Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Visste ikke hvor jeg skulle poste dette, men ble kraftig provosert på skolen i dag. Vi har tentamen i norsk mandag, og skulle bruke denne dagen til å forberede oss og skulle analysere en artikkel om homsepatruljen og tvekjønnede og slike ting, og finne hovedsynspunktet til han som skrev det. Vi brukte en time med å komme med forslag, men ingenting var godt nok for læreren, hadde analysert hele driten opp og ned og sidelengs, men mannen ble aldri ALDRI fornøyd. Da han endelig skulle si hva dette her var for noe, ringte telefonen til et av de dummeste treigeste hasjvrakene i klassen, og siden han skal være så sykt tøff og laid-back, måtte han ta den og snakke og svare læreren spydig. Dette resulterte i en anmerkning, men plutselig tiltet læreren og fløy bare ut av klasserommet og sa vi fikk se til helvete og fikse denne tentamen selv da.

Ble helt paff jeg, at noe EN idiot gjør, skal gå utover hele klassen slik at flesteparten av dem som faktisk tar tentamen litt seriøst vil få nedsatt fordi vi ikke lærte om hans tankegang.

Jeg vet ikke om jeg skal være mest sinna på den telefonidioten eller læreren, men forbanna er jeg, for denne tentamen kommer til å gå til helvete.

Vi gikk opp på lærerværelset, 5-6 stykker av klassen og klaget på dette, og noen ringte denne læreren da, men han var så sur og ikke ville prate eller gi oss svaret på analysen da.

Så jeg sitter her helt paff og satt ut, skjønner ikke hvordan jeg skal greie denne tentamen.

Hvordan ville dere reagert på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i at det var uproft, og jeg synes dere burde klage.

Men du klarer nok tentamnen. Den står og faller ikke på denne ene timen.

Gjest Seleena
Skrevet

Enig med Melk. Ja det er uproft. Men det må jo vere noko med denne "tøffe" eleven som gjer at det går utover resten av klassemiljøet? Trur du skal ta dette opp med han ein dag. Gjerne med elevinspektør til stades!

Har sjølv erfaring med norsklærar som aldri blir nøgd!! Det er skikkeleg irriterande, og han vil aldri svare på ein sakleg måte kvifor eg har fått den dårlege karakteren som eg har fått. Trynefaktor kanskje?

Gjest gjest1
Skrevet

Lærere er ekstreme på trynefaktor ja. Jeg er ganske flink til å prate hvis jeg først er igang (om ting som ikke har med undervisninga å gjøre) men avogtil når jeg holder helt kjeft, og andre rundt meg snakker, skriker han alltid at jeg skal være stille. Greit han gjør det hvis jeg babler, men det går jo an å bruke hue litt.

Han "tøffe" eleven kom dessuten for seint til timen og lekte seg med en vannflaske mens noen andre leste artikkelen høyt. Allerede da klikket læreren.

Tror den eleven går på skole bare for å lage faen jeg, han gjør jo aldri noe, sitter bare og forstyrrer og maser og slenger stygge kommentarer til alle. Er så lei, vil jo bare ha en ordentlig time uten avsporing og idioti, pluss at klassekontakten vår ikke sier "det var sikkert ikke bare ******** skyld, dere gjorde nok noe dere også, det tror jeg" hun var jo ikke der engang! Å jeg blir så sinna! :evil:

Gjest Seleena
Skrevet

Skrive skiftleg klage? Så om ting ikkje ordnar gå til eit høgare autoritet. Rektor? Skulesjef? Fylkeskommunen?

Bråk i klasserommet er ein utbredt greie. Det skal ikkje vere ok. Aldri!

Skrevet

Dere må snakke med rektor!!! En lærer skal ikke la slike ting gå ut over resten av klassen. Da skulle læreren hentet noen som kunne fjerne denne eleven fra klassen, slik at han kunne fortsette undervisningen. Er selv lærer, og er nøye på å gi tilbakemeldinger til elevene mine på hvorfor karakteren blir som den blir. Er obs på dette med trynefaktor, og vil gjerne være så rettferdig som mulig. Dessverre er det ikke alle lærere som klarer dette, har selv hatt en del slike opp gjennom årene. Denne norsklæreren din har nok i lengre tid irritert seg over denne eleven som snakket i telefonen, og det ble nok litt for mye for ham. Men han burde kontaktet rektor og gjort noe med det, ikke bare blitt sur og gått. Om rektor ikke gjør noe, kan dere klage saken videre, eventuelt snakke med undervisningsinspektør. NOEN bør kunne gjøre noe med denne saken! Ikke gi dere!!!

Skrevet

Er jeg den eneste her som har sympati for læreren?

Jeg har vondt for å tro at det var et enkeltstående tilfelle som fikk læreren til å reagere slik han gjorde.

I stedet for å fyke til rektor bør dere spørre læreren hva DERE kan gjøre for å gjøre hverdagene greiere. Ansvaret hviler nemlig ikke på læreren alene, emn også på dere elever.

Gjest Seleena
Skrevet
Er jeg den eneste her som har sympati for læreren?

Neida. Eg og har sympati for læraren. Eg trur det kanskje har noko med han eleven/klassemiljøet som gjorde at læraren sprang ut midt i timen. Det er derfor eg meinar at dei bør ta det opp! Sånt på fiksast på. Både for elevane og læraren si skuld!

Gjest Krølltoppen i.i.
Skrevet

Det høres ut som om læreren din er skikkelig utslitt og derfor hadde en overreaksjon.

Håper noen sørger for at han får hjelp til å ta noen dager fri og gir dere en flink vikar i mellomtiden.

Gjest Embla s
Skrevet

Det er ikke bra at læreren forlater klasserommet! Og det må jo virke urettferdig for resten av klassen hvis situasjonen var slik du beskriver den.. Mye tyder vel på at dette var dråpen som fikk begeret til å flyte over for ham, og han ble uprofesjonell..

Sånne "greier" burde imidlertid alltid løses på lavest mulig nivå. Hva med å foreslå at dere jobber med klassemiljøet (eventuelt bare i forhold til norsktimene hvis det kun er der dere har problemer)?

Hvis du har personlige problemer i fht denne læreren, burde

du be om en "underveis-samtale" med ham, slik at du kan ta det opp med ham og snakke ut om dette med han.

Lykke til på tentamen! (Det går helt sikkert bra :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor skriver du lærere i flertall ubestemt form når dette vitterlig bare gjelder en bestemt lærer?

Gjest gjest1
Skrevet

Fordi de andre lærerene ikke gadd å få han til å komme tilbake, bare lo og sa at det var nok ikke bare denne ene elevens feil. Derfor. Slutt å pirk nå.

Så klart jeg forstår læreren også, jeg hadde også blitt forbanna, men hadde jeg vært i den situasjonen, hadde jeg da vitterlig kastet ut den ene bråkende eleven istedenfor å stikke fra 15 som faktisk kunne oppføre seg.

Men men, tentamen er overstått og gikk bra. Håper jeg. Så håper jeg neste fredag blir litt bedre og ikke går til bare tull og fjas.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hvorfor skal de andre lærerene få han til å komme tilbake? De har da mer enn nok med sitt, om de ikke skal måtte passe på at en lærer går tilbake til klasserommet sitt.

Uansett er det fint det gikk bra på tentamen :wink:

Skrevet

Ja, en tentamen er da ikke avhengig av én eneste time! Og det er heller ikke noe fasitsvar i slike oppgaver! Men skjønner at det umiddelbart føltes fortvilende for uselvstendige elever at læreren bare forsvinner uten å ha avsluttet timen (og sitt syn på oppgaven) skikkelig.

Synes forresten at du heller skulle rette skytset mot den barnslige eleven, hvis det bare er hans skyld at læreren ble forbanna. Eller kan det være at noen av de andre gav litt feed back til showet som ungen igangsatte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...