AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Har ei datter som ble svimmel/besvimte nesten, og fikk øresus på morningen. Jeg tok henne med til legevakta der de sa at prøvene er fine. Jeg er alene med barna i helga og nå er jeg så engstelig. Noen som har opplevd noe lignende eller bare kan svare meg? Anonymkode: fc990...c05
Gjest Reputation Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei datter som ble svimmel/besvimte nesten, og fikk øresus på morningen. Jeg tok henne med til legevakta der de sa at prøvene er fine. Jeg er alene med barna i helga og nå er jeg så engstelig. Noen som har opplevd noe lignende eller bare kan svare meg? Anonymkode: fc990...c05 Hvor gammel er hun? Det har vært veldig varmt siste perioden, og hun kan ha vært dehydrert og gjerne spist litt lite siste dagene. En rolig helg, med god mat og godt med drikke vil nok hjelpe litt på. Skjer det igjen så kan du kontakte legevakten igjen.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #3 Skrevet 30. juni 2018 Takk for svar ❤️ Hun er 11 år. Hun var i fin form i ettermiddag, men jeg ble plutselig så engstelig igjen... Anonymkode: fc990...c05 1
Gjest Reputation Skrevet 30. juni 2018 #4 Skrevet 30. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar ❤️ Hun er 11 år. Hun var i fin form i ettermiddag, men jeg ble plutselig så engstelig igjen... Anonymkode: fc990...c05 Så lenge prøvene var fine, så ville jeg ikke vært så urolig. Skjønner at det er lettere sagt enn gjort. Hun er gjerne en aktiv jente og i denne varmen må man få i seg nok væske.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #5 Skrevet 30. juni 2018 Hun har vært hjemme alene en uke mens vi har vært på jobb. Har plutselig ikke så mye oversikt på hva hun spiser..., men vet det har blitt mer usunt enn vanlig. Hun bar veldig tørst på morningen, så det hjalp å drikke litt vann. Anonymkode: fc990...c05
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #6 Skrevet 30. juni 2018 Jeg får øresus når jeg er dehydrert. Få i henne nok væske (ikke bare rent vann) Anonymkode: f5ffc...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 Dette opplever jeg ofte, og i min situasjon så er det blodtrykksfall har besvimt og opplevd slik siden jeg var liten, har alltid hatt mangel på alle B-vitainer og jernmangel. Anonymkode: 2d232...782 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #8 Skrevet 30. juni 2018 Er hun begynt å komme i puberteten også kanskje? Jeg ble enormt susete og svimmel det første året jeg fikk mens og det var så hett ute. Det ordnet seg med ekstra inntak av jern i maten. Anonymkode: 098d6...c2f 1
Gjest Bøff Eløff Skrevet 30. juni 2018 #9 Skrevet 30. juni 2018 Sannsynligvis et blodtrykksfall. Drikk godt med vann i varmen, blir man dehydrert synker blodtrykket.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #10 Skrevet 30. juni 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får øresus når jeg er dehydrert. Få i henne nok væske (ikke bare rent vann) Anonymkode: f5ffc...2a1 Takk<3 Anonymkode: fc990...c05
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #11 Skrevet 30. juni 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette opplever jeg ofte, og i min situasjon så er det blodtrykksfall har besvimt og opplevd slik siden jeg var liten, har alltid hatt mangel på alle B-vitainer og jernmangel. Anonymkode: 2d232...782 Takk<3 Anonymkode: fc990...c05
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #12 Skrevet 30. juni 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er hun begynt å komme i puberteten også kanskje? Jeg ble enormt susete og svimmel det første året jeg fikk mens og det var så hett ute. Det ordnet seg med ekstra inntak av jern i maten. Anonymkode: 098d6...c2f Takk<3 ikke fått mensen, men er i starten av puberteten. innen ett år kanskje. Anonymkode: fc990...c05
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #13 Skrevet 30. juni 2018 12 minutter siden, Bøff Eløff skrev: Sannsynligvis et blodtrykksfall. Drikk godt med vann i varmen, blir man dehydrert synker blodtrykket. Takk for svar<3 Anonymkode: fc990...c05 2
Bonusmammaen Skrevet 30. juni 2018 #14 Skrevet 30. juni 2018 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei datter som ble svimmel/besvimte nesten, og fikk øresus på morningen. Jeg tok henne med til legevakta der de sa at prøvene er fine. Jeg er alene med barna i helga og nå er jeg så engstelig. Noen som har opplevd noe lignende eller bare kan svare meg? Anonymkode: fc990...c05 Hei Ts. Slike morgen-svimmelheten/ nesten besvimelse slet jeg mye med før. Når det ble mye, måtte jeg legge meg ned med bena høyere enn brystet. I noen tilfeller er det så enkelt som blodsukker som er lavt i en kombinasjon, reiser seg brått opp fra sengen, og faktisk hvis man må raskt på do. I noen få tilfeller ble jeg helt hvit/grå og det så dramatisk ut. Øresus og kaldsvette er vanlig før en synkope/besvimelse. Jeg hadde d-vitamin mangel, lav på jern. Tips: ha en kjeks og drikke så hun får i seg noe før hun står opp. Unngå å stresse/løpe ut av sengen. Utelukke at hun ikke har væskemangel og lav på blodsukker i løpet av dagen. Hvis dette skjer ofte bør du utrede henne. Svimmelhet og besvimelser trenger ikke å være alvorlig, men det bør likevel sjekkes opp hvis det skjer gjentatt. Du kan også ta en utvidet blodprøve når det gjelder jern osv. Endret 30. juni 2018 av Bonusmammaen 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #15 Skrevet 30. juni 2018 Jeg opplevde det samme med min datter. Hun var noe eldre enn din og vi fant ikke ut hva det var før ett år senere når hun ble så altfor tynn... Anonymkode: 91290...d69
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #16 Skrevet 30. juni 2018 3 minutter siden, Bonusmammaen skrev: Hei Ts. Slike morgen-svimmelheten/ nesten besvimelse slet jeg mye med før. Når det ble mye, måtte jeg legge meg ned med bena høyere enn brystet. I noen tilfeller er det så enkelt som blodsukker som er lavt i en kombinasjon, reiser seg brått opp fra sengen, og faktisk hvis man må raskt på do. I noen få tilfeller ble jeg helt hvit/grå og det så dramatisk ut. Øresus og kaldsvette er vanlig før en synkope/besvimelse. Jeg hadde d-vitamin mangel, lav på jern. Tips: ha en kjeks og drikke så hun får i seg noe før hun står opp. Unngå å stresse/løpe ut av sengen. Utelukke at hun ikke har væskemangel og lav på blodsukker i løpet av dagen. Hvis dette skjer ofte bør du utrede henne. Svimmelhet og besvimelser trenger ikke å være alvorlig, men det bør likevel sjekkes opp hvis det skjer gjentatt. Du kan også ta en utvidet blodprøve når det gjelder jern osv. Tusen takk for svar<3 De kunne ikke ta så mange prøver på legevakten. Men på mandag bestiller jeg en hastetime, slik at hun får en omfattende blodprøve. Anonymkode: fc990...c05 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #17 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplevde det samme med min datter. Hun var noe eldre enn din og vi fant ikke ut hva det var før ett år senere når hun ble så altfor tynn... Anonymkode: 91290...d69 Takk for svar<3 Er det lov å spørre hva som feilet henne? Datteren vår er ikke veldig tynn, men har av-og-til stusset på ånden hennes... Anonymkode: fc990...c05
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #18 Skrevet 30. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar<3 Er det lov å spørre hva som feilet henne? Datteren vår er ikke veldig tynn, men har av-og-til stusset på ånden hennes... Anonymkode: fc990...c05 Hva lukter det av ånden hennes? Om det lukter aceton, er det fordi hun har inntatt for lite næring og kroppen tærer på muskelmassen hennes (om jeg husker rett). Anonymkode: 8ae88...086 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #19 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar<3 De kunne ikke ta så mange prøver på legevakten. Men på mandag bestiller jeg en hastetime, slik at hun får en omfattende blodprøve. Anonymkode: fc990...c05 Det er ganske vanlig å "nesten besvime"/bli svimmel. Spesielt nå i varmen.. men kanskje hun burde spise mer viss hun er tynn? Og sjekke jern og d vitamin. Anonymkode: a0871...680
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #20 Skrevet 30. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva lukter det av ånden hennes? Om det lukter aceton, er det fordi hun har inntatt for lite næring og kroppen tærer på muskelmassen hennes (om jeg husker rett). Anonymkode: 8ae88...086 Vet ikke om det er direkte aceton eller bare dårlig ånde. Mulig jeg har vendt meg til lukten. Hun har tidligere hatt litt streptokokker..., men tenker å nevne det med legen. Anonymkode: fc990...c05
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå