Gå til innhold

Utdrikningslag med gravid brud - Tips?


Anonym3210

Anbefalte innlegg

Jeg er forlover i et bryllup og skal derfor planlegge utdrikningslag og jeg er heeeelt tom for idéer! Og nå begynner det å haste med å finne på noe 😬 Håper noen her kanskje har noen gode tips? 

Rammer:

- Bruden er gravid og har litt ubehagelig graviditet.

- Det er ikke lenge til bryllupet så det må være ganske lett og effektivt planleggingsmessig.

- Hun har vært veldig tydelig på at hun ikke vil ha noe utdriting/flaue ting. Hun sier at hun kunne vært fornøyd med bare en hyggelig middag, men jeg vil gjerne gjøre noe litt spesielt for henne. Feire litt mer enn en middag liksom.

- Jeg har snakket med henne og hun vil gjerne at alle som er invitert skal ha økonomisk mulighet til å komme, så aktiviteten kan ikke være så dyr.

- Det er en blandet gruppe mennesker der mange ikke kjenner hverandre, aldersspenn fra ca. 20-40.

- Sted: Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Reputation

Jeg ville hørt litt på bruden og hennes ønske om en hyggelig middag. I dette finværet så kan dere jo ha en grillfest, gjerne med et tema. Punsj og drikke kan være alkoholfritt, mat kan være i alle former for allergier og livsstil. Det kan være en overraskelse, og alle gjester kan ta med en matrett hver

Dere kan ha humoristiske innslag og fremføre sketsjer, slideshow med bilder av bruden og deres vennskap.

Dere kan ha lotteri, hvor folk skal by på premier som er til fordel for bruden. Feks barnepass, middagselskap, kinotur osv.

Lage et fint kort eller en bok hvor alle gjestene kan skrive en hilsen til bruden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har hatt et litt trøblete svangerskap, så kan vel nettopp en hyggelig middag være grensen for hva hun orker? Her ville jeg tatt det opp med bruden, så ikke du lager et opplegg som varer i flere timer og som vil slite henne ut. 

(Jeg orker ingenting som varer over et par timer, måtte til og med gå hjem fra en skoleavslutning fordi jeg ikke klarte mer)

Anonymkode: 44b7b...ed4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag med pynt og underholdning? Kanskje noen taler og leker? Grilling, som er nevnt, er veldig fint hvis det er fint vær, og det skal det være i Oslo fremover. 

Liker hun forresten Mamma Mia? Det er jo en skikkelig jente-film. Film nr.2 går jo på kino i disse dager. Hva med kino og så grilling? 

Anonymkode: 3e1f8...fa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leie et fotostudio og ta veninnebilder? Bilrebus? Quiz? :) 

Anonymkode: 60ea2...946

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hjemmemiddag med tema? F.eks. indisk - enkelt å kle seg til og gir stemning. Masse god indisk mat som er lett å lage også.

Her kan dere jo dra på en hytte eller være hjemme hos en av dere. Kan jo også lages litt sånn overraskelsesaktig ved at bruden blir hentet og brakt til stedet uten å vite hvor/hva man skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spa og velvære dag i en eller annen form, ikke nødvendigvis på spasenter. Kanskje ordne istand noe hjemme.

Anonymkode: cd29a...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Oslo camping da jeg ble drukket ut. Veldig gøy, og man gjør det så «slitsomt» som man vil. 

Anonymkode: a5179...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja f. I hele utdrikningslaget. 

Utdrikningslag er største tullet noen har funnet på 

Hva er poenget med å drite ut andre mennesker 

Anonymkode: 4ffe7...5d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier...

Jeg vil...

Hvem skal du lage utdrikningslag for😉 deg eller henne. Jeg ville holdt det til middag,gjøre heller litt ekstra utav gavelek el.l. ved bordet. God mat i rolige former er akkurat passe ved ubehagelige graviditeter😊 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Escape room og middag etterpå? Passer finfint for gravide gjester!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ut som meg😂 når ønsket hennes er en bedre middag så hadde jeg stelt i stand det (jeg hadde også likt at alle skulle lage middagen i lag først). Spa/velvære-kveld. Kanskje ha sånne feks fra forever living på besøk for å teste ut produkter? 

Men du kjenner bruden best og ver hva hun vil like!

Anonymkode: 9bf04...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Pikeliten skrev:

Escape room og middag etterpå? Passer finfint for gravide gjester!

Escape room er kjempegøy det, men for en med svangerskapskvalme, bekkenløsning etc. er det ikke å anbefale. Alt for trangt, innestengt etc. for en som er kvalm, og alt for mye krabbing og klatring for en med andre plager. 

Anonymkode: 556c5...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i utdrikningslag i helgen uten drikking. Noe av dette kan gjøres, alt etter brudens ønske og ork. Vi begynte med frokost på et badested, faktisk der han fridde til henne. Så dro vi på spa/badeland der hun fikk massasje og vi andre kunne få de behandlingene vi ville eller bare være i velværeavdeling eller badeland. Så dro vi til sentrum og bruden fikk et par oppgaver (hun liker å danse, så vi hadde musikk på og alle skulle være med på dansingen. Når en sa "FREEZE", så skulle vi andre sette oss på huk og bruden skulle danse videre alene i noen få sekunder. Hun skulle også "reklamere" for byens fotballag og ta bilde med ukjente. Der kom det faktisk en gjeng dresskledde karer på eget initiativ og ville ta bilde med henne. De så jo på "tiaraen" og "bride to be"-sjalet hvem hun var. Artig). Så dro vi hjem til en av forloverne der vi spiste pizza og hadde et par leker. Gaveleken, der hun skulle gjette hvem gaven var fra og skjeleken (tilsvarer stolleken) der den som ikke hadde skje etter at musikken stoppet måtte gjøre en "straff" for brudeparet, som å ta dem med på kino, sende påskeegg, lage julekaker osv. En koselig dag, altså, med den mengden stress som man ville gjøre det til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Escape room er kjempegøy det, men for en med svangerskapskvalme, bekkenløsning etc. er det ikke å anbefale. Alt for trangt, innestengt etc. for en som er kvalm, og alt for mye krabbing og klatring for en med andre plager. 

Anonymkode: 556c5...82d

På adventure room i Oslo var det verken trangt eller innestengt eller noe krabbing. Man kunne tom sitte og løse de logiske oppgavene... Varierer sikkert mye fra sted til sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
På 3.7.2018 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Hun høres ut som meg😂 når ønsket hennes er en bedre middag så hadde jeg stelt i stand det (jeg hadde også likt at alle skulle lage middagen i lag først). Spa/velvære-kveld. Kanskje ha sånne feks fra forever living på besøk for å teste ut produkter? 

Men du kjenner bruden best og ver hva hun vil like!

Anonymkode: 9bf04...726

En variant av dette er jo kokkekurs? Kanskje dere kan få et kurs i tapas eller lignende? Jeg hadde syntes dette var stor stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.7.2018 den 18.21, Blondie65 skrev:

En variant av dette er jo kokkekurs? Kanskje dere kan få et kurs i tapas eller lignende? Jeg hadde syntes dette var stor stas!

Men en veldig dårlig ide for en brud i dårlig form dessverre 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...