AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Del Skrevet 29. juni 2018 Observerer stadig medtrafikanter som hisser seg opp nærmest for ingenting. De legger seg på hornet og utviser svært bøllete oppførsel, for situasjoner de lett kunne unngått, om de bare hadde tatt det litt mer med ro. Noen skal absolutt kjøre på retten sin omtrent uansett. Flere av de samme personene er også dem som mener at de kan tøye reglementet så langt som mulig til egen fordel. Personlig er jeg stort sett veldig tålmodig med mine "venner" der ute i trafikkbildet. Ser på en måte ikke poenget i å skulle lage bråk utav noe som egentlig er ganske bagatellmessig. Selv etter relativt heftige hendelser, har jeg stort sett bare kjørt videre og tenkt alle kan gjøre feil iblant, uten noen øvrige reaksjoner. Bidrar også til at trafikkflyten skal bli så god som mulig, da jeg slipper frem andre trafikanter når det er mye kø blant annet. Tenker at man ikke bestandig trenger å holde på sin isolerte rett til å kjøre her eller der, man kan også prøve å se alt som en helhet. Selv setter man jo også pris på om andre tar hensyn til en selv, så hvorfor ikke være litt medgjørlig? Hva tror dere er grunnen til at noen er så aggressive? Anonymkode: 682d5...928 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Del Skrevet 29. juni 2018 De som bøller seg frem/kjører aggressivt er stort sett de jeg selv hisser meg opp over Men folk som ikke bruker blinklys eller skjønner poenget med venstrefila og akselerajsonsfelt gjør meg også ganske grinete i blant:P Anonymkode: 900ce...727 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Del Skrevet 29. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som bøller seg frem/kjører aggressivt er stort sett de jeg selv hisser meg opp over Men folk som ikke bruker blinklys eller skjønner poenget med venstrefila og akselerajsonsfelt gjør meg også ganske grinete i blant:P Anonymkode: 900ce...727 Må si meg veldig enig der. Blinklysbanditttene er noe herk! De som bevisst gir faen i å blinke, blir jeg meget opprørt over. Anonymkode: 682d5...928 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #4 Del Skrevet 29. juni 2018 De er usikre på seg selv og tar trafikken personlig. De må da bli sinte og skylde på andre fordi de er redd for at de selv skal bli sett på som tapere Anonymkode: d29f6...6d1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddy Skrevet 29. juni 2018 #5 Del Skrevet 29. juni 2018 Alltid koslige de trafikantene som tuter som et ******* 0,5sek etter lyset er blitt grønt. Skulle tro det var kongen de skulle rekke. Også veldig flotte de som skal ha vikeplikt for deg i rundkjøringen, men velger å kjøre mens du allerede er i den😂 Har også opplevd å blitt vist fingen til fordi jeg ''kjørte for sent'' når i relateten jeg gjorde det på grunn av dårlig sikt. Et annet problem er jo bussjåfører, iallefall der jeg kjører hver morgen. Mange av dem blinker ikke når de skal ut fra et busstopp, så de halveis kjører deg ned når du skal kjøre forbi. Får jo nærmest hjertet i halsen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #6 Del Skrevet 30. juni 2018 Hisser meg opp fordi det finnes så jævlig mange idioter der ute. Er ofte jeg havner bak en som ligger i 60 i 80-sona når veiene er fine og tørre, og som holder 60 når man når 50-sona også. Finnes også så mange forbanna idioter som legger seg ut på en lomme, og slenger seg inn igjen på veien uten at de verken blinker inn igjen eller sjekker om det kommer bil, sånn at bilen som kjører forbi må slenge seg over i venstre felt for å ikke bli truffet. Finnes også mange av de som på død og liv ikke klarer å holde siden sin, og når de kjører midt på veien 20 kmt under fartsgrensa, DA blir man forbanna. Er alltid utfor en eller annen idiot hver gang jeg kjører bil. Anonymkode: 2f8ec...ffa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 30. juni 2018 #7 Del Skrevet 30. juni 2018 Jeg blir noe sur når jeg ligger bak en som ikke aner hvor en skal, men ei aner hva speilet midt i bilen gjør. Som i dag var jeg vel nær på å tute to ganger, en som ikke klarte å bevege seg fortere enn førstegir i en rundkjøring (og da ligget i feil felt) i TO rundkjøringer. Som om det ikke var nok havnet vi bak en som bestemte seg for å omtrent parkere før rundkjøringen, måtte jo være sikker på at ingen skulle forbi vet du, selv om alle blinket motsatt vei. Og ikke for å nevne disse som ikke har sett 80 skiltet etter en 60-sone med svært få muligheter til å kjøre forbi. Ber en liten bønn for dem nå rett og slett. Og meg selv. Som regel ser disse et påminnelsesskilt rett før det går tilbake til 60 igjen, da setter de opp farten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 30. juni 2018 #8 Del Skrevet 30. juni 2018 Jeg ble her om dagen fløyta på fordi jeg stoppa ved vikepliktskilt når jeg skulle ut på veien fordi det kom biler på forkjørsveien. Virker som om at folk ikke bryr seg om at jeg blir meiet ned og drept fordi jeg ikke overholder vikeplikten så lenge de kommer seg hjem til middag i tide... Folk kjører som noen svin og ser ikke til å ha lært trafikkregler, og spesielt ikke rundkjøring, vikeplikt for høyre, vikeplikt ved feltskifte osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #9 Del Skrevet 30. juni 2018 De som ofte blir sint i trafikken, blir ofte sintog i følge de selv gjør lite feil. De eneste som irriterer meg er de som absolutt skal forbi og når de er forbi kjører saktere enn det jeg gjorde i utgangspunktet. Ellers gjør jeg nok feil i trafikken jeg som alle andre, så slikt irriterer meg ikke. Anonymkode: c0023...257 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 30. juni 2018 #10 Del Skrevet 30. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hisser meg opp fordi det finnes så jævlig mange idioter der ute. Er ofte jeg havner bak en som ligger i 60 i 80-sona når veiene er fine og tørre, og som holder 60 når man når 50-sona også. Finnes også så mange forbanna idioter som legger seg ut på en lomme, og slenger seg inn igjen på veien uten at de verken blinker inn igjen eller sjekker om det kommer bil, sånn at bilen som kjører forbi må slenge seg over i venstre felt for å ikke bli truffet. Finnes også mange av de som på død og liv ikke klarer å holde siden sin, og når de kjører midt på veien 20 kmt under fartsgrensa, DA blir man forbanna. Er alltid utfor en eller annen idiot hver gang jeg kjører bil. Anonymkode: 2f8ec...ffa Ja, du sa det for meg. Det så mange der ute som ikke burde hatt lappen. Om man ikke kan holde en rytme alle kan forutse og forstå er man ganske trafikkfarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #11 Del Skrevet 30. juni 2018 Jeg hisser meg opp over inkompetente som konsekvent ligger minst 10 km/t under farsgrensen, svinger så seint at man skulle tro det prøvde å lande en jumbojet og ikke minst bruker ekstremt lang tid på å kartlegge hvor det er ledig parkeringsplass. Har aldri brukt verken horn, finger eller kjeften. Det er tross alt synd i desse folka. Anonymkode: 11f2b...736 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turin Skrevet 30. juni 2018 #12 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) Det er nok mange billister med innestengt sinne ute og farer, som har en "unnskyldning" til å gi uttrykk for dette på en passiv-aggressiv måte, ja regelrett aggressivt. Endret 30. juni 2018 av Turin Skrivefeil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #13 Del Skrevet 30. juni 2018 Jeg opplever personlig svært sjeldent at noen er sinte på meg i trafikken, men jeg er svært ofte irritert på andre. For min del ligger irritasjonsmomentet i at folk flest ikke kan kjøre bil: folk legger seg ut i venstrefilen slik at jeg som allerede ligger der må bremse folk ligger først i venstrefilen når det er ledig i høyrefilen mange hundre meter fremover folk bruker blinklyset som et "flytt deg"-tegn for å kunne bryte vikeplikten lastebiler som bruker venstrefilen i rushtiden og dermed lager kilometerlange køer på motorveiene folk kjører i alt for høye hastigheter inn mot kryss, noe som skaper usikkerhet blant de sjåførene som ligger langs veien de kommer inn mot alt for mange ligger feil i rundkjøringer, noe som kan skyldes at Statens Vegvesen har som hobby å ha ulikt kjøremønster i rundkjøringer mange ligger under fartsgrensene og beholder samme hastighet og dermed kjører for fort når fartsgrensene går ned. folk tror de kan kjøre ut på en forkjørsvei så lenge vi som er på veien er i en sånn avstand at vi ikke treffer dem umiddelbart. At de blir tatt igjen av folk som holder fartsgrensen og at de da har brutt vikeplikten innser ikke Ola Nordmann. 9 av 10 som veksler fra forbikjøringsfil til høyrefil på motorvei legger seg inn mindre enn et sekund foran bilen de kjører forbi på flerfeltsvei. Altså i grenseland for å miste lappen hvis det hadde vært den bak som tok igjen bilen foran. Anonymkode: 7985a...64c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Invicta Skrevet 30. juni 2018 #14 Del Skrevet 30. juni 2018 Jeg tenker at de som er hissige i trafikken har personlige problemer og hvis man ikke klarer å akseptere at folk er forskjellige og kan ha uvaner/gjøre feil, så burde man heller ta bussen. Sinna folk generelt sett er noe jeg unngår, det må kunne gå an å ha litt selvkontroll. Det eneste jeg hisser meg opp over når jeg kjører bil, er de som skaper farlige situasjoner for andre og de som kjører på dyr uten å gjøre noe med det/melde fra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #15 Del Skrevet 30. juni 2018 8 minutter siden, Invicta skrev: Jeg tenker at de som er hissige i trafikken har personlige problemer og hvis man ikke klarer å akseptere at folk er forskjellige og kan ha uvaner/gjøre feil, så burde man heller ta bussen. Sinna folk generelt sett er noe jeg unngår, det må kunne gå an å ha litt selvkontroll. Det eneste jeg hisser meg opp over når jeg kjører bil, er de som skaper farlige situasjoner for andre og de som kjører på dyr uten å gjøre noe med det/melde fra. Jeg hisser meg fort opp i trafikken, men gjør aldri noe som er trafikkfarlig for det. Banner og skjenner, ja, det kan til og med hende at jeg slenger meg på fløyta en sjelden gang også, men jeg er en forsiktig sjåfør som aldri tar farlige forbikjøringer eller noe i den duren. Sånne idioter på veien må få vite at det de gjør er toskete og i verste fall livsfarlig, så da synes jeg det er greit å si ifra. Anonymkode: 2f8ec...ffa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 30. juni 2018 #16 Del Skrevet 30. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hisser meg opp fordi det finnes så jævlig mange idioter der ute. Er ofte jeg havner bak en som ligger i 60 i 80-sona når veiene er fine og tørre, og som holder 60 når man når 50-sona også. Finnes også så mange forbanna idioter som legger seg ut på en lomme, og slenger seg inn igjen på veien uten at de verken blinker inn igjen eller sjekker om det kommer bil, sånn at bilen som kjører forbi må slenge seg over i venstre felt for å ikke bli truffet. Finnes også mange av de som på død og liv ikke klarer å holde siden sin, og når de kjører midt på veien 20 kmt under fartsgrensa, DA blir man forbanna. Er alltid utfor en eller annen idiot hver gang jeg kjører bil. Anonymkode: 2f8ec...ffa Dette opplever jo vi andre også uten å bli sinte. Spørsmålet til TS var vel egentlig: Hva i din personlighet gjør at du blir så forbanna i disse situasjonene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #17 Del Skrevet 30. juni 2018 7 minutter siden, Kalevala skrev: Dette opplever jo vi andre også uten å bli sinte. Spørsmålet til TS var vel egentlig: Hva i din personlighet gjør at du blir så forbanna i disse situasjonene? Vet ikke. Er ikke spesielt hissig sånn til vanlig, men er veldig utålmodig. Hvordan klarer dere å forholde dere rolige lurer jeg på. Anonymkode: 2f8ec...ffa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #18 Del Skrevet 30. juni 2018 Jeg blir fly forbanna på folk som kjører når de tydelig ikke kan reglene! Feks. ligger feil plassert, ikke kan vikepliktsregler eller høyreregel, kjører for sakte, hindrer trafikken, lager køer fordi de ikke tør å utnytte luker, kjører for fort, kjører uten å følge med på trafikkbildet fremfor seg (slik at de må bremse ned og stoppe i et kryss eller rundkjøring uten at det egentlig var nødvendig). Jeg fatter rett og slett ikke hvordan disse menneskene kan ha fått førerkort, og hvordan de mener selv at de har nok kunnskap til å kjøre rundt i trafikken. Hold dere hjemme, pugg og LÆR deg trafikkreglene FØR du begynner å kjøre. Dere ødelegger for oss som faktisk prøver å holde flyt, gi tydelige tegn både med blinklys og plassering, og avvikle trafikken på en trygg OG effektiv måte. Anonymkode: 0289f...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 30. juni 2018 #19 Del Skrevet 30. juni 2018 Tror som regel det er snakk om mennesker som ellers i livet ikke har noen spesielle talenter eller innflytelse, så det med bilkjøring blir det eneste utløpet deres for å ha rett, og å kunne ta noen andre på at de gjør feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #20 Del Skrevet 30. juni 2018 At en fartsgrense er satt til f. eks 80, betyr ikke nødvendigvis at det er en trygg hastighet under alle forhold. Dessuten indikerer dette bare en øvre tillatt hastighet på den aktuelle strekningen, man må ikke slavisk ligge akkurat på toppen av grensen. Anonymkode: 682d5...928 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå