Gå til innhold

Heller nei til EU, enn ja til muslimer


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WLAx6r/polakker-vil-heller-droppe-eu-enn-aa-ta-imot-muslimske-asylsoekere

 

Blir Visegradlandene den siste delen av Europa som forblir europeisk? Polen vil heller melde seg ut av EU enn å slippe inn flere muslimer. Har Polen, Slovakia, Ungarn og Tsjekkia rett i sitt ønske om å beholde sine land og kultur? Eller må de gå solidarisk inn i det kollektive selvmordet andre europeiske land begår? Har andre europeiske land rett til å bli sure på de 4? Jeg må si at jeg forstår veldig godt Visegradlandene og hvorfor de er så skeptiske. Pk-fenomenet er nok ikke like sterkt forankret der som i en rekke vestlige land og de forstår seg ikke så mye på det Vesten driver med. Hvis dette blir slutten av EU, kommer jeg ikke til å felle en tåre for slik EU er nå er det høyst usikkert hvem i Europa tjener på det. Fri flyt av varer og tjenester - ja, men fri flyt av mennesker er ikke så smart. Heller ikke å blande seg så grovt i andre lands suverenitet. 

Hva tenker dere?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener Polen er i sin fulle rett til å si nei til å bli tvunget av EU til å ta imot "flyktninger" mot sin vilje. Det er mye positivt med EU, men slik de holder på nå er egentlig ganske trist. Det burde være i EUs interesse å hjelpe landene i Nord-Afrika til å skape vekst gjennom industrialisering. På den måten kunne "flyktninger" fra land i Afrika og Midt-Østen ha fått opphold og arbeid i disse landene istedenfor å sette livet på spill for å komme til Europa.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øst-Europa kommer nok til å bli ganske europeisk og hvitt mens mange land i vest vil fortsette å bli mer flerkulturelle med større innflytelse fra islam. I øst har de ikke den samme situasjonen med stor innvandring og innvandrere som får langt flere barn enn de opprinenlige innbyggerne. Jeg vil ikke si at det er et kollektivt selvmord, men det blir et helt annet samfunn enn man er vant til nå og vil ligne mer på det man ser i innvandrertunge områder allerede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...