AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Jeg vurderer å sende en Mail til apoteket jeg bruker. Jeg skulle ta ut Stilnoct fordi jeg sliter med søvn borte og jeg skulle ha for ett 3 ukers opphold på rehabilitering. Da begynner denne ansatte å snakke så høyt om dette preparatet og jeg sa jeg kjente til der fra tidligere bruk. Jeg begynte faktisk å lure på om hun hører dårlig siden hun snakker så høyt. Uansett hvor lavt jeg snakket, jo like høyt snakket hun. Det var ikke måte på hvor høyt hun snakket og jeg tenker alle på apoteket fikk med seg hva jeg skulle ta ut. Er jeg hårsår som reagere på dette? Anonymkode: 2404d...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #2 Skrevet 1. juli 2018 Det er ikke greit, uansett hvilket preparat det er snakk om. Jeg har også opplevd at apotekansatte er veldig høylytte og godtar ikke når man sier at jeg har brukt dette før, dette vet jeg. Synes det er helt greit å sende en mail. Anonymkode: 8e73b...ecf 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #3 Skrevet 1. juli 2018 De som betjener deg på et apotek skal oppdre diskré, dersom du opplever at hele verden får vite hvorfor du er der så snakk med en av de andre å be dem om å ta opp dette. Anonymkode: 7ae56...f05 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #4 Skrevet 1. juli 2018 Dette er ikke greit. Og jeg opplever det stadig vekk selv. Jeg synes det er en uting den masingen om du kjenner til produktet. Lurer jeg på noe så spør jeg. Lite morro når man står der med en hemoroide krem og det skal snakke så hele apoteket hører det om dette produktet. Herregud.... Pakk da saken ned og hold kjeft. Anonymkode: 0c90d...81d
Gjest Stella Rose Skrevet 1. juli 2018 #5 Skrevet 1. juli 2018 Nei, det er ikke greit, send klage du.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #6 Skrevet 1. juli 2018 Skjedde noe lignende med meg for noen måneder siden. Jeg skulle ha avføringsmiddel i stikkpille-form, og den apotekansatte sa høylytt: "Det der er stikkpiller, skal du ha det?". Jeg sa nei, og gikk. Var veldig ubehagelig Anonymkode: 6313d...3cd
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #7 Skrevet 1. juli 2018 Det synes jeg skjer jevnt over uansett hvilket apotek jeg er i. De ansatte prater om preparatene kundene skal ha sånn at alle i nærheten kan høre det. Har lurt på om de ikke har en form for taushetsplikt i forhold til medisiner på resept. Anonymkode: c9456...c98 2
Brimi Skrevet 1. juli 2018 #8 Skrevet 1. juli 2018 Jeg har hatt motsatt problem jeg da Spurte om informasjon om et reseptbelagt legemiddel jeg går på og jeg hørte ikke store deler av hva han sa🙈 Nei, jeg synes ikke du er hårsår. Det er helt normalt å ville holde sånt privat. Ville tatt det opp med apoteket.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #9 Skrevet 1. juli 2018 Jeg synes også det er plagsomt. Lurer jeg på noe, så spør jeg heller legen min, eller leser i Felleskatalogen. I tillegg har jeg selv en lang medisinsk utdanning, så "rådene" de kommer med på apoteket kan de spare seg for. Skulle ønske det fantes en mulighet til å reservere seg mot å få råd fra de apotekansatte når man henter ut reseptpliktige legemidler, på samme måte som man kan velge fastlege! Et tips er at nå går det an å bestille alle typer legemidler på internett, også med resept. For eksempel på Komplettapotek. Da får man det i posten i en helt diskret innpakning. Jeg bestile hemoroidekremen min der, for å si det sånn 😂 Anonymkode: ae715...ff3 2
bobleplast_ Skrevet 2. juli 2018 #10 Skrevet 2. juli 2018 Kan trøste deg med at jeg, og de aller, aller fleste andre, gir totalt faen. Bryr meg ikke om du får medisin for kjønnsvorter, potens eller hva det nå enn skulle være.
Sirinna Skrevet 2. juli 2018 #11 Skrevet 2. juli 2018 På 1.7.2018 den 23.54, AnonymBruker skrev: Jeg synes også det er plagsomt. Lurer jeg på noe, så spør jeg heller legen min, eller leser i Felleskatalogen. I tillegg har jeg selv en lang medisinsk utdanning, så "rådene" de kommer med på apoteket kan de spare seg for. Skulle ønske det fantes en mulighet til å reservere seg mot å få råd fra de apotekansatte når man henter ut reseptpliktige legemidler, på samme måte som man kan velge fastlege! Et tips er at nå går det an å bestille alle typer legemidler på internett, også med resept. For eksempel på Komplettapotek. Da får man det i posten i en helt diskret innpakning. Jeg bestile hemoroidekremen min der, for å si det sånn 😂 Anonymkode: ae715...ff3 Det er strengt tatt få som kan så mye om medikamenter som farmasøyter - selv mer enn fastlegen din. (Ikke alle som jobber på apotek er utdannet farmasøyt, men noen er da det). 1
millennial Skrevet 3. juli 2018 #12 Skrevet 3. juli 2018 Jeg syntes det er rart at helsepersonell har taushetsplikt, men når man tropper opp på et apotek så spør de høyt foran alle om det du skal ha og om du har brukt det før osv. Send en mail, møt opp personlig og snakk med sjefen...
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #13 Skrevet 3. juli 2018 Kanskje du som er veldig følsom og opplever det sånn? Lær deg å gi mer faen i hva andre tror og mener om deg hvis det er stress om noen hører hva du spør om på apoteket. Anonymkode: 144bb...8ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå