Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nå kl 3 i natt en mail av meg selv med emne: dsd, når jeg åpnet den på var det et vedlegg der, et word dokument med navnet etikk - med liten e

Jeg har tidligere sendt meg selv en mail da jeg gikk på skolen for lenge siden, en mail med emne: JKKK og et worddokument med navnet Etikk-med stor E. 

Størrelsen på dokumentene er helt ulike, får ikke åpnet dokumentet nå med telefonen, så aner ikke hva dette er... 

Hva i alle dager kan det her komme av ??? Blir jeg hacket eller hva skjer ? 

Anonymkode: 1680c...4a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at mailen ikke ligger i sendt mappen. 

Skrevet

Høres ut som slike mailer som skjuler seg bak en fake epost. ta printscreen? men ikke åpne vedlegget såklart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, miniomelett skrev:

Høres ut som slike mailer som skjuler seg bak en fake epost. ta printscreen? men ikke åpne vedlegget såklart. 

Men hvordan vet de at jeg har sendt en mail til meg selv som heter etikk før da ? Printscreen og sende til hvem ? Hvorfor skal jeg ikke åpne det ? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så forresten nå at den er sendt ifra jobb mailen min til min private mail. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan vet de at jeg har sendt en mail til meg selv som heter etikk før da ? Printscreen og sende til hvem ? Hvorfor skal jeg ikke åpne det ? 

Printscreen og vis oss så vi kan se om noe er rart. du kan blurre det du må. er du helt sikker på at det er fra din epost? for eks ikke gmaiil.com istede for gmail osv. du må aldri åpne vedlegg du ikke vet hva er / er noe du forventer å få. pga malware/virus/trojanere osv. du kan jo sjekke jobbmailen din å se om den ligger i "sendt" der med klokkeslett. 

AnonymBruker
Skrevet

IMG_20180630_224831.thumb.png.588ada8e068ca21ab40ed4c5d3c338df.png

Her er mailen jeg fikk. Den er ifra nøyaktig samme epost adresse som jobbmailen min og jeg så at jeg sendte akkurat denne mailen til meg selv i desember fra jobbmail til privatmail. Men den står ikke i sendt nå, den står i sendt i desember. Jeg fikk den den gangen også. Hvorfor har den automatisk blitt sendt på nytt nå liksom uten at den engang står som sendt nå? 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

IMG_20180630_224831.thumb.png.588ada8e068ca21ab40ed4c5d3c338df.png

Her er mailen jeg fikk. Den er ifra nøyaktig samme epost adresse som jobbmailen min og jeg så at jeg sendte akkurat denne mailen til meg selv i desember fra jobbmail til privatmail. Men den står ikke i sendt nå, den står i sendt i desember. Jeg fikk den den gangen også. Hvorfor har den automatisk blitt sendt på nytt nå liksom uten at den engang står som sendt nå? 

Ikke gjør noe som helst med den, slike får jeg også og det er kun spam.

Gjest Reputation
Skrevet (endret)

Så rart

Jeg ville kontaktet IT på jobb og spurt hva de tenker om saken. Kan godt være at noen har tilgang, og har sendt vedlegg rundt til tidligere mottakere. Lite sannsynlig, for vil tro det er for mye arbeid. Er forhåpentligvis bare en glitch

Endret av Reputation
AnonymBruker
Skrevet

Kan ha vært at en mail server har sendt den på nytt ved et uhell? Altså ved for eks ei oppdatering i systemet eller noe nedetid. Men hvis det er forskjell på filnavnet (altså etikk istede for Etikk) så er det antakelig en slags scam / trojaner / phishing greier og du må for all del ikke åpne vedlegget. Hør med IT avdelingen om mulig.

Anonymkode: 152f3...7c8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ha vært at en mail server har sendt den på nytt ved et uhell? Altså ved for eks ei oppdatering i systemet eller noe nedetid. Men hvis det er forskjell på filnavnet (altså etikk istede for Etikk) så er det antakelig en slags scam / trojaner / phishing greier og du må for all del ikke åpne vedlegget. Hør med IT avdelingen om mulig.

Anonymkode: 152f3...7c8

Jeg tok feil, fordi jeg har sendt både en med Etikk og en med etikk før, trodde jeg bare hadde sendt Etikk, men den mailen jeg har fått er altså identisk med en jeg har sendt meg selv for lenge siden. Kan høre med it ja, som foreslått over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...