Gå til innhold

Belysning på baderom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal montere et speilskap over servanten. Da må lampen som er til rommet demonteres siden den er der speilskapet skal stå. Så jeg må ha nytt lysopplegg til hele badet. Speilskapet har lys på toppen som lyser ned over speilet og vasken. Men jeg er redd for at denne ikke vil være nok til å lyse opp resten av baderommet. Så tror jeg må ha en annen lampe montert over skapet igjen som lyser litt utover i rommet.

Så lurer jeg på hvilken type lys jeg skal ha. Mange nye fancye bad er jo slik at de "glinser" veldig fint, mens mitt bad føles mer matt. Så lurer jeg på om det er pga. lampen? Lampen jeg har er med lysstoffrør og matt deksel som gir veldig diffust lys. Kan jeg få en mer glinsende effekt hvis jeg velger en ny lampe som har klart glass og klare lyspærer?

Jeg ser også at noen kommenterer at selve speilskapet gjerne skygger for den delen av vasken som er innerst mot veggen under skapet. Noe jeg også tror at kan stemme. Jeg har derfor lurt på å montere en liten tynn lyslist under skapet. Men lurer på om det finnes lamper som er lovlig å montere så nært vasken og er vanntett/sprutsikker. For eksempel en 12 volt lampe der ledningen kan ligge bak speilskapet, og får strømmen fra en adapter som ligger tørt på toppen av skapet.

PS: Trenger ikke moralpreken om hva som er lov og ikke lov mtp. elektrisk. Det som er forbudt skal utføres av fagfolk. Men jeg må jo kjøpe inn lampene jeg ønsker selv.

Anonymkode: 0ef19...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du allerede kjøpt speilskapet?

Det finnes mange speilskap med både over- og underbelysning. 

Anonymkode: b1de5...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...