Gå til innhold

Endelig er vi prøvere!


Gudbedre

Anbefalte innlegg

Hei damer!

Kan jeg begynne med å si at jeg har oppholdt meg ufattelig mye på dette forumet - innunder prøverdagbøker - det siste året! 

Jeg er snar 27 år gammel, holder på å utdanne meg som jordmor (og jeg elsker det!). Forloveden min er en 28 år gammel politimann som endelig begynner å glede seg til å bli prøver!

Vi begynner å prøve om 57 dager - nemlig på/ etter vår bryllupsdag!

Jeg sluttet på p-stav i mars (har brukt kondom siden), tar gravid-supplementer og prøver å holde meg sunn....

 

... OG HERREGUD SOM JEG GLEDER MEG! 

Og jeg er livredd for at vi ikke skal få det til -

hvor lang tid tok det for dere? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i klubben 😉 

Spennende tid i møte for dere!

Med første ble jeg gravid på første forsøk (29 år), første forsøk på andremann også (32år)...

Prøver nå på tredjemann...ble gravid på første forsøk i fjor, men mistet i MA i uke 11...

Er nå 36 år, og blir visst ikke gravid så lett lenger... 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tutta23 skrev:

Velkommen i klubben 😉 

Spennende tid i møte for dere!

Med første ble jeg gravid på første forsøk (29 år), første forsøk på andremann også (32år)...

Prøver nå på tredjemann...ble gravid på første forsøk i fjor, men mistet i MA i uke 11...

Er nå 36 år, og blir visst ikke gravid så lett lenger... 😣

Oi, kjappe resultater på baby 1 og 2! Lå dere mye? 😝

Trist med MA! Krysser fingre for varig klaff og grobunn for baby 3 ila sommeren ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gudbedre skrev:

Hei damer!

Kan jeg begynne med å si at jeg har oppholdt meg ufattelig mye på dette forumet - innunder prøverdagbøker - det siste året! 

Jeg er snar 27 år gammel, holder på å utdanne meg som jordmor (og jeg elsker det!). Forloveden min er en 28 år gammel politimann som endelig begynner å glede seg til å bli prøver!

Vi begynner å prøve om 57 dager - nemlig på/ etter vår bryllupsdag!

Jeg sluttet på p-stav i mars (har brukt kondom siden), tar gravid-supplementer og prøver å holde meg sunn....

 

... OG HERREGUD SOM JEG GLEDER MEG! 

Og jeg er livredd for at vi ikke skal få det til -

hvor lang tid tok det for dere? 

 

Hei! Da virker det som vi kanskje kommer til å begynne å prøve ca. samtidig! Jeg har fjernet hormonspiralen min nå, og begynt på gravid-tilskudd;) Satt samboern på litt vitaminer/mineraler også, Hehe! 

Jeg er 28 og han er 32, vært sammen i snart 10 år, men ikke gifteplaner enn så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gudbedre skrev:

Oi, kjappe resultater på baby 1 og 2! Lå dere mye? 😝

Trist med MA! Krysser fingre for varig klaff og grobunn for baby 3 ila sommeren ❤️

Første ble til på bryllupsreise, så JA, det ble mye ligging :hoho:

Med andremann kjørte vi annenhver dag fra mensen hadde stoppa...

Nå prøver vi å følge alle triks i boka for å unnfange gutt, siden vi har to jenter fra før 😉 så prøver å ha oss nærmest mulig eggløsning...pluss litt til 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2018 den 2.11, ThereseSA skrev:

Hei! Da virker det som vi kanskje kommer til å begynne å prøve ca. samtidig! Jeg har fjernet hormonspiralen min nå, og begynt på gravid-tilskudd;) Satt samboern på litt vitaminer/mineraler også, Hehe! 

Jeg er 28 og han er 32, vært sammen i snart 10 år, men ikke gifteplaner enn så lenge:)

Så spennende! Lykke til ❤️ Har du dagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.6.2018 den 9.36, tutta23 skrev:

Første ble til på bryllupsreise, så JA, det ble mye ligging :hoho:

Med andremann kjørte vi annenhver dag fra mensen hadde stoppa...

Nå prøver vi å følge alle triks i boka for å unnfange gutt, siden vi har to jenter fra før 😉 så prøver å ha oss nærmest mulig eggløsning...pluss litt til 😅

🤣🤣 Ja på bryllupsreise blir det nok litt ekstra kan jeg tenke!

Ellers ligger vi kanskje 1-2 ganger i uka, så tror vi må steppe up gamet litt 😏😝 Om ikke vi lagde bebiss allerede i går! Altså.. vi pleier å kun hoppe av i svingen om dagen (det er jo ikke akkurat krise om vi blir gravide nå - må bare kjøpe ny brudekjole 🙊), men mannen kom seg ikke så langt. Jeg bare «Altså, ja detta var fint menne atte duuu hvis du ikke skal trekke deg ut en dag så er kanskje ikke EL beste dagen å gjøre det på» 🤣🤣

Så gal som jeg er føler jeg meg i DPO-land.. 🙈

Ja gutta svømmer fortere og lever ikke like lenge? Da skal det times! Krysser fingrene for en gutt til dere snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gudbedre skrev:

Så spennende! Lykke til ❤️ Har du dagbok?

Takk! Nei, har ikke det! Hva slags dagbok tenker du på, her eller i form av app hvor du noterer mensen og sånt? Isåfall har jeg det siste😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så jeg holder på å bli gal!

Så, EL var på søndag! Fredag kveld kjenner jeg stikk i livmora (veldig uvanlig for meg!) et par-tre ganger. I går kjente jeg en del murringer, samt vondt i korsryggen. I dag er det murringer igjen.

Det må da bare være innbilning?? Hvis det skal være festesmerter så må vel egget i så fall ha befunnet seg i uterinkaviteten ifm samleie, og så festet seg etter fem dager. I teorien er det jo mulig - men er det sannsynlig 😅🤪

Men jeg føler meg jaggu gravid! Men jeg tror ikke jeg er det..... egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo være mulig det 😅 alltid spennende når man kjenner symptomer! Jeg kjente symptomer tidlig i forrige prøveperiode. Stikninger, ømme pupper, ilinger i rumpa... hadde én svak test, så var nok en tidlig kjemisk hos meg. Legen bekreftet at testen hadde vært positiv (bilde). Blir gøy å følge med her den nærmeste uka da ☺ når vil du teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. 3 dager etter IKM. 1 dråpe brun utflod i går, samme i dag. 

Skyggestrek, eller svak positiv? Eller bare jeg som ser syner? 

Jeg er sååå stressa. Vil vil vil! Nettopp fått vite at svigerinna mi er gravid. Jeg ble utelukkende gørrmisunnelig. Føler meg som et dårlig menneske 😦

BD7D7195-0EDF-494E-B048-E145E46558D1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tutta23 skrev:

Ser ut som en positiv test det...

Kan det være 🤭 hvordan går det med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver på ny! Er på syklusdag 31, pleier å ha 27-28 dagers syklus. Hadde 1 dråpe brunt utflod i trusa dag 29, og bittelitt mer dag 30. Ingenting i dag. Har litt diffuse symptomer, som like gjerne kan være symp på mens.

Har hatt blendahvite tester hele veien før IKM, testet sist på tirsdag. Så er det disse to på bildene under, øverste ble tatt på kveldsurin i går, den andre på morgenurin i dag. Ser litt sterkere ut, men kanskje bare fordi forskjellige tester samt morgenurin? Hvem vet. Jeg kjenner jeg blir gal. Er usikker på om det er noe annet enn skyggestrek i det hele tatt - men kunne jeg ikke bare fått mensen for å begynne på ny.. Har aldri hatt forsinket mens mer enn én dag.

Mannen min sier jeg ikke får lov til å teste før om én uke 😝Testet veeeldig mye før IKM...

Samleie var 1. juli. Ifølge Flo-appen hadde jeg EL 2. juli.. men kjente stikkinger i magen 3-4., så kanskje det var først 4. jeg hadde EL? 🤔🤔🤔 åååå så mange spørsmål!!!

0E3B0CBA-904D-48C0-BDE9-C4D86058044C.jpeg

8E743B27-7E24-44F4-965C-47312449878A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gudbedre skrev:

Kan det være 🤭 hvordan går det med dere??

Den nederste testen er absolutt positiv. Sier et forsiktig gratulere ❤ håper spiren deres holder seg fast hele løpet ut!!

Det gikk ikke denne måneden heller for oss...Både jeg og mannen har mistet litt håpet. Jeg har blitt veldig lett gravid tidligere, men plutselig sa det stopp...

Skal prøve å få kommet meg til en gynekolog så snart de er tilbake fra ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de to første kan jeg med godvilje se strek. Den siste ser jeg strek på! Krysser fingrene.:)

Endret av Tonio
Autocorrect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Tonio skrev:

På de to første kan jeg med godvilje se strek. Den siste ser jeg strek på! Krysser fingrene.:)

Å, så spennende! Har særdeles lite symptomer, så det gjør meg litt stresset. Har spottet minimaaaaalt ifm IKM og er litt trøtt (men det er jo ferie 😂), men ellers ingen ting. Mannen mener brystvortene mine har blitt litt større (og han har igrunn god kontroll på de 🤪), men jeg er usikker!

20 timer siden, Gakkepus skrev:

Strek  :)

Wih ❤️ Siste testen var i går. Rakk ikke apotekutsalget før det stengte i går, og i dag er det jaggu søndag 😞 Men jeg har nok godt av å vente til i morgen, og regner med å få er tydelig svar da. Så fra i morgen kan jeg forhåpentligvis kalle meg gravid! Men mannen prøver å roe ned forventningene mine frem til jeg har en positiv digital i hånda 🙂

På 21.7.2018 den 13.24, tutta23 skrev:

Den nederste testen er absolutt positiv. Sier et forsiktig gratulere ❤ håper spiren deres holder seg fast hele løpet ut!!

Det gikk ikke denne måneden heller for oss...Både jeg og mannen har mistet litt håpet. Jeg har blitt veldig lett gravid tidligere, men plutselig sa det stopp...

Skal prøve å få kommet meg til en gynekolog så snart de er tilbake fra ferie...

Tusen takk ❤️ 

Så kjedelig.. skjønner at det er ekstra vanskelig når de andre graviditetene har oppstått så raskt.. hvor mange PP har dere hatt nå?

Ja, gjør det! Godt å få noen svar, i tilfelle det er noe.. Dete har jo fått det til tre ganger før, så mest sannsynlig er vel alt bra! Men alder km jo gjøre det litt vanskeligere.. Krysser fingre for at dere får dere en fin liten gutt i 2019 ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok godt av å vente, ja. Jeg ser en strek, men det er klart en digital gir et klart svar.  Krysser dermed fingre og tær  enn så lenge. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vil gjerne følge med i dagboka di 😀 Jeg ser en strek altså! Men vet hvordan det er, man tror ikke helt på det før man har en digital ;) utrolig at det klaffet så fort! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...