Gå til innhold

Barnevernsinstitusjon i nabolaget

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i et trygt og godt boligfelt, med en del barnefam. Vi har selv barn. Nå er det slik at et hus er solgt, og det viser seg at nye eiere tenker å leie det ut som en døgnbemannet barne/ungdomshjem med 1-4 barn/unge i slengen.

Naboene her er i fullt opprør. Det er Facebook-grupper, underskriftskampanjer og påtrykk mot kommunen for å stoppe dette. 

Mulig vi er naive, og vi skjønner at det kan være uforutsigbart hvordan ting blir. Men et sted må jo disse barn og unge også bo. De som fikk en dårlig start på livet. Jeg og mannen håper virkelig de blir tatt godt imot, de som måtte komme. Men blir i tvil når jeg ser hvordan de styrer på, i redsel for at idyllen vi lever i skal bli forstyrret. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: d535f...418

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jeg synes synd på de stakkars barna som havner på det oppveksthjemmet. Naboer som lager et lite helvete før barna/ungdommene er på plass, det er bare trist. Bedritne voksne som er redd de uskyldige barna deres ikke skal bli påvirket av disse halvkriminelle problembarna...

Anonymkode: f06dd...93a

• Liker 7
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tenker at jeg synes synd på de stakkars barna som havner på det oppveksthjemmet. Naboer som lager et lite helvete før barna/ungdommene er på plass, det er bare trist. Bedritne voksne som er redd de uskyldige barna deres ikke skal bli påvirket av disse halvkriminelle problembarna...

Dette! 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat sånn virker det som naboer her tenker. 'Våre søte små, tenk så skummelt det kan bli for dem med barnevernsbarn i nabolaget. Huffamei'. TS.

Anonymkode: d535f...418

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel at en ikke helt vet «uskylden» til disse barna. 

Det var vel et slikt «uskyldig» barn nede på Sørlandet, som skulle ut å handle? Hun tok ikke med seg penger, men kniv. 

Jeg vet om en «uskyldig» 14 åring, som over hode ikke et så veldig «uskyldig». Han misbrukte temmelig mange barn, før han ble flyttet ut av lokal miljøet. 

Det er ikke slik at alle «barn» er så uskyldige, og om de begynner å henge rundt der ungene dine har lekt relativt trygt, at de kan fortsette med det. 

Det er vel ikke slik at alle barnevernsinstitusjoner er like gode på å følge opp. Er jo ekstreme mangler som blir avdekket i tilsyn og av media. 

Anonymkode: eb6d4...658

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slike barn blir ofte tatt bort FØR de er ødelagte. Synd at samfunnet vil ødelegge de mer. Asylmottak lager vi tog og feiringer for.
Synd vi ikke kan ta vare på våre egne engang....

Anonymkode: e7b7c...5d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som har vært på lignende institusjon. Det har jo alltid vært prat om stedet, og jeg husker da jeg var mindre at jeg trodde de som bodde der var gale og farlige.

Men ingen av barna/ungdommene som bodde der var farlige. Til tider utagerende, ja, men det var ingen som løp rundt i nabolaget og angrep folk eller gjorde hærverk. De fleste barna var rolige. Jeg gikk forbi dette hjemmet hver dag til og fra skolen og jeg opplevde aldri noe bråk eller rabalder da heller. 

Fordi man har hatt det tøft betyr det ikke at man blir helt gæren.

Anonymkode: 848c9...301

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle liker å snakke fint online, og hvor mye de vil ofre egne barns trygghet for å hjelpe fremmede barn det er synd på

Men, selv de mest rabiate ekstremist feministene i dagbladet.no, velger å flykte fra oslo øst når barna kom i skolealder....

Går nok greit, men at det reellt sett er en økt riisiko for problemer, er udiskutabelt

Du får gi statusrapport om noen år, hvordan gikk det :P Eller, gjorde du som feministene, hehe ;) 

Anonymkode: 2ef62...561

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...