AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Har hørt at mye av magert melkeprodukt kan gjøre kviseutbrudd verre. Noen Som hat erfart dette?? Eller er det bare tull? Spiser masse cottage cheese og sliter med kviser Anonymkode: 2c3bf...5dc
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #2 Skrevet 28. juni 2018 Jeg var svært plaget med kviser og uren hud for et par år siden, men er mye bedre nå som jeg har sluttet å drikke melk. Får så å si aldri kviser mer, vanligvis bare når jeg venter mensen. Anonymkode: b0ac8...ff4 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #3 Skrevet 28. juni 2018 Ja, noen reagerer desverre slik på melkeprodukter. Anonymkode: 1059c...e49 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #4 Skrevet 28. juni 2018 Kviser har med hormoner å gjøre. Spis normalt. Begynner du å endre ting skaper du bare mer ubalanse. Anonymkode: 39a93...f9f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #5 Skrevet 28. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var svært plaget med kviser og uren hud for et par år siden, men er mye bedre nå som jeg har sluttet å drikke melk. Får så å si aldri kviser mer, vanligvis bare når jeg venter mensen. Anonymkode: b0ac8...ff4 Hvor gammel er du? Anonymkode: 39a93...f9f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #6 Skrevet 28. juni 2018 Jeg ble kvitt kvisene mine av å kutte melk helt ut av kosten. Kun en og annen hormonell kvise rundt mensen, sammenlignet med utallige kviser 24/7 tidligere. Anonymkode: c4a1d...a03 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #7 Skrevet 29. juni 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble kvitt kvisene mine av å kutte melk helt ut av kosten. Kun en og annen hormonell kvise rundt mensen, sammenlignet med utallige kviser 24/7 tidligere. Anonymkode: c4a1d...a03 Jeg også. Og jeg er som deg, TS - glad i cottage cheese. Og kesam. Og skyr. Og kumelk. Jeg har valgt å bytte ut kumelk med soyamelk (innholdet kalsium), kokosmelk og havremelk. På Rema 1000 har de et dansk merke med navn "Naturli", ligger ved glutenfri-hyllene. Jeg er fornøyd med dem. Har med andre ord kuttet ut kumelk helt, og kuttet betraktelig ned på de andre. Det er melkeprotein huden min reagerer på, og jeg merker forskjell når jeg kutter ut/ned på. Anonymkode: 4a8a9...27f
alli634 Skrevet 29. juni 2018 #8 Skrevet 29. juni 2018 Det er bare å teste en periode - se hvordan det går For min del var det ingenting annet enn en runde isotretinoin som hjalp meg bli kvitt kvisene
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #9 Skrevet 29. juni 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble kvitt kvisene mine av å kutte melk helt ut av kosten. Kun en og annen hormonell kvise rundt mensen, sammenlignet med utallige kviser 24/7 tidligere. Anonymkode: c4a1d...a03 Samme her, jeg var så plaget at isotrotenin eller hva det heter var legens siste og endelige forslag. Jeg leste smått et tips om å kutte ut melk, gjorde det i vinter og har aldri hatt så nydelig hud før. Jeg vat ekstremt plaget, bryst, ansikt,og hele ryggen. Byller,ikke kviser, store såre byller. Anonymkode: e0474...10e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #10 Skrevet 29. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg også. Og jeg er som deg, TS - glad i cottage cheese. Og kesam. Og skyr. Og kumelk. Jeg har valgt å bytte ut kumelk med soyamelk (innholdet kalsium), kokosmelk og havremelk. På Rema 1000 har de et dansk merke med navn "Naturli", ligger ved glutenfri-hyllene. Jeg er fornøyd med dem. Har med andre ord kuttet ut kumelk helt, og kuttet betraktelig ned på de andre. Det er melkeprotein huden min reagerer på, og jeg merker forskjell når jeg kutter ut/ned på. Anonymkode: 4a8a9...27f Skal definitivt teste plantebasert en periode. Allerede kjøpt havremelk! håper det hjelper Anonymkode: 2c3bf...5dc
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #11 Skrevet 29. juni 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Kviser har med hormoner å gjøre. Spis normalt. Begynner du å endre ting skaper du bare mer ubalanse. Anonymkode: 39a93...f9f Melk er proppafull av hormoner.. både tilsatte og naturlige. De tilsatte, veksthormoner blant annet slik at kalven skal vokse fortest mulig og hormoner for at kua skal fortsette å produsere melk i lange tider. De naturlige er jo østrogen og androgener. Og kjøtt er tilsatt masse hormoner så dyra skal vokse fortest mulig, bare sånn til info. Anonymkode: c78ee...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #12 Skrevet 29. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Melk er proppafull av hormoner.. både tilsatte og naturlige. De tilsatte, veksthormoner blant annet slik at kalven skal vokse fortest mulig og hormoner for at kua skal fortsette å produsere melk i lange tider. De naturlige er jo østrogen og androgener. Og kjøtt er tilsatt masse hormoner så dyra skal vokse fortest mulig, bare sånn til info. Anonymkode: c78ee...1f5 Nei. Ikke i Norge. Dette gjelder kjøtt fra USA osv. Det er ingen kyr eller okser i Norge som får veksthormoner eller andre hormoner. Slutt å spre feilinformasjon. Anonymkode: aa94f...b69 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå