Gå til innhold

EU enig om asylanter og flyktninger


Drizzt

Anbefalte innlegg

 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/8wkz0r/enighet-paa-dramatisk-eu-toppmoete

Nøkkelordet er nok ''frivillighet''. At ingen skal tvinges til berikelse mot sin vilje. Her har Norge unik mulighet å føre maksimalt streng politikk på området og fokusere på de som allerede er her og deres mislykket integrering.

Merk at også den ellers ''rasistiske'' ideen om mottakssentre i Nord-Afrika hvor migrantene returneres etter å ha vært reddet fra havet ble nå godkjent på høyeste nivå. Husker dere ramaskriket her i landet da Frp lanserte en lignende ide i 2009? 

https://www.document.no/2018/06/26/ernas-flaue-retrett-nei-til-mottak-i-afrika-da-frp-foreslo-det-na-snur-hun-men-vil-ikke-gi-frp-aeren/

Frp er nok det eneste norske partiet som har konsekvent over flere år klart å forutse utviklingen på asyl- og innvandringsfeltet og har troverdighet i dette spørsmålet. All ære til Frp for det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja FRP har rett i alle år, og folk som kaller dem nynazister eller rasister i 20 år ser ut som tullinger. 

Må si for 15-20 år så ville jeg kanskje tenke at de var høyre radikale og rasister, i dag så er de mest rasjoalle partiet som vi har. AP er ute av stand til å gjøre noe som helst, V er på tur til kommunisme uten å være klar over det selv (tvunget liket mellom klasser, raser og kjønn), høyre er arbeiderpartiet i 1990 tallet med mer kompetent leder på toppen. SV er helt blåst, de har tilogmed en SV mann ble voldtatt av en svart "flykings" mann ifra Afrika og ønsket han vell og ved. 

Jeg venter bare på et nasjonal parti som AFS som kommer om noen år og får 20%, Så 40% og så 51%+ som setter hvor skapet skal stå, som blir korrupt tilslutt men har avskaffet demokrati så vi sitter fast i suppen om 20 år tid. Om venstre siden og høyre siden forsetter å sette andre etniske grupper foran etniske norske personer.     

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enigheten fastslås det at EU skal vurdere mulighetene for utvikling av "et system for ilandstigning i Nord-Afrika". Det skal bli interessant å se hvordan man gjennomfører dette. Her må man sannsynligvis bruke både litt pisk og gulrot får å få det på plass, og jeg frykter det vil ta mange år før det kommer. Men tommelen opp for at EU foreslo dette!  👍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men så er jo FRP eksperter i å overføre norsk suverenitet til EU en etat vi ikke er medlem av, så om de skulle motsi EU i dette feltet ville jeg blitt mer en overrasket, de skal allerede ha takket ja til 15 migranter fra båten som ikke fikk legge til kai.

Så er vi medlem av åpne grense avtalen Schengen som lar fremmede flyktninger som har fått opphold i EU til å valse inn i Norge. 

Men det er positivt at det åpnes mottak i Nord afrika, blir mer oversikt og da kan vi mulig hindre ny krise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det bare er å vedta seg bort fra asylstrømmen. Det er en stor folkevandring fra Afrika og Midtøsten til Europa og hvis det er millioner av mennesker som ønsker å ta seg her for enhver pris så vil mange av dem klare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, StovnerJune said:

Jeg tror ikke det bare er å vedta seg bort fra asylstrømmen. Det er en stor folkevandring fra Afrika og Midtøsten til Europa og hvis det er millioner av mennesker som ønsker å ta seg her for enhver pris så vil mange av dem klare det.

Jeg tror det kan strammes kraftig inn, så lenge det er politisk vilje til å gjøre nettopp det. En ser det på den ujevne distribusjon av nyankomne i Europa. De kommer til land som legger til rette for dem. De land som gjør det vanskelig, de slipper unna. 

Ingen i Afrika tror de vil få et godt liv i Ungaren så de drar ikke dit. 

Om en ser på realitetene så drar det redningsskip fra EU land nær opp til Libya, for å frakte menneskene som ønsker å komme til EU størsteparten av vegen. 

Når de kommer til sin sydeuropeisk havn, får de førstehjelp, mat, klær, og penger til å ta seg nordover i Europa. 

Når de ankommer Nord-Europa får de hus, inntekt, og familiegjenforening. 

I Danmark, der myndighetene kan kreve at de først får hjelp etter de har betalt for seg, med sine egne penger, og verdier. Der stopper få. 

Om man strammer inn, om man redder de i havsnød, og tar dem med til nærmeste fastland, nemlig Afrika, og ingen får komme i land før søknad er endelig ferdigbehandlet, da er det ikke sikkert like mange ville forsøke seg. Det kan godt være om folk visste dette, hadde de ikke engang forsøkt å krysse Sahara. Siste har jeg forøvrig hørt er farligere enn å krysse middelhavet. 

Europa og vesten har de mest velfungerende samfunn i verden, det må bevares. Verden er uten håp om våre samfunn skal regressere. Det er ikke bare for oss det er krise, men for håpet til å avhjelpe landene som trenger hjelp til å gjøre det bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...