Gå til innhold

NSB (!!!)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har jeg brukt i underkant av 6 timer tur/retur jobb! Takk for det. 

I dag opplevde jeg også at busslasset som gikk ned trappa på Asker stasjon fikk togdørene smelt igjen foran seg. Deretter kjørte toget 10 meter og stoppet. Vi trodde togføreren skulle være grei, men neida. Toget ventet på grønt lys, og en haug av passasjerer på togperrongen sto forjeves å trykket på åpne-knappen. Etter 1 minutt kjørte toget videre. What a frakk!!

I tilligg opplever jeg flere ganger at man kjører med to togsett, men bruker bare det ene togsettet? Hva er grunnen til at man irriterer sine kunder på den måten. Man står som sild i tønne, mens halve toget er tomt! Er det ikke luft inne i vognene? Eneste svaret jeg har er at de er pålagt å ha en/to personer i hvert togsett... men hva skal man med togkonduktører, når de også står som en stokk inntil svette og frustrerte passasjerer. Jeg vet de skal ha ansvaret for av og påstigning, men t-baner klarer man seg fint uten! Sparer NSB virkelig penger på å ikke bruke konduktører til disse tomme togsetta, eller er det rett og slett mangler på konduktør? 

Noen andre opplevelser med tog, buss for tog, venting og galskap?

Anonymkode: 7ae0b...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar også den strekninga til jobb, men tror jeg har vært så heldig å unngå verste rushtiden.  Prøv å få festivalfølelsen, når køen snegler seg langs veien?😖

Det jeg reagerer mest på er at de ikke setter opp info på togstasjonene i god tid før man kjøper månedskort til den aktuelle perioden. 

Har klaget på det før, men blir henvist til nettsider og mail.  Hvem går jevnlig inn på nettsiden og sjekker, og hvem åpner alle de tusen mailene som kommer fra firmaer man har hatt etellerannet å gjøre med.

Anonymkode: 01fd5...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er krav om en konduktør i hvert togsett ja, og det er ikke noe NSB kan gjøre med det da de ikke er de som setter kravene. Så om det mangler en konduktør må settet gå avstengt. 

Mangelen kan være planlagt, eller oppstått. Oppstått er typisk når noen har forsovet seg, toget de kommer med er forsinket, osv.

Planlagt er typisk når f.eks første tog fra Lillestrøm til Spikkestad kjøres med bakre sett avstengt da det er såpass liten trafikk på den tiden. På vei tilbake fra Spikkestad trengs dobbeltsett, og det kommer da på en konduktør på Oslo som blir med ut til Spikkestad og deretter åpner settet der. 

Det kan også være oppstått materiellmessig, f.eks at avgangen egentlig skulle gått med enkeltsett men at det pga. oppståttet endringer i turnering (f.eks pga. oppstått brudd ett eller annet sted) eller behov for transport av sett blir gående dobbelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes NSB er flinke når det gjelder planlagt buss for tog. Iallfall strekningen Asker - Drammen. Det er skikkelig køsystem sånn at det ikke blir kaos. Jeg reiser fra Asker midt i den verste rushen og køen er lang. En buss fylles og kjører før neste buss er på plass. De siste dagene har vi fått utdelt vann. Helt supert da det var 28-30 grader. I rushen går bussene kontinuerlig. Utenom går følger den togtidene.  

Jeg har opplevd kaos i Asker når det har vært uplanlagt togstopp. Det verste er de gangene det ikke er køsystem og flere hundre mennesker skal videre. Helt tilfeldig hvem som kom med buss videre og da begynner folk å dytte og presse. 

Anonymkode: c0edb...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

På 29.6.2018 den 12.45, AnonymBruker skrev:

 

I tilligg opplever jeg flere ganger at man kjører med to togsett, men bruker bare det ene togsettet? Hva er grunnen til at man irriterer sine kunder på den måten. Man står som sild i tønne, mens halve toget er tomt!

En del ganger blir et togsett koblet på et annet kun fordi det skal fraktes til der det skal brukes neste gang, og det er da enklere å koble det på et annet tog enn å kjøre det som tomtog med egen rute som krever en ekstra lokfører på jobb. Det er ikke sikkert det er kapasitet på linjen til flere tog heller. 

Eller grunnen til at det andre settet er tomt er at det bare er en konduktør tilgjengelig. Det må være minst en konduktør pr sett, da konduktøren er ansvarlig for de reisendes sikkerhet ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2018 den 12.45, AnonymBruker skrev:

Da har jeg brukt i underkant av 6 timer tur/retur jobb! Takk for det. 

I dag opplevde jeg også at busslasset som gikk ned trappa på Asker stasjon fikk togdørene smelt igjen foran seg. Deretter kjørte toget 10 meter og stoppet. Vi trodde togføreren skulle være grei, men neida. Toget ventet på grønt lys, og en haug av passasjerer på togperrongen sto forjeves å trykket på åpne-knappen. Etter 1 minutt kjørte toget videre. What a frakk!!

Anonymkode: 7ae0b...767

Skjerp deg!

Det går sånn ca. tog hvert 5-8 min fra Asker. Å miste ett tog er dermed bidrar dermed omtrent en promille på reiseveien din.

Dette er fake news.

Anonymkode: cd0f7...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Skjerp deg!

Det går sånn ca. tog hvert 5-8 min fra Asker. Å miste ett tog er dermed bidrar dermed omtrent en promille på reiseveien din.

Dette er fake news.

Anonymkode: cd0f7...d4d

Jeg ser at originalinnlegget ble skrevet siste fredag i juni i fjor. Da var det sommeravvikling. Jeg bruker L1 (som er togene mellom Asker/Spikkestad og Lillestrøm) hver dag og i fjor sommer gikk det absolutt ikke tog så ofte som hvert 5-8 minutt. Spesielt om man skal av på en stasjon mellom hovedstasjonene. På min strekning var antallet avganger halvert til hvert 30. minutt samt at de togene som gikk var de som bruker enkle togsett. Så antall togsett i rushtiden ble redusert fra seks til to i timen for min del.

Jeg gikk over til å bruke bil den siste tiden før ferien. 

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...