Gå til innhold

Nå har vi sagt JA (lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kort tur innom for å fortelle litt om min fantastiske dag

Begynte kvelden før med at vi satt noen få venner og koste oss med pizza og småsludring. Min forlover og hennes samboer overnattet sammen med meg hjemmen mens kjærsten måtte ligge hos sin forlover. Må nok innrømme at det kriblet godt i magen når jeg gikk til sengs. :o

Våknet først og dro på bakeren og kjøpte deilig frokost. Forloveren og jeg reiste for å hente brudebuketten og den var bare NYDELIg - synes vi da. Så bar det til frisøren. Min søster tok i mot oss og vi fikk en avdeling for oss selv, et par venninner som var hos samme frisøren kom oppom og det var svært så festlig, jeg rakk ikke bli noe særlig nervøs for vi hadde det rett og slett så gøy. Litt champis fikk jeg også og sminke og hår ble ordnet så fint at jeg bare ble strålende fornøyd. Når jeg tok på meg hele stasen var jeg vel bare ett eneste stort smil. Pappa kom og "godkjente" jenta si før vi ble kjørt ned til kirken.

Når vi kom til kirken slo tjeneren med klokkene og det kribla litt ja, men jeg var ganske rolig. Kjole ble lagt på plass og så endelig begynte organisten på Purpose av Nordraak. Gliset oppover kirkegangen var stort, helt til jeg fikk øye på min kjære på toppen. Tok et godt tak i pappa og blunka et par ganger ekstra, tårene sto i øynene - jeg var så rørt.

Hadde solosang først, You Raise me Up, kan anbefales på det sterkeste, grein litt igjen da... Det var mine stesøstre som sang kjempevakkert for oss. Presten overrasket oss med en kjempefin tale (han virker ellers ganske tørr og kjedelig). Jeg må bare si at det er en utrolig følelse når vi står der og sier JA. Vi overrasket alle med et kyss på oppfordring fra presten, det ble litt latter, ingen hadde ventet det av oss. Helt på slutten ble det sunget "Et liv för mig" - TUSEN TAKK igjen til den som gav meg tipset. Enda mere tårer og gåsehuden sto over hele kroppen. :D :D :D

Fotograferingen foregikk på utsiden av et museum. Det var steike hett og han som har kiosken der kom med is til oss, snakk om hyggelig. Skal prøve å få lagt ut bilder siden.

Når vi kom ut til festen sto alle og ventet med musserende i glassene og solen var jo så absolutt til stede. Bordene var kjempeflott pyntet, med kamskjell som bordkort og blomsterdekorasjoner med røde roser og andre kremhvite blomster. Fikk mye skryt.

Maten var hærlig, parmaskinke til forrett, to hovedrfetter, breiflabb og kalv i hver sin servering og is til dessert. Kokken har fått enormt med skryt og det med rette. Det var hele 12 taler, men de var alle veldig korte og morsomme, selv om det var så mye satt vi ikke mer enn 4 timer til bords, og da hadde vi to røykepauser innimellom. Toastmaster gjorde en super jobb. Jeg satt vel og tørka tårer kjennom hele middagen, ble veldig rørt av de vakre og morsomme talene og måtte selv ta skålepause midt i min egen tale. :-?

Siden vi var 67 gjester var det veldig gøy med polonaise som ble ledet av mine stesøstre, de kan jo dette, ikke jeg.... Den munnet ut i brudevalsen som alle sang med på (jeg heter jo Elin, valsen sier seg vel selv...).

Prøvde etter beste evne å snakke med flest mulig, rekker jo ikke alle, men gjorde vel en god innsats. Klokken gikk alt for fort og plutselig ble vi hentet for å tilbringe natten på hotell. Der var dagens første og eneste nedtur. Rommet, som vi var forespeliet litt suitte-aktig var et stort dobbeltrom :evil: . To enkle (!) senger som var skjøvet inn til hverandre var vel ikke det vi hadde drømt om.. Men da behøvde vi jo bare å bruke den ene :oops:

I morgen drar vi til Gøteborg før vi søndagen setter oss på flyet for 14 dag nede på den franske rivieraen.

Takker dere alle for gode tips her inne, gratulerer til de som har vært i ilden og til dere som ikke er kommet så langt enda: GLED DERE!

Stor klem fra lykkelig frue

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer som mann og kone. Høres ut til at dere hadde en flott dag.

Ha en fin reise, og kos dere masse sammen.

Skrevet

Gratulerer!

Hørtes ut som dere har hatt en fin dag. Håper bryllupsreisen blir like velykket nå da! :blunke:

Skrevet

Gratulerer så mye !

Gleder meg til å få se bilder fra bryllupet.

Visst er det skuffende med hotellrom som ikke er beregnet for par..... Hadde jeg vært deg ville jeg klaget. Spesielt om dere har betalt mer enn for et vanlig dobbeltrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...