AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Jeg er ei jente på 22 år og har angst. Og føler jeg greier meg ganske bra med den, men noen ganger er den litt mer utfordrende. I går så kjentes det ut som jeg fikk et slag i magen, det føltes ut som jeg mistet alt av kontroll. Jeg sliter med katastrofe tanker. Vis en tragedie skulle bryte ut så får jeg ikke gjort noe som helst med det utenom og skaffe hjelp. Jeg føler meg så ufattelig liten her i verden. Jeg var i Paris før sommer og jeg klarte ikke å slappe av selvom jeg var med venner. Eneste gangen jeg slappet av vår når vi var på hotellet. For der følte jeg meg trygg. Jeg har en så ubeskrivelig følelse i kroppen. Og vil ofte gråte, men ikke alltid jeg får noe ut. Det er akkurat som om noe ikke stemmer. Jeg kjenner på en tomrom i meg. Noen ganger vil jeg bare bryte sammen for og ta igjen de følelsene jeg sitter inne med som jeg ikke klarer å beskrive helt, men jeg kan ikke det eller. Det høres ikke så ille ut som det egentlig er, jeg klarer å takle det, men det begynner å bli litt slitsomt og leve sånn. Det er jo folk som trenger mer hjelp en det jeg trenger. Kanskje jeg bare trenger venner å åpne meg for. Måtte bare lufte det, men sier ikke nei til deres synspunkter på dette. Anonymkode: ed9f6...cd4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 Hvilke katastrofer tenker du at skal inntreffe? Og hvorfor? Og hva er sannsynligheten for at det skal skje? Og hva om katastrofen inntreffer, da må man bare klare seg som best man kan. Mitt problem er stikk motsatt av ditt. Jeg takler hverdagen dårligere enn katastrofer. Takler det ukjente bedre enn det kjente. Og fremmede bedre enn bekjente. Høres nok rart ut. Har så lyst til å dra fra sted til sted hele tiden, eie minst mulig og leve der og da. Men hvem kan vel det? Veldig få som har uendelig med fritid, penger og fri for forpliktelser. Anonymkode: 49b20...247
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 Du burde snakke med noen om hvordan du føler ting, må du gråte så er det også noe du ikke bør holde igjen. Angst er også noe du må ta kontroll over, dette krever mentalt trening. Men det er viktig å kjenne på vonde følelsene for å få kontakt med seg selv, etterhvert klarer du å ikke frykte disse følelsene. Jo mer du stenger inne i deg selv blir det verre. Tips er prøve deg frem alene, gå ut å spise, på cafe, reise alene....etterhvert kan du få god kontakt med deg selv. Du blir også veldig selvstendig som gir deg mestringsfølelse. Anonymkode: c8f84...9af
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #4 Skrevet 29. juni 2018 Det å bli kjent med seg selv, akseptere og bli trygg på seg selv her i verden kan være vanskelig for mange. Jeg kjenner meg igjen i hva du skriver, høres også ut som at du har en sterk intuisjon som prøver å fortelle deg at noe er galt. Det er ikke en sjelden følelse. Du burde gå å prate med noen, psykolog f.eks for å bearbeide dette du beskriver. Det eneste som hjelper en videre er å være ærlig og åpen om hva som skjer med en, for å klare å komme seg videre fra det Anonymkode: 06c0f...67b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå