Gå til innhold

Hva er ditt verste ugress?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Personlig skjønner jeg ikke folk som går til krig mot kløver og løvetann. Disse er jo spiselige eller kan drikkes til te. Samtidig fikser kløver mer nitrogen til jorda og løvetann utgjør også lite konkuranse for hageplanter.

 

Mine verstinger er smørbukk og bjørnekjeks. Da spesielt smørbukk som har 0 nytte for noe som helst annet en polineringsfluer. Giftig og sprer seg som ett teppe utover jorda. Forflytter seg og setter nye røtter. Bjørnekjeks er versting fordi den har så mange frø og er farlig å ta på.

 

Andre planter dere kriger mot?

Anonymkode: fea49...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Parkslirekne. Sprer seg også med lange røtter, og de strekker seg langt. Riv dem opp et sted, og den spruter opp et annet i stedet. 

Anonymkode: 13874...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke mye pent ut med løvetann i stedet for gress skal jeg si deg. Så jo, jeg er i krig med løvetannen 😛 Har endel annet ugress og, men det aner jeg ikke hva heter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gress. Enkelt og greit. Kommer tuster i alle bedd.

Anonymkode: dcbc5...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriger ikke, alt vokser vilt her og alt er velkomment. Har til og med tysbast i hagen, koselig det.

Anonymkode: 3927f...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kriger ikke, alt vokser vilt her og alt er velkomment. Har til og med tysbast i hagen, koselig det.

Anonymkode: 3927f...3c8

Viva la plant

Anonymkode: 40393...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tistel, sykt vondt å tråkke på barbent.

Anonymkode: 31abe...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villbringebær. De er bare helt umulig å fjerne fra hagen min og popper opp overalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg starte? :bond:

Skvallerkålen er kul umulig å bli kvitt, og sprer seg som bare det. 

Bringebærkrattet har jeg røsket opp med roten utallige ganger de årene vi har bodd her, men de kommer alltid tilbake. 

Canadagullris vokste som staude i hagen når jeg flyttet inn. Nå har de spredd seg både her og der, og tåler jo alt. 

Åkervindelen får jeg heller ikke bukt med. 

Snøbærbuskene nekter å holde seg der de en gang i tiden ble plantet, og sprer seg med rotskudd. 

Ospetrærne setter skudd over hele plenen, og holdes bare nede med grasklipperen. 

Løvetann blir bare koseplanten i forhold til disse. 

Anonymkode: 7f67f...2d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Rumle said:

Villbringebær. De er bare helt umulig å fjerne fra hagen min og popper opp overalt. 

Skrekk og gru, gratis bringebær :P

Anonymkode: 3927f...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skrekk og gru, gratis bringebær :P

Anonymkode: 3927f...3c8

Ja, jeg vet :fnise: Men jeg lover, de tar over alt! Og når man har lyst til å ha litt annet enn bare bringebær i hagen så blir det fort et problem! :Nikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Rumle said:

Ja, jeg vet :fnise: Men jeg lover, de tar over alt! Og når man har lyst til å ha litt annet enn bare bringebær i hagen så blir det fort et problem! :Nikke:

 

Ja jeg vet, jeg har gitt tapt 😄 

Anonymkode: 3927f...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...