AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Noen her som har blitt operert for myom på livmor ? Hvordan gikk det ? Jeg har ikke fått barn og vil ikke miste livmoren.... så operasjon skremmer meg ! Østrogen- progesteron balanse hører visst sammen m vekst av myom. Diett / hormon behandling ? Anonymkode: 0ac3f...7ad
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 Ingen m erfaring her ? Anonymkode: 0ac3f...7ad
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 Hei. Jeg har/hadde et stort myom i livmoren (10 cm), som skapte mye problemer for meg. Fikk valget mellom operasjon og det som kalles embolisering. Valgte sistnevnte. Og er veldig fornøyd med resultatet. Legen gjorde et bittelite snitt i lysken, og første et kateter inn i blodåra som fører til myomet. Deretter ble det sprøytet inn plastpartikler for å stoppe blodtilstrømningen til myomet. Lå på sykehus i 2 dager etter dette, men de fleste ligger kun 1 dag. Før jeg gjorde dette inngrepet gikk jeg på hormonpreparatet Esmya for å krympe muskelknuten, men det virket ikke på meg da (men hadde ikke mensen i månedene jeg gikk på det da, så det var litt deilig å slippe). Det er ikke vitenskapelig bevist at diett hjelper, så det har jeg ikke prøvd. Ble kanskje ikke helt svar på det du spurte om her da, men ville bare nevne embolisering siden det er et trygt inngrep, og stort sett gir mindre bivirkninger enn operasjon😊 Anonymkode: 89e69...fe0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå