Gå til innhold

Føler meg lurt på intervju


Bobly

Anbefalte innlegg

Var på intervju forrige uke. De var så positive til meg som det bare går ann og mente at jeg hadde så gode kvalifikasjoner at det var "midt i smørøyet" for deres del, som hun ene sa. Når jeg på slutten spurte hvordan prosessen var tenkt videre, fikk jeg til svar: "ja det er helt opp til deg". Jeg ble litt forfjamset da, fordi jeg forsto det som et betydelig positivt signal. Så fulgte de opp med å spørre når jeg skulle ha ferie, fordi de ville komme tilbake før den tid. De var veldig ivrige. 

Etter det har jeg ikke hørt noe og referanser er heller ikke kontaktet.

Synes bare at det er så utrolig dårlig gjort med slik p ositivisme før de er sikre på at de skal ansette en eller ikke. Eller er det bare jeg som overreagerer? Bør jeg høre med dem om hva som skjer? Hva skal jeg si da?

Håper på hjelp fra dere :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joa, men de andre gangene jeg har vært aktuell for stillingen har arbeidsgiver gitt en indikasjon ganske raskt om at de vil ha meg. Så da blir jeg jo litt stresset over om de vil gå videre med meg eller ikke etter intervjuet. Og fordi de var så positive er det jo på sin plass å tro at de var så positive nettopp fordi de vil ha meg. Men hvorfor tar de da så ikke kontakt? Aldri ventet så lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt ikke er tålmodig nok til å vente litt til, ville jeg kontaktet dem og informert om at du har fått et annet jobbtilbud, men «da jeg helst ønsker ansettelse ved deres bedrift, lurer jeg på om det er blitt tatt en avgjørelse eller ikke, eller eventuelt når det kan forventes svar» etc etc etc 

Anonymkode: dd7bd...dce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om folk som har ventet fra én uke til over en måned på svar - på én og samme arbeidsplass. I ene tilfellet hadde de det hektisk og derfor ble det lang venting. Har aldri opplevd å få svar innen deres egen frist, hehe. Du kan ringe å spørre, men det kan fort bli oppfattet som mas. 

Anonymkode: 15ffe...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til dem at jeg absolutt ikke har søkt andre jobber utenom denne, fordi den er akkurat den jeg vil ha. Da kan jeg ikke si dette til dem nå at jeg har fått et annet jobbtilbud nå :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har måttet vente lenger på svar på jobber jeg senere har fått vite at jeg var det soleklare førstevalget til. Det er tiltak å få ferdig intervjer og få det formelle på plass, spesielt hvis det ellers er hektisk på jobben. Vil tippe det er hektisk rett før fellesferien. Vent til litt ut i neste uke, og så kan du eventuelt ringe da. Men jeg er veldig enig i at det er veldig dårlig gjort hvis du ikke får jobben nå, da burde de oppført seg mer nøytralt. 

Anonymkode: 94f7a...8e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skulle du ha ferie da?

Anonymkode: 3803e...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri blitt ferdig med intervju-runder, ringt referanser, skrevet innstilling, fått den godkjent av fagforeningene, fått HR-avdelingen til å skrive ut et tilbud på mindre enn to uker. Det er nesten umulig. Og nå er man i starten av ferieavviklingen. Å få sendt ut et tilbud om jobb etter et par dager etter intervju er ikke mulig her.

Anonymkode: 58985...8f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har måttet vente lenger på svar på jobber jeg senere har fått vite at jeg var det soleklare førstevalget til. Det er tiltak å få ferdig intervjer og få det formelle på plass, spesielt hvis det ellers er hektisk på jobben. Vil tippe det er hektisk rett før fellesferien. Vent til litt ut i neste uke, og så kan du eventuelt ringe da. Men jeg er veldig enig i at det er veldig dårlig gjort hvis du ikke får jobben nå, da burde de oppført seg mer nøytralt. 

Anonymkode: 94f7a...8e3

Jeg sendte en e-post for å høre om videre prosess. Og fikk beskjed om at de har gått videre med 3 andre kandidater. Må si jeg fikk sjokk. På den andre siden er det veldig greit å få det overstått. Men de hadde hatt behov for en leksjon i nøytralitet. Trist er det uansett.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bobly skrev:

Jeg sendte en e-post for å høre om videre prosess. Og fikk beskjed om at de har gått videre med 3 andre kandidater. Må si jeg fikk sjokk. På den andre siden er det veldig greit å få det overstått. Men de hadde hatt behov for en leksjon i nøytralitet. Trist er det uansett.   

Uff, det var kjedelig å høre. Noen burde absolutt si ifra at de ikke bør være sååå positive, men jeg vet ikke om du vil være den personen som tar det ansvaret? Det er ikke noe særlig å få falske forhåpninger. 

Anonymkode: 94f7a...8e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...