Gjest gjestus Skrevet 4. mars 2005 #1 Skrevet 4. mars 2005 Som en motpol til tråder som f.eks "hva har du brukt penger på idag?" og "hva har du på deg idag?" (mener ikke det er noe galt slike tråder) tenkte jeg det hadde vært interessant å ha en tråd hvor man kan fokusere på positive handlinger. I en hektisk hverdag hvor man ofte glemmer sine medmennesker og noen glemmer å være snill med seg selv, hvor det ofte fokuseres på negative ting og hvor man noen ganger glemmer å stoppe opp å puste og se seg om,. Da kan det jo være greit å prøve å se det positive i hverdagen og være obs på at ved å gjøre noen gode handlinger, si noen fine ord og prøve å spre litt solskinn på sin vei gjennom livet..(hehe, litt patetisk poesi.) Ok, oppsummering etter en noe haltende innledning: Hvilke positive ting har du gjort idag??
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #2 Skrevet 4. mars 2005 Vel, jeg tok for eksempel en dopingtest. Den var positiv.
Gjest Seleena Skrevet 4. mars 2005 #3 Skrevet 4. mars 2005 Vel' date=' jeg tok for eksempel en dopingtest. Den var positiv.[/quote'] Å herregud. Det bur jo berre kødd i deg...
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #4 Skrevet 4. mars 2005 Dette er faktisk sant. Vi fikk tilbake to narkotester som vi har tatt av innsatte på mistanke, og en av dem var positiv.
Gjest Seleena Skrevet 4. mars 2005 #7 Skrevet 4. mars 2005 Eg har vore ei uskikkelig jente i dag...........Har ikkje gjort ein ting positivt i dag eg...
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #8 Skrevet 4. mars 2005 Å herregud. Vel. JEg har fått en ung kvinne til å påkalle høyere makter og le To positive ting, dét - for en sørlending.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #9 Skrevet 4. mars 2005 Ønsker deg en goooooood dag, Trøffel - og håper med dette handlingen kommer frem i all den godhet den var ment :-)
Wayah Skrevet 4. mars 2005 #11 Skrevet 4. mars 2005 Hjalp lillesøster med å finne sikringsboksen over telefon, ho hadde tatt den ene sikringen
Brunhilde Skrevet 4. mars 2005 #13 Skrevet 4. mars 2005 Ikke én eneste en, bare vært llike ondskapsfull som jeg pleier... Nå, jeg stoppet for en fotgjenger - teller det?
Gjest *Fiona* Skrevet 4. mars 2005 #14 Skrevet 4. mars 2005 Badet sammen med 4-åringen min. Opplevd ham mer denne uken, nektet å jobbe overtid og heller dratt hjem og hentet han tidligere - herregud som tiden flyr - oppdaget så masse nytt med ham, blitt en liten person han, min lille baby. Han får meg til å le ubekymret. Det er lite som forårsaker det for tiden, men når han synes noe er morsomt (det er ganske mye, han har en like bisarr humor som meg) så kaster han hodet bakover og ler hjertelig helt fra magen, nesten som jeg gjør når noe er så gøy (omtrent en gang hvert jubelår, men opptil flere ganger sammen med poden denne uken.) Må bare gi meg over og le med ham, så får jeg klønete kyss i hele ansiktet og "jeg elllllsker deg, mamma!"
Gjest *Fiona* Skrevet 4. mars 2005 #15 Skrevet 4. mars 2005 Jeg så på overskriften igjen, vs spørsmålet i startinnlegget - gode handlinger føler jeg er noe annet enn positive - altså, gode handlinger er positive men positive handlinger trenger ikke være gode - som i Mor Teresa gode liksom. Gode handlinger. Hm. Oppmuntret en venninne, teller det?
Leo Skrevet 4. mars 2005 #16 Skrevet 4. mars 2005 Invitert en mann jeg ikke kjenner på frokost i morgen tidlig fordi han ellers ville ha sittet på Gardermoen og kjedet seg og etter hvert havnet på feil buss . Når han har spist frokost hos meg skal jeg kjøre ham dit han egentlig skal. (For de som måtte kjenne meg: Det er helt sant og det skjer i full forståelse med min mann )
Tusseline Skrevet 4. mars 2005 #17 Skrevet 4. mars 2005 Har faktisk ikke gjort en god gjerning i dag. Heller det stikk motsatte.
Maranne Skrevet 4. mars 2005 #18 Skrevet 4. mars 2005 Jeg har ikke gjort så mye gode gjerninger i dag, men jeg har kjøpt et par sokker til venninna mi, syntes det var snilt. Har også vært på besøk til et par venninner. Kanskje gjort litt bra likevel..... Pluss at jeg spanderte mat på samboeren min, på McDonalds da vel og merke, men det var da godt tenkt.
Flo* Skrevet 5. mars 2005 #19 Skrevet 5. mars 2005 I dag har jeg virkelig gjort dagens gode gjerning. Har vært å måkt vekk ca 20 kubikk med snø fra pappas garasjetak. Flere timers jobb, men masse gratis trim :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå