Gå til innhold

Gode hikingsko for bred fot?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei dame med stor og bred fot (ca str 41, men noen ganger må jeg opp i str 42). Jeg er på utkikk etter hikingsko i lav modell som er gode til kortere turer i skog/fjell men gjerne også har demping nok til å funke til en gåtur bortover vei (grusvei). Til nå har jeg prøvd sko fra Alfa og fra Hagløfs men begge var for smale i lesten og glippet bak selv om de i utgangspunktet var store nok.

Er det noen damer med bred fot her som har noen gode tips til merker og modeller som er gode til nordisk bredfot? :) Farge er ikke superviktig, hovedsaken er at skoene er gode og ikke gir gnagsår og vonde/følelsesløse tær.

Forslag tas i mot med stor takk!

Anonymkode: 7785c...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte et par Treksta sko på Sport Outlet. De fungerer for meg. Prøvde et annet merke først, og de var så smale at jeg ikke fikk foten nedi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også saucony.

De sitter perfekt på foten om man er bred fremme. I tillegg er sålene såpass grove og solide, at du omtrent kan gå rakt ned en fjellside uten å gli.

Anonymkode: fd4b6...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiMaSK

Salomon speedcross er ganske gode. Mannen har veldig veldig brei fot, og de er det eneste han kan bruke.. Men han er ikke dame da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...