp og helse

Sitat

* Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Perelandra, mod.

Skrevet

Anbefaler deg å ta turen til manuell terapeut, det har hjulpet meg enormt med nakkelåsninger og hodepine som følge av det. 

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Er så desperat og fortvilet, håper noen har tips her inne. Hva har hjulpet for dere som har lignende? 

Kjenner følelsen. Jeg har også slitt ekstremt med dette, men er heldigvis bedre nå, selv om det fortsatt kommer med jevne mellomrom.

Jeg har gått til kiropraktor mye. I starten så merket jeg en forbedring, men etter hvert så ble det bare vedlikeholdt, uten at det ble noe bedre over tid. Jeg byttet kiropraktor etter 5 år, og merket raskt stor forskjell, og ble stabilt mye bedre over tid. Jeg forsøker å være obs på sittestilling, liggestilling, og det å ha gode stoler og senger, som er alfa omega for meg. Nå går jeg stort sett bare til kiropraktor om det kommer, og blir værende i noen dager. Da har jeg kraftig hodepine, pluss at jeg er stiv og ødelagt i rygg, nakke og skuldre. Kjenner det ofte dagen før det kommer også, på muskulaturen.

Når det kommer snikende så tar jeg enten Ibux+Paracet, eller Voltaren+Paracet. Det hjelper stort sett, men dosene er litt annerledes her hvor jeg bor, så 1 Ibux her er det samme som 3 Ibux i Norge, og 1 Parcet her tilsvarer 2 Paracet i Norge.

Jeg har dessverre ikke funnet noen mirakelkur, så jeg begynner å bli lei, da dette har pågått i 20 år.

Anonymkode: 762d8...9af

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, BMF said:

Du sier du gnisser tenner, så bestill time allerede i morgen. 

20 hours ago, Reputation said:

Det kan også være verdt å ta turen til tannlegen også og få en tilpasset tanngard, for det kan være smertene kommer fra at du gnisser tenner når du sover. 

Hvordan vet man om man gnisser tenner i søvne?

Anonymkode: 762d8...9af

Skrevet

Du merker det ikke. Men kjevene er ømme og  nakken stiv. Hodepine følger også med. Tannlegen kan fortelle deg om du gnisser. Kostnad til skinnen, dekker staten en del av. 

Skrevet

Jeg har tendenser til spenningshodepine, men ikke i nærheten så langvarige. For meg funker pute av lateksskum mye bedre enn tempur. Tempur føles for hardt, mens lateks alltid er myk og støttende.

Skrevet

For meg er cardiotrening det eneste som hjelper. 

Skrevet

Jeg ble laserbehandlet i sommer. Har slitt med nakken i maaaange år og tilhørende hodepine. Tre behandlinger og voila!! Har ikke kjent antydning til smerter hverken i nakke eller hodet. 

Har også gått til kiropraktor i perioder de siste 15 årene, men nå kjenner jeg ikke behovet. Ble behandlet i begynnelsen på mai. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...