Gå til innhold

Voksne menn som gråter som barn i retten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker vi om voksne menn som har begått grusomme handlinger, som sitter i retten og bæljer som små unger?

Sjekk denne vidoen:
https://www.youtube.com/watch?v=P_78R1bzoDY

Finnes det noe mer patetisk? Vi snakker om mennesker som har begått de mest grusomme handlinger.....

Får dere sympati med dem?

Anonymkode: cd20e...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er galt med at de gråter og føler på handlingene de har gjort? Selv om de har begått enten grusomme lovbrudd eller mindre kriminelle handlinger så betyr det ikke at disse menneskene, ikke er mennesker. Det er vel du som er patetisk, som ikke forstår at alle mennesker har følelser, og at du ikke klarer å akseptere at disse menneskene enten angrer eller føler på skam. Skulle jo bare mangle at de gjorde det, men uansett. Her er holdningene dine helt bak mål.

Nei jeg får ikke sympati, men jeg forstår at dem føler på ting de også! 

Endret av Rosatoast
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes det noe mer patetisk?

Hva vet vi om hva de tenker? Eller om den situasjonen som oppstod når handlingen skjedde? Dersom det for eksempel er snakk om psykisk sykdom, og de ikke visste, eller hadde kontroll over egne handlinger, er det virkelig så "patetisk" om de gråter når de har innsett hva de har gjort? Burde de heller sittet der med steinansikt og fremstått som det monsteret vi vil at de skal være?

Jeg vet ikke hva som foregår i hodet på de som begår grusomme handlinger, men jeg har en viss forståelse for psykisk helse, og vet at det ligger mye mere bak enn det vi ser utenfra. Men sympati for de for handlingen de har utført? Absolutt ikke. Sympati for at de har en sykdom som ødelegger livet deres, om det er tilfelle, vel og merke, det kunne jeg kanskje ha fått. Men bare om det hadde vært noen som jeg kjente.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sympati for folk som har gjort grusomme handlinger? Tja, ikke nødvendigvis. Men jeg synes ikke det er patetisk heller. Selv om man har gjort grusomme ting så må man få lov til å uttrykke anger, sorg over det man har gjort og sinne over seg selv. Synes det er hakket bedre enn å være helt følelsesløs. 

Anonymkode: e5743...bfa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere disse dyrene bæljet når de drepte og voldtok sine ofre? 

Anonymkode: cd20e...c01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Nr 1: Tørrgråt. Kjøper ikke.

Nr 2: Kjøper. Det var vondt å se på. Tror han var oppriktig lei seg over å ha drept sin egen mor.

Nr 3: Bare opptatt av seg selv og hva folk syns om ham. Kjøper ikke.

Nr 4: Ikke et engangstilfelle, og kan derfor ikke gjemme seg bak "affekt". Kjøper ikke.

Nr 5: Mer tørrgråt. Kjøper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Maruwan skrev:

Nr 1: Tørrgråt. Kjøper ikke.

Nr 2: Kjøper. Det var vondt å se på. Tror han var oppriktig lei seg over å ha drept sin egen mor.

Nr 3: Bare opptatt av seg selv og hva folk syns om ham. Kjøper ikke.

Nr 4: Ikke et engangstilfelle, og kan derfor ikke gjemme seg bak "affekt". Kjøper ikke.

Nr 5: Mer tørrgråt. Kjøper ikke.

Helt enig, her er enda et par eksempler på at også kvinner forsøker å dra gråte-kortet i retten for å vinne sympati:

https://www.youtube.com/watch?v=YJRxkAOIv9E

https://www.youtube.com/watch?v=Axa9fTKqcMw

https://www.youtube.com/watch?v=BgApCb8dtxo

 

Anonymkode: cd20e...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gråter fordi de innser at de ikke slipper unna nå, nå havner de i fengsel. Tenker heller på hvor mye ofrene deres gråt, og hvor mye de som har blitt voldtatt gråter. Jeg kunne fått sympati om de hadde begått handlingene i psykose. 

Anonymkode: f4fa7...122

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriminelle og voldelige har ikke evne til å føle oppriktig empati. Hadde de hatt den evnen til empati hadde de ikke begått vold/ drap etc. 

De gråter oftest fordi de føler noe har gått ut over dem selv, feks kan man gråte fordi man er lei seg for ikke å ha en mor/ kjæreste/barn lenger fordi det er ubehagelig. Det er seg selv de synes synd i. Den skrekkelige, nedverdigende og redselsfulle følelsen det er å bli voldtatt/ drept/mishandlet osv klarer ikke en voldsutøver å sette seg inn i. Det er sjelden de virkelig forstår eller innser hva de har gjort. Rett og slett fordi hjernen mangler evne til empatisk følelser. Evnen med empati er noe barn får når de selv trøstes og får empati av da oftest foreldrene. Det er et «språk» som barnet må få helt fra baby. Når barnet har vært utsatt for foreldre uten empati vil de selv ikke bli empatiske. Akkurat som at de ikke lærer morsmålet sitt etter en viss alder så vil også andre nervebaner som former hjernen lukke seg etter en viss tid.

Men å gråte er ikke empati. Det er refleks på eget ubehag. 

Anonymkode: 4c1b2...d32

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2018 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Hva tenker vi om voksne menn som har begått grusomme handlinger, som sitter i retten og bæljer som små unger?

Sjekk denne vidoen:
https://www.youtube.com/watch?v=P_78R1bzoDY

Finnes det noe mer patetisk? Vi snakker om mennesker som har begått de mest grusomme handlinger.....

Får dere sympati med dem?

Anonymkode: cd20e...c01

De gråter fordi de er lei seg for at de ble tatt og blir straffet, ikke at de ødela et annet menneske. 

Anonymkode: 78576...3ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare tenke meg den psykiske tyngden de bærer på, i tillegg til skam. Det er nok en del anger der også. Jeg forstår godt at man gråter! Jeg gjør det selv når jeg har mange eller sterke følelser, og jeg har aldri vært i nærheten av å oppleve det samme som dem. Tviler på at folk flest hadde klart å sitte der kald og uten følelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gråter fordi de er lei seg for at de ble tatt og blir straffet, ikke at de ødela et annet menneske. 

Anonymkode: 78576...3ca

Hvordan vet du det? Jeg er ganske sikker på at mange angrer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tibbie skrev:

Hvordan vet du det? Jeg er ganske sikker på at mange angrer!

Det er mye forskning på området, og selv om enkelte angrer på handlingene sine, så er veldig mange kun opptatt av seg selv og gråter fordi de selv får straff. De ofrer ingen tanke på den uopprettelige skaden de har påført ofrene og familiene deres, det er selvmedlidenhet som blir feiltolket som anger av mennesker som gjerne ønsker å se en angrende kriminell.

Ved tilsynelatende å vise anger, kan man i mange land bli belønnet med reduksjon i straffeutmåling (og man kan unngå dødsstraff), og man innvilges prøveløslatelse etter å ha sittet i fengsel. Psykopater er gode på å manipulere, og det er vanskelig å skille falsk anger fra ektefølt anger. Fanger med psykopatiske trekk får oftere innvilget prøveløslatelse fordi de lurer omgivelsene til å tro at de angrer.

Anonymkode: 85c35...e1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en viss forståelse for de som har gjort noe forferdelig i raseri eller vanvidd, for så å innse hva de har gjort. Det virker som en forferdelig situasjon å ha satt seg selv i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De griner ikke i anger.  Det er kun patetisk selvmedlidenhet for at de ble tatt og for hva som venter av konsekvenser.

Anonymkode: 9eef7...117

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nylig gjennomført forskning i Norge på hvorfor kvinner får lavere straff enn menn i rettssystemet for samme forbrytelse/ forseelse. Hovedfunnene er at kvinner får vesentlig lavere straff enn menn og en av forklaringsmodellene var at domstolen lar seg påvirke av kvinnelige kriminelle som gråter oftere og viser anger i retten.

Men sånn er det jo, kvinner som gråter får sympati men menn som gråter er patetiske.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt trådens tema, men disse klippene viser jo også at man får skikkelig straff i USA for sine handlinger. Kvinnen som mishandlet den lille gutten ved å bl.a lime sammen hendene hans, fikk småpene 99 år :)

Ellers ligger det jo gjerne på 30-40 år på mange av disse tilfellene, fyllekjørere som forårsaker dødsulykker får gjerne 10-30 år bak murene. Her til lands er det vel et par år og et par klapp på skuldrene.

Deilig å se når rettferdigheten seirer! Blir ekstra deilig når de bæljer som drittunger for å vinne sympati, når vi vet hva de har gjort.

Anonymkode: cd20e...c01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det synes jeg ikke noe om. Det er bare barn og kvinner som har lov til å gråte. Som mann kan man ikke kreve noe medlidenhet, men må akseptere å bli trakket på.

#likestilling  #feminismesomkunsersineegneproblemer

Anonymkode: 8659d...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...