Gå til innhold

Alkohol og vektnedgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i lettøl. Altså, veldig glad i lettøl. Jeg må slutte med det så klart, men hvor mye har det å si på vektnedgang og trening?

Anonymkode: 96265...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor du er i vektnedgang. Om du er veldig overvektig og ellers kutter ned på kalorier vil du merke forskjell. Er du normalvektig og forsøker kvitte deg med de få kiloene du har til overs vil det ha mye mer å si. Skal du ned fra 60 til 50 er det mye vanskeligere enn fra 100 til 90

Anonymkode: 7c739...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ska ned fra 70 til 60

 

Ts

Anonymkode: 96265...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg driter jeg veldig dårlig, så mye er samlet opp inni her 😂 men spiser fiber, men trenger bedre avføring. Tror jeg hadde veid 1 kg mindre om jeg klarte regelmesssige do-besøk 🙈🤔

 

Ts

Anonymkode: 96265...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/2 liter lettøl er ca. 125 kcal. Det er ikke mer hokus pokus enn det. Sett av 125 kcal til en lettøl de dagene du vil ha det. Du går like mye ned i vekt uansett, så lenge du holder deg innenfor kalorirammene :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må kutte ut dette tullet her. 

Spesielt midjemålet får lide...? 

-ts

 

Anonymkode: 96265...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, må kutte ut dette tullet her. 

Spesielt midjemålet får lide...? 

-ts

 

Anonymkode: 96265...cac

Kutt det ut!

Selv har jeg kuttet ut brus, har gått ned mye på bare å drikke vann med sitron&grapefrukt, det er verdt det. Får en mer fornøyd kropp på alle måter.

Anonymkode: 2801e...151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du kutte ut lettøl? Kanskje mer interessant, siden du er veldig glad i det, tror du at du klarer det? Og hvis du mener at du klarer det, hvorfor har du ikke allerede gjort det?

Hva det har å si for vektnedgang og trening? Hvis du er brisen på trening, kan du få stygge blikk og ikke prestere så bra. Hvis du drikker masse lettøl i tillegg til de kaloriene du skal ha i deg, går du ikke ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bytter ut med alkoholfri  sparer du kalorier. Synes uansett du bør unne deg litt innimellom.

Anonymkode: 46b68...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer an på hvor ofte og hvor mye du drikker ila en uke. Drikker du ett par øl hver dag, så hjelper det mye å holde seg til noen lettøl kun én dag i uken. Selv om du skal ned i vekt, så vinner du mye på å ha et sunt og variert kosthold du kan leve med, du trenger ikke å bli helt fanatisk på kostholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hver dag ja, så er ikke et så stort mysterium hvorfor jeg går ned så sakte. 

-ts

Anonymkode: 96265...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...