Gå til innhold

Venneforslag på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får venneforslag på facebook av personer jeg aldri har hørt om, hvorfor gjør jeg det ?

Anonymkode: 757b9...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi facebook har algoritmer som regner ut hvem du mest sannsynlig kjenner ut ifra felles venner og sikkert en haug med andre ting. Algoritmen er ikke supergod, derfor bommer den ofte. Enkelt og greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viser først og fremst mennesker som har vært inne på profilen din, dette har jeg dobbeltsjekket med Facebook. 

Anonymkode: fb1ce...32f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den viser først og fremst mennesker som har vært inne på profilen din, dette har jeg dobbeltsjekket med Facebook. 

Anonymkode: fb1ce...32f

Hvorfor skulle vilt fremmede være inne på min profil ?

Anonymkode: 757b9...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender seg det dukker opp random folk fra Spania og Mexico hos meg. Er ikke akkurat noe som plager meg nevneverdig. 

Anonymkode: f6b94...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎01‎.‎07‎.‎2018 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Den viser først og fremst mennesker som har vært inne på profilen din, dette har jeg dobbeltsjekket med Facebook. 

Anonymkode: fb1ce...32f

Jeg er enig i at mange av venneforslagene er folk som har snoket på profilen, men hvordan har du dobbeltsjekket med Facebook? Ringte du Mark Zuckerberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har en beundrer som stadig dukker opp som venneforslag på fb. Gjort det i et halvt år nå, til og fra med noen ukers mellomrom.. Vi har ingen felles venner som jeg vet om, kun felles grupper.. men da burde vel andre folk fra andre grupper også dukke opp som forslag så ofte. Nei vet at mange mener det baserer seg på tilfeldigheter, men jeg vet nå ikke jeg 😉

Anonymkode: abf32...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2018 den 9.34, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle vilt fremmede være inne på min profil ?

Anonymkode: 757b9...efc

Tror nok ikke alle er folk som fysisk har vært innpå profilen din, men en blanding av tilfeldige og de som faktisk har vært innpå ja😊

Anonymkode: abf32...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på det samme. Mest fordi det plutselig dukker opp forslag til folk jeg faktisk kjenner, men som jeg ikke har noen felles venner eller andre berøringspunkter med som Facebook skulle kunne fange opp. En ting er folk jeg har i kontaktlista på mobil og epost, men en tidligere kollega jeg aldri har ringt fra privattelefonen eller sendt en privat epost til, og som ikke har noen felles venner? Og han dukket opp innen noen timer etter at jeg hadde opprettet kontoen ... 

Anonymkode: d0011...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på det samme. Mest fordi det plutselig dukker opp forslag til folk jeg faktisk kjenner, men som jeg ikke har noen felles venner eller andre berøringspunkter med som Facebook skulle kunne fange opp. En ting er folk jeg har i kontaktlista på mobil og epost, men en tidligere kollega jeg aldri har ringt fra privattelefonen eller sendt en privat epost til, og som ikke har noen felles venner? Og han dukket opp innen noen timer etter at jeg hadde opprettet kontoen ... 

Anonymkode: d0011...17b

Det kan hende du har felles venner med vedkommende men at de som er felles inkl han selv har «skjult» vennelista.. stedstjenester kan også fange opp og foreslå personer som har befunnet seg innenfor samme rekkevidde. Dere kan være i felles fb grupper, eller til og med ha sjekket inn eller oppdatert informasjonen deres med samme arbeidsplass. Facebook fanger opp det meste.. Noe tror jeg er tilfeldigheter, mens noe tror jeg baserer seg på profilbesøk. Har opplevd å gå inn på en ukjent profil på fb og få vedkommende opp som forslag etterpå, har også opplevd å få forslag opp som jeg vet hvem er men ikke har kontakt med hvorpå de har sendt mld på messenger i etterkant (da fikk jeg bekreftet at de hadde dukket opp som forslag grunnet snoking😉) har også opplevd å gå inn på en profil til ei jeg sånn halvveis kjenner og fikk venneforespørsel fra henne dagen etterpå😉 så fb har nok foreslått meg da for henne😊

Anonymkode: abf32...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2018 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Den viser først og fremst mennesker som har vært inne på profilen din, dette har jeg dobbeltsjekket med Facebook. 

Anonymkode: fb1ce...32f

Dette stemmer. 

Anonymkode: 0bebf...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på det samme. Mest fordi det plutselig dukker opp forslag til folk jeg faktisk kjenner, men som jeg ikke har noen felles venner eller andre berøringspunkter med som Facebook skulle kunne fange opp. En ting er folk jeg har i kontaktlista på mobil og epost, men en tidligere kollega jeg aldri har ringt fra privattelefonen eller sendt en privat epost til, og som ikke har noen felles venner? Og han dukket opp innen noen timer etter at jeg hadde opprettet kontoen ... 

Anonymkode: d0011...17b

Det er fordi han har vært inne på profilen din. 

Anonymkode: 0bebf...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende du har felles venner med vedkommende men at de som er felles inkl han selv har «skjult» vennelista.. stedstjenester kan også fange opp og foreslå personer som har befunnet seg innenfor samme rekkevidde. Dere kan være i felles fb grupper, eller til og med ha sjekket inn eller oppdatert informasjonen deres med samme arbeidsplass. Facebook fanger opp det meste.. Noe tror jeg er tilfeldigheter, mens noe tror jeg baserer seg på profilbesøk. Har opplevd å gå inn på en ukjent profil på fb og få vedkommende opp som forslag etterpå, har også opplevd å få forslag opp som jeg vet hvem er men ikke har kontakt med hvorpå de har sendt mld på messenger i etterkant (da fikk jeg bekreftet at de hadde dukket opp som forslag grunnet snoking😉) har også opplevd å gå inn på en profil til ei jeg sånn halvveis kjenner og fikk venneforespørsel fra henne dagen etterpå😉 så fb har nok foreslått meg da for henne😊

Anonymkode: abf32...088

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi han har vært inne på profilen din. 

Anonymkode: 0bebf...2d3

1) Jeg hadde som sagt akkurat registrert FB-kontoen. Ingen av venneforespørslene jeg hadde sendt var besvart enda. 

2) Alle venneforespørslene mine var i tillegg sendt til familiemedlemmer og nære venner på helt andre steder enn denne tidligere kollegaen bor og jobber. Så vidt jeg vet har vi ingen felles kjente utenom jobb.

3) Jeg hadde ikke registrert arbeidssted (eller utdannelse eller noe særlig annet), eller sjekket inn noe sted. Jeg hadde heller ikke vært i nærheten av "hans" kommune på ganske mange uker. Jeg hadde ikke sendt venneforespørsler til noen jeg kjenner fra jobben. 

4) Jeg hadde ikke meldt meg inn i noen grupper enda. 

5) Jeg hadde ikke vært inne på hans profil, og ser ingen grunn til at han skulle vært inne på min profil heller. (Vi hadde lite kontakt når vi jobbet sammen, og absolutt ingen kontakt etterpå.) Han må i så fall tilfeldigvis ha søkt meg opp på FB akkurat rett etter at jeg registrerte meg, og før resten av verden våknet og begynte å besvare venneforespørslene mine.

6) Jeg hadde heller ikke søkt på noen temaer eller personer som skulle kunne lede tilbake til ham. 

Nå er det ingen krise at denne fyren dukket opp som venneforslag, altså. :fnise: Jeg er bare fryktelig nysgjerrig på hvor FB fant ham. 

Anonymkode: d0011...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Gammel tråd men jeg lurer på-

jeg er interessert i en gutt som jeg ikke har noen felles venner med. Jeg kan ikke adde han da det blir veldig feil. Hvis jeg går inn på profilen hans flere ganger om dagen- kommer jeg øverst på hans venneforeslag-liste da? Hvor lang tid tar det?

Anonymkode: 2d9fc...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...