Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det tar før antibiotikaen har effekt?

Anonymkode: c0d6d...69f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer fra menneske til menneske. Men kjenner du ingen bedring etter ca 3-4 dager så ringer du lege 

Anonymkode: 49d0f...2b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det varierer fra menneske til menneske. Men kjenner du ingen bedring etter ca 3-4 dager så ringer du lege 

Anonymkode: 49d0f...2b2

Tusen takk for svar. Jeg håper den virker mye fortere enn det, for dette er ikke det mest behagelige jeg har opplevd :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du skal gå en kur på 10-12 dager el noe? Du skal merke bedring etter 4-5 dager. Og smertestillende? Hadde det for mange år siden. En jævlig smerte og fæl antibiotikakur. 

Anonymkode: da5f3...dc6

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Regner med at du skal gå en kur på 10-12 dager el noe? Du skal merke bedring etter 4-5 dager. Og smertestillende? Hadde det for mange år siden. En jævlig smerte og fæl antibiotikakur. 

Anonymkode: da5f3...dc6

Ja, 12 dager. Svetten renner som en foss av meg i dag, så jeg håper det er positivt :P

Jeg tar paracet i tillegg til antibiotika, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at smertene flytter seg nedover?

Jeg kjenner ikke så mye oppe i ryggen i dag, men kjenner det lenger ned, og også nederst på magen.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor langt det har gått. Jeg ble liggende på sykehuset den første tiden. Merket bedring allerede etter 1-2 dager på antibiotika. Men da hadde det jo vært smerter som nærmer seg døden i et par dager før.

Alle sier at nyrebekkenbetennelse er forferdelig vondt. 

Men det kommer veldig an på hvor langt du har gått.  

Jeg har hatt tre kompliserte fødsler før og nyrebekkenbetennelse begynte virkelig å nærme seg fødselsopplevelsene.

Og som sagt bedring etter kort tid. 

Anonymkode: 9aab8...5ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk dette for noen år siden. Legen kom for sent igang med antibiotika så jeg ble skikkelig dårlig og fikk blodforgiftning i tillegg. Lå 14 dager på sykehus med både mat og antibiotika intravenøst.

dersom du ikke er bedre etter 4 dager ville jeg tatt en tur til legen asap! Det kan faktisk være farlig!

Anonymkode: dbf62...f95

Skrevet

Jeg begynte å merke forskjell på dag to, men tror jeg dro til legen akkurat når det var blitt nyrebekkenbetennelse. Hadde prøve å bekjempe uvi med sitronvann og tranbær.

Og kan ikke si at jeg husker at smerten spredde seg.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Dette er min tredje dag på antibiotika. Jeg finner ikke noe om at smerten kan flytte seg, men tenker det kanskje er mulig at betennelsen fjernes fra kroppen ovenfra og ned siden den har kommet nedenfra og opp :klo: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...