Gå til innhold

Halebensbrudd, hvordan kjennes det ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ver eneste måte å få ko stantert halebensbrudd er å ta røntgen. Vet også at de ikke kan gjøre noe som helst med det (annet enn å evt. gi sykemelding). 

Men tenkte jeg kunne spørre om noen her har hatt det? Jeg tviler sterkt på at jeg klare sitte i bilen og kjøre, så kommer meg ikke til legen. Buss er også ikke et valg da min lege holder til et sted hvor buss ikke går (elsker å bo på la det utenom at kollektivt ikke eksisterer), og det er for langt å gå (kom meg så vidt til butikken og hjem, prøvde ikke bilen). 

Jeg falt ned en trapp på jobb i går kveld. Merka at jeg var forslått ganske kjapt, men hadde ikke forutsett dette her i dag. Måtte ringe sjefen og si at jeg ikke har mulighet til å kunne være på jobb. Det er både en del sitting og fysisk arbeid, begge deler passer dårlig akkurat nå, klarte ikke bøye med ned for å klappe katten. 

Jeg får «muskelsammentrekninger» når jeg gjør noe «feil». Det kjennes ikke ut som beinsmerte, men heller vevssmert, som er helt forj*%@ig blåmerke. Det å trykke på rumpeballen får det også til å trekke seg sammen og gud! Smertehel@&te! 

Vet mor og far reiser på ferie (i dag, mulig i morgen) så kan ikke få hjelp til transport heller, ikke at jeg klarer å sitte noe bedre som pssasjer heller. 

Må ta tiden til takke, men hadde det ikke vert fantastisk om vi bare kunne trylle litt av og til! Jeg hadde sett for meg en helg med kos, nå spørs det, klarer ikke helt å sitte i sofaen en gang 😂😢 (vet ikke om jeg skal le eller grine). 

Anonymkode: a61a5...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal veldig, veldig mye til for at halebeinet brekker - men det høres ut som du har fått deg en solid smell :( 

Jeg er ingen lege - men har slått halebeinet kraftig tidligere, og smertene dine rimer kanskje ikke heelt med et halebeinsbrudd. Høres mer ut som om muskulaturen i setet har fått en saftig støkk. Har du prøvd å tatt Ibux? Det funker best med muskulære smerter, verdt et forsøk! 

Har dessverre ingen gode råd, det er jævlig vondt og ingenting å gjøre noe med. En grusom skade sånn sett 😅

Anonymkode: bf044...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halebensbrudd gir smerter i nettopp halebensregionen ikke i skinkene.

 

Jeg fucket opp på sykkelen en gang og falt hardt ned på et steinhardt sete, hadde problemer med å sitte normalt i 2-3 mnd etterpå.

I starten var det bare vondt vondt vondt, kunne også kjenne knepp og "stikk" dersom jeg reiste meg fra sittende stilling (på pute!).

Etterhvert gikk det over til å bli mer en brennende følelse om jeg satt for lenge stille med trykk på området, etter det ble det bra igjen.

 

Tar lang tid, merker godt at det er halebenet.

 

Kan jo hende du har slått skinkene pluss halebenet, det vet du om en ukes tid eller noe, når skinkene har hentet seg inn igjen.

Anonymkode: 4ca70...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det bare er vev som er skadet og ikke ben, men blir jo litt bekymra når det blir såpass vondt, og de muskelsammentrekningene!😬😅 men har hatt en muntlig over-telefonen-konsultasjon med noen som er utdannet innen fysioterapi og fikk hørre at dette ikke høres alvorlig ut. Altså såklart helt forferdelig vondt, men ikke noe værre enn å være forslått. Men om ting skulle være noe mer så må jeg vente litt og se tilstanden om en uke. Så da er det bare å vente. Har spart opp begge sesongene med Westworld til sommerferien, men kanskje jeg får tyvstarte litt på den nå allerede i helgen, for jeg skal ikke bevege meg noe sted! Hadde håpet på å kunne kjøre bil igjen i morgen eller lørdag da, skulle ha handlet litt «større» enn det jeg klarer å bære med meg. Får se om jeg klarer å sitte noelunde normalt før jeg hopper i bilen 😅 

Har falt ned trapp før, men da var det ikke like vondt som nå. Men da var det en tre trapp og ikke metall trapp som nå 😬 anti skli taggene var kun på trinnene og ikke helt øverst på plattingen. Så... shit happens. Bare håper jeg er god nok til å komme meg på jobb på mandag 🤞🏻

Ts

Anonymkode: a61a5...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan tenke meg at det bare er vev som er skadet og ikke ben, men blir jo litt bekymra når det blir såpass vondt, og de muskelsammentrekningene!😬😅 men har hatt en muntlig over-telefonen-konsultasjon med noen som er utdannet innen fysioterapi og fikk hørre at dette ikke høres alvorlig ut. Altså såklart helt forferdelig vondt, men ikke noe værre enn å være forslått. Men om ting skulle være noe mer så må jeg vente litt og se tilstanden om en uke. Så da er det bare å vente. Har spart opp begge sesongene med Westworld til sommerferien, men kanskje jeg får tyvstarte litt på den nå allerede i helgen, for jeg skal ikke bevege meg noe sted! Hadde håpet på å kunne kjøre bil igjen i morgen eller lørdag da, skulle ha handlet litt «større» enn det jeg klarer å bære med meg. Får se om jeg klarer å sitte noelunde normalt før jeg hopper i bilen 😅 

Har falt ned trapp før, men da var det ikke like vondt som nå. Men da var det en tre trapp og ikke metall trapp som nå 😬 anti skli taggene var kun på trinnene og ikke helt øverst på plattingen. Så... shit happens. Bare håper jeg er god nok til å komme meg på jobb på mandag 🤞🏻

Ts

Anonymkode: a61a5...7d1

Men du, det å «forstue» eller forslå er ofte vondere enn å faktisk brekke 😅 har gjort begge deler med mange ulike kroppsdeler, og førstnevnte er definitivt vondere enn brudd (rene brudd, så klart, ikke kompliserte). 

Er nok bare å ta tiden til hjelp, eller prøv Ibux som foreslått :) Alvorlig som i farlig, tror jeg nok ikke det er - men det er heidundrende vondt! All sympati fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ts her igjen. 

Er blitt bedre men er enda ganske øm i halebenet. Spesielt i noen sitteposisjoner. Men heldigsvis så har muskelsammentrekningene sluttet! De var de aller værste. Men enda øm og fælt å sitte rett opp og ned. Kjennes ut som om jeg har vert på en lang sykkeltur for første gang på lenge, bare smerten er lokalisert rundt halebeinet.

Jeg føler det blir bortkasta penger å gå til legen (for evt. sjekk i røngten), når jeg vet at det er absolutt ingenting de kan gjøre. Bare si at det vil bedre. Er det verdt 350++kr... egentlig ikke. 

Men noen som har erfaeing med brukket/forslått halebein, og evt. hvor lang tid dette vil ta før det går over? 

Anonymkode: a61a5...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...