AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Skrevet 29. juni 2018 Noen som har vært hos en psykomotorisk-fysioterapeut? Kan du fortelle meg litt om hvordan det var? Jeg skal dit men gruer meg sån. Anonymkode: f10f1...8b5
Elán Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 Har snakket om det, men har ennå ikke vært. Fortell når du har vært!
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 35 minutter siden, Elán skrev: Har snakket om det, men har ennå ikke vært. Fortell når du har vært! Skal oppdatere når jeg har vært der, men er over mnd til jeg skal dit, er hvist lange ventetider der. Anonymkode: f10f1...8b5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #4 Skrevet 29. juni 2018 Jeg har gått til psykomotorisk fysio i mange år. Synes det er veldig nyttig! De første timene blir nok å gå med til å bli litt kjent og lage visse rammer. Dere kommer kanskje til å snakke om hva du ikke vil h*n skal gjøre, f.eks hvis du ikke vil at h*n skal berøre magen/lårene/etc, så sier du ifra om det, hvis du ikke synes det er greit å ligge på benk så skal du slippe det, eller hvis du synes det er skummelt å gjøre for mye stående øvelser så kan du heller ligge på benk osv. Det er viktig at grensene dine blir respektert, og så kan dere utfordre i sakte tempo etterhvert som dere blir bedre kjent. Vet jo ikke hva du sliter med eller hvorfor du skal til psykomotorisk fysioterapeut da, fremgangsmåten er jo sikkert forskjellig alt ettersom hva man kommer dit for Mine første timer var hvertfall som beskrevet ovenfor. Noen timer er det kun snakking fordi jeg ikke vil/klarer/tåler å bli tatt på eller gjøre øvelser, mens andre ganger føler jeg meg sterkere og klarer å utfordre meg mer. Det varierer veldig ut ifra dagsformen min. Anonymkode: a7bc1...109
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 Har tenkt på å sende en søknad selv ift til koordinasjon, balanse oppmerksomhet og samhandling mellom tanke/bevegelse. Utfordringer er at jeg sliter med kroppskontakt, og har problemer med å bli berørt av mennesker jeg ikke har en tilknytning til.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #6 Skrevet 30. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått til psykomotorisk fysio i mange år. Synes det er veldig nyttig! De første timene blir nok å gå med til å bli litt kjent og lage visse rammer. Dere kommer kanskje til å snakke om hva du ikke vil h*n skal gjøre, f.eks hvis du ikke vil at h*n skal berøre magen/lårene/etc, så sier du ifra om det, hvis du ikke synes det er greit å ligge på benk så skal du slippe det, eller hvis du synes det er skummelt å gjøre for mye stående øvelser så kan du heller ligge på benk osv. Det er viktig at grensene dine blir respektert, og så kan dere utfordre i sakte tempo etterhvert som dere blir bedre kjent. Vet jo ikke hva du sliter med eller hvorfor du skal til psykomotorisk fysioterapeut da, fremgangsmåten er jo sikkert forskjellig alt ettersom hva man kommer dit for Mine første timer var hvertfall som beskrevet ovenfor. Noen timer er det kun snakking fordi jeg ikke vil/klarer/tåler å bli tatt på eller gjøre øvelser, mens andre ganger føler jeg meg sterkere og klarer å utfordre meg mer. Det varierer veldig ut ifra dagsformen min. Anonymkode: a7bc1...109 Oki, blir en del utfordringer ser jeg, men skal dra dit med et åpent sinn. Veldig flott at man får være med å bestemme selv😊 Anonymkode: f10f1...8b5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 7 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Har tenkt på å sende en søknad selv ift til koordinasjon, balanse oppmerksomhet og samhandling mellom tanke/bevegelse. Utfordringer er at jeg sliter med kroppskontakt, og har problemer med å bli berørt av mennesker jeg ikke har en tilknytning til. Jeg heller takler ikke at noen tar på meg så den er jeg litt spent på, leste litt på nett å der sto det at de utførte massasje🤣 Men som hun over skriver så får man bestemme litt selv å det er jo bra. Ts Anonymkode: f10f1...8b5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #8 Skrevet 30. juni 2018 Det var jeg som skrev ovenfor om mine erfaringer. Tror ikke du skal være redd for å bli presset til noe du ikke er komfortabel med. Begge mine psykomotoriske fysioterapeuter har vært veldig opptatt av å ikke trå over grensene mine, nettopp fordi mange av oss som kommer dit har tidligere erfaringer med at grensene ikke har blitt respektert. De tar veldig hensyn! Dere kan også avtale at du kan si stopp underveis, eller at du må gå ut av rommet hvis det blir for mye etc. Det er hvertfall sånn vi har gjort det. Etterhvert er selvfølgelig målet at man skal tåle mer, men det er viktig å ta det gradvis. Anonymkode: a7bc1...109
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #9 Skrevet 30. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var jeg som skrev ovenfor om mine erfaringer. Tror ikke du skal være redd for å bli presset til noe du ikke er komfortabel med. Begge mine psykomotoriske fysioterapeuter har vært veldig opptatt av å ikke trå over grensene mine, nettopp fordi mange av oss som kommer dit har tidligere erfaringer med at grensene ikke har blitt respektert. De tar veldig hensyn! Dere kan også avtale at du kan si stopp underveis, eller at du må gå ut av rommet hvis det blir for mye etc. Det er hvertfall sånn vi har gjort det. Etterhvert er selvfølgelig målet at man skal tåle mer, men det er viktig å ta det gradvis. Anonymkode: a7bc1...109 Er veldig spent på opplegget, men et av mine problem er at jeg ikke sier stopp uansett hvor mye jeg prøver, men dette blir jo en fin plass å øve på😊 Anonymkode: f10f1...8b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå